|
Focal sib xl? |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
kfalken ![]() Bruger ![]() Oprettet: 13-Oktober-2008 Status: Offline Point: 163 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 14-August-2013 kl. 22:32 |
Er på udkig efter et fint 5.1-7.1 system. Har fundet dette på dba http://www.dba.dk/onkyo-focal-tx-sr608-sib/id-1002593125/
Hvad siger i herinde? Stuen det skal være i er 35m2 Er ikke til store ht længere :-) men har i nogen alternativer til overstående? Pris omkring de 6500 |
|
![]() |
|
Steve Jones ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-Juli-2010 Status: Offline Point: 1809 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Kef KHT-serien kunne være et godt bud.
|
|
![]() |
|
Gunraf ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 05-September-2012 Sted: København Status: Offline Point: 327 |
Focal's kan klart anbefales herfra. Havde det selv, dog uden XL.
![]() |
|
![]() |
|
kfalken ![]() Bruger ![]() Oprettet: 13-Oktober-2008 Status: Offline Point: 163 |
Ok, er ikke så vild med de gamle modeller af KEF :-)
Tak gunraf ;-) Villle en sonos playbar måske kunne måle sig med den 7.1 opsætning? |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19852 |
Hvad med:
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=125216&PN=1&title=v-miller-kreisel-51-surroundst Hverken playbar, sib eller MK sættet har let ved at fylde en så stor stue med lyd, men nu du kun vil have "piften fra hjørnerne og brummen fra boksen", så må du jo nøjes :-) Klaus |
|
![]() |
|
Hat godt set annoncen med mk sættet med designet virker en anelse klodset og så er farven ikke lige mig :-) er godt klar over jeg ikke får samme kraft som gulv højtalere giver (tidligere ejer af både Dali suite og senere Focal profile 918) men mindre kan sagtens gøre det.
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19852 |
Kraft er nok ikke det der bekymrer mig, men "hullet" mellem subbens frekvensområde og op til mellemtonerne i de små højttalere.
Klaus |
|
![]() |
|
Ok, ja se så kommer vi ind på et område som jeg absolut ikke ved noget som helst hen om :-)
Men tror jeg vil give de Focal sib et lyt hos sælgeren og så se om det er noget for mig. Andre udover gunraf som har erfaringer med Focal sib eller andre ligende systemer i den pris klasse? |
|
![]() |
|
Sælgeren vil sælge til 5000.- hvad siger i til den pris for dette Focal setup? 2 år gammelt
|
|
![]() |
|
Steve Jones ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-Juli-2010 Status: Offline Point: 1809 |
Det er sikkert fint nok..
|
|
![]() |
|
kena ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 03-Maj-2006 Sted: Amager Status: Offline Point: 416 |
Har præcis samme sæt(608 +3*xl+2almSib). Eneste forskel er at mine 3*xl er sorte hvilket matcher mit tv bedre. Er fuldt ud tilfreds og xl giver et markant løft til stemmer i film i forhold til alm Sib. Har selv givet betydeligt mere, så jeg synes naturligvis at 5000 kr er en god pris.
|
|
![]() |
|
HenningN ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 15-August-2013 Sted: Allerød Status: Offline Point: 4 |
Jeg har selv det samme sæt med Onkyo og Focal - dog kun i et 5.1 sæt og i farven sort. Jeg har brugt sættet i ca. 1år, men bruger det ikke mere, og det står pakket pænt væk. 5.1 sættet er fra juni 2010, og receiveren er fra februar 2011 (kvittering på begge dele). Sættet fremstår meget velholdt og det er behandlet ordentligt. Derudover har jeg købt standere, som passer til sættet, og disse kan selvfølgelig følge med hvis det har interesse. Kabler medfølger ikke. Jeg forestiller mig, at det skal koste 3500,-..
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |