|
Fjernadgang til nas som drev. |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
sirhish ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 17-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 21 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 09-August-2013 kl. 08:58 |
Jeg kan godt logge ind i min synology 212j nas via internettet (ikke mit lokal netværk) via browser, men kan ikke oprette forbindelse via "opret forbindelse til server" i FINDER på min MAC BOOK, burde det ikke kunne lade sig gøre... kunne godt tænke mig adgang så jeg kan "drag and drop" via internettet
Redigeret af sirhish - 09-August-2013 kl. 09:08 |
|
![]() |
|
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hehe - undrede mig lidt over teksten, da jeg ud fra overskriften troede du skulle have hjælp til at fjerne et mappet drev eller lignende :-)
|
|
![]() |
|
Munkieftw ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 05-Februar-2013 Sted: Amager Status: Offline Point: 217 |
Hvilken protokol bruger du ? Tror jeg brugte SMB. :)
|
|
![]() |
|
sirhish ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 17-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 21 |
Jeg skriver bare ipadressen i "FINDER" "opret frobindelse til server" så skriver den så selv afp:// foran ip adressen når den har prøvet at få forbindelse. er ikke så meget inde i alt det med opsætning af porte ovs :-)
|
|
![]() |
|
mener jeg har kunne logge på ved at indtaste ipadressen, men kan ikke huske det... der skulle ikke være ændret noget i opsætninger, men er ikke sikker...
|
|
![]() |
|
Munkieftw ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 05-Februar-2013 Sted: Amager Status: Offline Point: 217 |
Skriv den interne IP - og prøv at ændre til smb:// ... Husk at angive bruger og password til boksen.
|
|
![]() |
|
skal jeg ikke først skrive bruger og password når boksen kommer op ???? den skriver
"Serveren findes måske ikke eller er ikke tilgængelig lige nu. Kontroller servernavnet eller IP-adressen, kontroller din netværksforbindelse, og prøv derefter igen" når jeg indtaster ip adressen i browseren så kommer jeg ind i nassen med det samme.
|
|
![]() |
|
http://www.youtube.com/watch?v=I-0n65aH86k
Altså hvis du har oprettet bruger, med password skal det jo tastes ind. Normalt er det bare "admin" - og ingen pw til Synology. Men hvis du får mulighed for at indtaste oplysninger som bruger osv. Så sæt dine oplysninger ind.
|
|
![]() |
|
Jeg ved ikke om jeg forklare mig rigtigt nassen står ikke hjemme hos mig, når jeg indtaster ip adressen i "opret forbindelse til server" så burde der komme en boks op med "brugernavn" og "adgangskode" ???? kan det overhoved lade sig gøre at få forbindelse til nassen som et drev og se de biblioteker der ligger på den, så man kan "drag and drop" via internettet ??? eller kan det kun lade sig gøre på lokal netværk ???
|
|
![]() |
|
jacobask ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Februar-2011 Sted: DK, Langå Status: Offline Point: 1253 |
Har du husket at åbne de porte der skal bruges til "mapping" ind mod din NAS? Det er ikke samme port som web-interfaced.
/ask |
|
![]() |
|
Alland82 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 13-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 84 |
Jeg kan bekræfte at det godt kan lade sig gøre at tilgå den som drev fra en Mac når man er ude af huset, for jeg kan gøre det med min DS411.. Og afp:// er den rigtige start når man vælger "opret forbindelse til server".. Det lyder umiddelbart som porte, som skrevet ovenfor..
//Allan |
|
Elac FS247 | Primare SPA21 | Squeezebox Touch+HiFace
Synology DS411 | LG 55LM670 -------------- Xindak XF-1000S | SB Touch+HiFace m. Welborne PSU | Peachtree Dac-It | Heed CanAmp | B&O H6 |
|
![]() |
|
Don-J ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 26-Maj-2008 Sted: Danmark Status: Offline Point: 21 |
Vær lige opmærksom på at hvis du mapper et drev og tilgår det udefra foregår det ukrypteret
![]() |
|
// Du må ikke lægge sten på fryseren, hvis du kan høre det banker!
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |