recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Erfaring med trådløs broforbindelse?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Erfaring med trådløs broforbindelse?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
MortenMoulder Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 11-Juni-2011
Status: Offline
Point: 11
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MortenMoulder Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Erfaring med trådløs broforbindelse?
    Sendt: 19-August-2013 kl. 16:03
Hej Recordere

Jeg overvejer at købe en IOGEAR GWU627, som gør at den kan modtage et trådløst signal (WiFi) og udsende det til et ethernet kabel.

Jeg har nemlig et TV der kan kobles et ethernet kabel i, så man kan bruge DLNA funktionen. Dog har jeg ikke rådighed for at trække et kabel direkte fra min router, så jeg må finde et alternativ.

Er der nogen der har forstand eller erfaring på sådan noget? Søger en billig løsning, hvor jeg også vil få en ok forbindelse, selvom det er trådløst.

På forhånd tak
sdgsdg
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2013 kl. 16:11

Har TVet ikke trådløs forbindelse, eller via en Dongle.?
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MortenMoulder Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2013 kl. 16:34
Har ikke trådløst nej, og den kan heller ikke tage imod en dongle (så vidt jeg ved).
sdgsdg
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2013 kl. 16:39

Hvad siger manualen angående dette.?
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MortenMoulder Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2013 kl. 16:40
At den kan tage imod et ethernet kabel.. Og ikke trådløst.
Den har USB, men intet interface der kan styre drivers eller et kontrol panel, når jeg tænker på en dongle.
sdgsdg
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19800
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2013 kl. 16:56
Hvilket tv er det du har?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MortenMoulder Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2013 kl. 16:59
Et LG 47LS560T. Men er 99.9% sikker på det ikke kan gøres. Det er sikkert muligt, men kræver garanteret en masse tweaks og modifikationer.
sdgsdg
Til top
danji Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 22-Juli-2009
Sted: Denmark
Point: 384
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér danji Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2013 kl. 19:10
Jeg havde samme "problem". Jeg købte en Linksys WET54G (trådløs bridge) til mit Panasonic V10 og det fungererede fint (er flyttet i mellemtiden og nu står routeren i TV møblet så nu er det kablet).
Mvh dan.
Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: DK
Point: 1600
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Beanie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2013 kl. 19:36
Du kan bruge en Airport Express. Den kan oprette forbindelse til et trådløst netværk og tilladae klienter igennem ethernetporten. Har brugt funktionen på en Xbox engang.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MortenMoulder Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2013 kl. 19:52
Har desværre ikke et Airport Express længere.
sdgsdg
Til top
Langmack Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-April-2006
Sted: Denmark
Point: 615
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Langmack Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2013 kl. 13:56
http://www.pricerunner.dk/pl/272-2856132/Accesspunkter-for-traadloese-netvaerk/Zyxel-WAP3205-v2-Sammenlign-Priser
Denne kan fungere som "Wireless client" som tager imod det trådløse signal og spytter det videre ud på et Ethernet kabel.

DLNA over wireless er dog ikke anbefalelsesværdig, men er det ikke muligt, kan du kigge på denne.

Alternativt kan du kigge på powerline, kører mere stabilt end wireless.
Output kommer an på kablingen, om der sidder andre enheder i strømstikket etc.
Prøv evt. med onlinekøb, hvor du har returretten.
LG OLED65C9 monteret på Beovision 7 gulvstander.
B&O Stage
Beoremote One
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu