recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fjernadgang til nas som drev.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fjernadgang til nas som drev.

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
sirhish Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 17-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 21
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sirhish Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Fjernadgang til nas som drev.
    Sendt: 09-August-2013 kl. 08:58
Jeg kan godt logge ind i min synology 212j nas via internettet (ikke mit lokal netværk) via browser, men kan ikke oprette forbindelse via "opret forbindelse til server" i FINDER på min MAC BOOK, burde det ikke kunne lade sig gøre... kunne godt tænke mig adgang så jeg kan "drag and drop" via internettet 

Redigeret af sirhish - 09-August-2013 kl. 09:08
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2013 kl. 09:05
Hehe - undrede mig lidt over teksten, da jeg ud fra overskriften troede du skulle have hjælp til at fjerne et mappet drev eller lignende :-)
Til top
Munkieftw Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-Februar-2013
Sted: Amager
Point: 217
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munkieftw Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2013 kl. 09:07
Oprindeligt skrevet af sirhish sirhish skrev:

Jeg kan godt logge ind i min synology 212j nas via internettet (ikke mit lokal netværk) via browser, men kan ikke oprette forbindelse via "opret forbindelse til server" i FINDER på min MAC BOOK, burde det ikke kunne lade sig gøre... kunne godt tænke mig adgang så jeg kan "drag and drop" via internettet 

Hvilken protokol bruger du ?

Tror jeg brugte SMB. :)
Til top
sirhish Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sirhish Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2013 kl. 09:14
Jeg skriver bare ipadressen i "FINDER" "opret frobindelse til server" så skriver den så selv afp:// foran ip adressen når den har prøvet at få forbindelse. er ikke så meget inde i alt det med opsætning af porte ovs :-)
Til top
sirhish Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sirhish Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2013 kl. 09:17
mener jeg har kunne logge på ved at indtaste ipadressen, men kan ikke huske det... der skulle ikke være ændret noget i opsætninger, men er ikke sikker...
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munkieftw Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2013 kl. 09:25
Skriv den interne IP - og prøv at ændre til smb://  ... Husk at angive bruger og password til boksen.
Til top
sirhish Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sirhish Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2013 kl. 09:32
skal jeg ikke først skrive bruger og password når boksen kommer op ???? den skriver

"Serveren findes måske ikke eller er ikke tilgængelig lige nu. Kontroller servernavnet eller IP-adressen, kontroller din netværksforbindelse, og prøv derefter igen"

når jeg indtaster ip adressen i browseren så kommer jeg ind i nassen med det samme.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munkieftw Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2013 kl. 09:45
http://www.youtube.com/watch?v=I-0n65aH86k

Altså hvis du har oprettet bruger, med password skal det jo tastes ind.
Normalt er det bare "admin" - og ingen pw til Synology.

Men hvis du får mulighed for at indtaste oplysninger som bruger osv. Så sæt dine oplysninger ind.
Til top
sirhish Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sirhish Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2013 kl. 09:59
Jeg ved ikke om jeg forklare mig rigtigt nassen står ikke hjemme hos mig, når jeg indtaster ip adressen i "opret forbindelse til server" så burde der komme en boks op med "brugernavn" og "adgangskode" ???? kan det overhoved lade sig gøre at få forbindelse til nassen som et drev og se de biblioteker der ligger på den, så man kan "drag and drop" via internettet ??? eller kan det kun lade sig gøre på lokal netværk ???
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Point: 1253
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2013 kl. 10:01
Har du husket at åbne de porte der skal bruges til "mapping" ind mod din NAS? Det er ikke samme port som web-interfaced.

/ask
Til top
Alland82 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-Juni-2007
Point: 84
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Alland82 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2013 kl. 13:23
Jeg kan bekræfte at det godt kan lade sig gøre at tilgå den som drev fra en Mac når man er ude af huset, for jeg kan gøre det med min DS411.. Og afp:// er den rigtige start når man vælger "opret forbindelse til server".. Det lyder umiddelbart som porte, som skrevet ovenfor..

//Allan
Elac FS247 | Primare SPA21 | Squeezebox Touch+HiFace
Synology DS411 | LG 55LM670
--------------
Xindak XF-1000S | SB Touch+HiFace m. Welborne PSU | Peachtree Dac-It | Heed CanAmp | B&O H6
Til top
Don-J Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 26-Maj-2008
Sted: Danmark
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Don-J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2013 kl. 15:08
Vær lige opmærksom på at hvis du mapper et drev og tilgår det udefra foregår det ukrypteretConfused
// Du må ikke lægge sten på fryseren, hvis du kan høre det banker!
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu