recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Amazon og Digiflex
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Amazon og Digiflex

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 30 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 17-Juli-2013
Status: Offline
Point: 1328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 30 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Amazon og Digiflex
    Sendt: 15-August-2013 kl. 17:25
Måske er det værd at overveje en gang imellem at give lidt mere for varen og købe det ved en dansk butik?

Jeg er i hvert fald blevet en erfaring klogere - efter i 14 dage at have ventet på noget elektronisk tilbehør fra en af Amazon.uk samarbejdspartner, Digiflex, (Digiflex kendes i øvrigt også via amazon.de) som hårdnakket har påstået, at de har sendt varen - mærkeligt nok med luftpost - skønt jeg ikke har modtaget varen!

En venlig medarbejder i chatroom, har sørget for, at jeg i det mindste har fået tilbageført det meste af beløbet på mit betalingskort Smile
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Status: Offline
Point: 6282
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hopgreve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2013 kl. 17:44
Det lyder ikke godt . Jeg har aldrig haft problemer med amazon , hvis noget har været i stykker har de bare sendt noget nyt. Har handlet med dem i England,Tyskland,Frankrig og USA , og også fået sendt fra deres samarbejdspartnere.
MVH
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
Bruger udmeldt 30 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 17-Juli-2013
Status: Offline
Point: 1328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 30 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2013 kl. 22:02
Jeg glemte lige at skrive, at reduktion af beløbet skyldes, omkostning for samlet bestilling/levering af andre varer, som jeg har modtaget. 

Men ja, det er bestemt ikke godt - jeg vil nu alligevel håbe, at det ikke er noget, som gentager sig Ouch

Amazon har ellers et rimelig sortiment.  
Til top
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1422
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2013 kl. 15:37
Oprindeligt skrevet af tonice25 tonice25 skrev:

Jeg glemte lige at skrive, at reduktion af beløbet skyldes, omkostning for samlet bestilling/levering af andre varer, som jeg har modtaget. 

Men ja, det er bestemt ikke godt - jeg vil nu alligevel håbe, at det ikke er noget, som gentager sig Ouch

Amazon har ellers et rimelig sortiment.  

Hvad er det så lige præcis Amazon har gjort forkert?

Er ikke helt med, hvis de har tilbageført beløbet. 
Til top
Bruger udmeldt 30 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 17-Juli-2013
Status: Offline
Point: 1328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 30 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2013 kl. 16:26
Oprindeligt skrevet af DiscomanDK DiscomanDK skrev:

Oprindeligt skrevet af tonice25 tonice25 skrev:

Jeg glemte lige at skrive, at reduktion af beløbet skyldes, omkostning for samlet bestilling/levering af andre varer, som jeg har modtaget. 

Men ja, det er bestemt ikke godt - jeg vil nu alligevel håbe, at det ikke er noget, som gentager sig Ouch

Amazon har ellers et rimelig sortiment.  

Hvad er det så lige præcis Amazon har gjort forkert?

Er ikke helt med, hvis de har tilbageført beløbet. 

Nu er Amazon jo ikke kendt for at have problemer med varer der forsvinder...

Indblik i sagen her, viser jo at der har været nogle forklaringsproblemer - dog primært med deres samarbejdspartner Digiflex.

Men sagen er blevet løst. 

Men som jeg skriver, så er det måske værd at overveje indimellem at give lidt mere for teknisk tilbehør hos en dansk netbutik? 


Redigeret af tonice25 - 17-August-2013 kl. 16:26
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4272
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2013 kl. 16:36
Oprindeligt skrevet af tonice25 tonice25 skrev:



Oprindeligt skrevet af DiscomanDK DiscomanDK skrev:


Oprindeligt skrevet af tonice25 tonice25 skrev:

Jeg glemte lige at skrive, at reduktion af beløbet skyldes, omkostning for samlet bestilling/levering af andre varer, som jeg har modtaget. 

Men ja, det er bestemt ikke godt - jeg vil nu alligevel håbe, at det ikke er noget, som gentager sig Ouch

Amazon har ellers et rimelig sortiment.  


Hvad er det så lige præcis Amazon har gjort forkert?

Er ikke helt med, hvis de har tilbageført beløbet. 


Nu er Amazon jo ikke kendt for at have problemer med varer der forsvinder...

Indblik i sagen her, viser jo at der har været nogle forklaringsproblemer - dog primært med deres samarbejdspartner Digiflex.

Men sagen er blevet løst. 

Men som jeg skriver, så er det måske værd at overveje indimellem at give lidt mere for teknisk tilbehør hos en dansk netbutik? 


Undskyld, men jeg forstår det stadig ikke. Det sker ting bliver væk, når de bliver sendt.
Det kan jo ikke bevises om de har sendt eller ej?
Til top
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1422
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2013 kl. 16:41
Oprindeligt skrevet af tonice25 tonice25 skrev:


Men som jeg skriver, så er det måske værd at overveje indimellem at give lidt mere for teknisk tilbehør hos en dansk netbutik? 

Amazon har et stort udvalg, gode priser og et service center der altid tager hånd om fejl. Du fik også løst din sag som du selv skriver. Jeg har tidligere bestilt en thermokop, hvor der var en stor ridse i. De sendte en ny uden at blinke og jeg skulle blot returnere den gamle på deres regning.


Til top
Bruger udmeldt 30 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 17-Juli-2013
Status: Offline
Point: 1328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 30 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2013 kl. 16:49
Det vrimler jo ikke på internettet med oplysninger om pakkeforsvinding fra Amazon - i dette tilfælde Amazon.uk og deres samarbejdspartner Digiflex 

Og da Digiflex er leverandør af teknisk tilbehør via både Amazon.uk og Amazon.de, har jeg derfor valgt denne forbrugeroplysning om Amazon og Digiflex.

Det er da korrekt, at der i forløbet har været modstridende forklaringer - men Digiflex havde jo oprindeligt sikret sig at hæve beløbet på mit kontokort!
    


Til top
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1422
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2013 kl. 20:26
Oprindeligt skrevet af tonice25 tonice25 skrev:

Det vrimler jo ikke på internettet med oplysninger om pakkeforsvinding fra Amazon - i dette tilfælde Amazon.uk og deres samarbejdspartner Digiflex 

Og da Digiflex er leverandør af teknisk tilbehør via både Amazon.uk og Amazon.de, har jeg derfor valgt denne forbrugeroplysning om Amazon og Digiflex.

Det er da korrekt, at der i forløbet har været modstridende forklaringer - men Digiflex havde jo oprindeligt sikret sig at hæve beløbet på mit kontokort!
    



Jeg forstår ikke, hvor du vil hen med denne tråd.

Du har bestilt en vare, den er ikke kommet frem, hvorefter du har modtaget dine penge retur? End of story, hvad er det problemet er?

Du må være en del mere konkret i din historie, hvad er du mener Amazon og Digiflex har gjort forkert? 
Til top
Bruger udmeldt 30 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 17-Juli-2013
Status: Offline
Point: 1328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 30 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2013 kl. 22:56
Kære DiscomanDK!

Det er en gangske almindelig forbrugeroplysning - og advarsel/opmærksomhed til andre herinde på recordere.dk - at andre bør kraftigt overveje evt. køb af elektronisk tilbehør via Digiflex via Amazon!!

I min verden er den slags butiksfejltagelse nok til, at have sine øjne åbne - altså evt. at vælge at købe noget et andet sted en anden gang!
Til top
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1422
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2013 kl. 23:03
Oprindeligt skrevet af tonice25 tonice25 skrev:

Kære DiscomanDK!

Det er en gangske almindelig forbrugeroplysning - og advarsel/opmærksomhed til andre herinde på recordere.dk - at andre bør kraftigt overveje evt. køb af elektronisk tilbehør via Digiflex via Amazon!!

I min verden er den slags butiksfejltagelse nok til, at have sine øjne åbne - altså evt. at vælge at købe noget et andet sted en anden gang!

Okay..

Der skal ikke meget til før du slagter en butik?

Så fordi der er sket en fejl, hvor du har fået dine penge igen så skal de hænges ud?

Hvis du nu beskrev lidt mere detaljeret, hvad problemet var? Skulle du diskutere med dem for at få pengene? Klage eller på anden måde kæmpe en kamp? 

I mine øjne syntes jeg det er useriøst at stemple et firma som Amazon, der i mine øjne er en af de mest anderkendte netbutikker i verden. 


Til top
Bruger udmeldt 30 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 17-Juli-2013
Status: Offline
Point: 1328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 30 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2013 kl. 23:09
Oprindeligt skrevet af DiscomanDK DiscomanDK skrev:

Oprindeligt skrevet af tonice25 tonice25 skrev:

Kære DiscomanDK!

Det er en gangske almindelig forbrugeroplysning - og advarsel/opmærksomhed til andre herinde på recordere.dk - at andre bør kraftigt overveje evt. køb af elektronisk tilbehør via Digiflex via Amazon!!

I min verden er den slags butiksfejltagelse nok til, at have sine øjne åbne - altså evt. at vælge at købe noget et andet sted en anden gang!

Okay..

Der skal ikke meget til før du slagter en butik?

Så fordi der er sket en fejl, hvor du har fået dine penge igen så skal de hænges ud?

Hvis du nu beskrev lidt mere detaljeret, hvad problemet var? Skulle du diskutere med dem for at få pengene? Klage eller på anden måde kæmpe en kamp? 

I mine øjne syntes jeg det er useriøst at stemple et firma som Amazon, der i mine øjne er en af de mest anderkendte netbutikker i verden. 



Jeg har ikke hængt amazon ud - men når det gælder elektronisk tilbehør, så er det altså nemt Digiflex, der popper op.

Jeg overvejede faktisk i går og købe noget andet gennem Digiflex, men jeg tænkte nej, der er vist brug for en regulær pause.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu