|
Ny receiver til 5.1 system |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
Xplized ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 26-Oktober-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 42 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 18-August-2013 kl. 12:13 |
Jeg er på udkig efter en ny receiver da min Denon AVR-1910 er stået af.
Jeg har egentlig været ok glad for den, så selvom jeg synes levetiden har været for kort(3.5år) så er jeg ikke skræmt væk fra en Denon receiver. Mit budget ligger omkring de 3-4k. Da jeg ikke får brugt anlægget så meget som jeg godt kunne tænke mig, vil jeg ikke kaste de store penge efter en ny forstærker. Højttalerne som den skal køre er M&K højttalerne fra fælleskøbet her på siden. Jeg har 2 MK7, 3 MK5 og KX-10 sub Vil denne kunne kører højttalerne ordentligt eller skal jeg en prisklasse højere op?? http://www.hifiklubben.dk/produkter/surround/receiver/denon_avr-x1000-_surround-receiver_sort.htm#test |
|
![]() |
|
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Har du nogen ide om hvad den fejler? Måske kan den repareres for et overkommeligt beløb.
Du skriver at du har været glad for den.
|
|
![]() |
|
Xplized ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 26-Oktober-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 42 |
Jeg tror det er HDMI boardet der er røget sig en tur. Jeg har lyd fra ps3, dvd inputs, men så snart jeg smider forbindelse imellem HDMI out og TV så forsvinder lyden.
Jeg har testet med flere forskellige kabler og indgange på tv'et. Det er først når jeg sætter den pågældende HDMI indgang som aktiv på tv'et at lyden fra receiveren forsvinder. Så jeg er ret sikker på at det er HDMI boardet som skal skiftes. Men jeg har hørt at de skulle være rimelig dyre, så jeg tænkte at jeg havde det bedre med en ny receiver. |
|
![]() |
|
Parabolen ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 23-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 271 |
Håber det ikke er sandt med Dine HDMI problemer. Vi har hørt det fra Onkyo og nu senest med Denon. Jeg har selv en Harddiskoptager fra Sony og den havde udfald på HDMI indgangen og værkstedet fortalte mig at det var HDMI kortet der var problemet og det ville være for dyrt at udskifte det.
Håber at der bliver bedre styr på den nye HDMI standard der kommer enten til efteråret eller det nye år...!
|
|
/Erik
|
|
![]() |
|
Back on topic, nogle der kan hjælpe mig med at finde en receiver til rimelige penge som jeg kan bruge til mit system. Jeg skal jo være klar til at kunne game GTA5 med ordentlig lyd når det kommer her den 17. september :)
PT er løsningen at køre ps3 direkte til Tv og så lyd fra tv over receiveren, da den stadig kan finde ud af det... Men det får jeg jo ikke ligefrem surround lyd af... |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19852 |
Kig ovre i brugtafdelingen. Der er en Denon receiver og Dali højttalere til salg oven anden er interesseret i højttalerne. Gå sammen og køb det.
Klaus |
|
![]() |
|
Tak for input Klaus men det har ikke umiddelbart nogen interesse.
Jeg vil gerne have noget nyt, specielt hvis tingene kun holder under 4år... Findes der nogen ordentlige receivere med 5.1 lyd som kan bruges sammen med de højttalere jeg har? |
|
![]() |
|
Allan m ![]() Bruger ![]() Oprettet: 29-Oktober-2011 Status: Offline Point: 86 |
Hvad med en Onkyo TX-NR626 til 3789.kr
i Elgiganten.. Trådløs streaming via Wi-Fi og Bluetooth ![]() |
|
![]() |
|
Den ser jo umiddelbart meget fin ud når det kommer til specs. Men nogle der kender til om den er pengene værd?
Og hvad med den der hedder TX-NR616. Som jeg lige ser forskellen så har 616 lidt bedre ting når det kommer til antal ind og udgange. Men 626 har indbygget wifi... Og jeg regner ikke med at skulle bruge wifi i min receiver, så kan jeg ikke spare lidt og tage den billigere 616? |
|
![]() |
|
Allan m ![]() Bruger ![]() Oprettet: 29-Oktober-2011 Status: Offline Point: 86 |
Jo den er os go nok :-)
det er os en go pris 2990.kr ![]() hvis du ikke skal bruge Wi-Fi og Bluetooth.. Airplay har de heller ikke ![]() |
|
![]() |
|
eller DENON AVR-X2000 surround receiver til 4499.kr i hifi klubben
den er lidt dyre , men de siger den er rigtig go ![]() |
|
![]() |
|
jeg havde kigget lidt på den der og x1000 som jeg også skrev i min første post... Men nu ligger spørgsmålet så, hvor får jeg mest for pengene? wifi behøver jeg ikke da jeg kan smide kabel i uden problemer. Jeg kan se at der ikke er nogle af onkyo'erne der har bluetooth eller airplay, så på den front er der ikke nogen forskel. Jeg reserverer lige en af 616 i den lokale elmutant og så vil jeg se om ikke jeg skal hoppe ned forbi og hente den i morgen eller tirsdag. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |