|
Forskellig lydniveau i B&O højtalere |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Borella ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 21-August-2013 Status: Offline Point: 1 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 21-August-2013 kl. 12:13 |
Jeg har netop købt 2 sæt brugte B&O højtalere - et sæt Beolab 6000 og et sæt Beolab 8000. Hertil er der koblet en non B&O sub.
Højtalerne er tilsluttet Beosound Ouverture sætvis til hver sit powerlink stik. Beolab 8000 er tilsluttet som "venstre"-højtaler og 6000´erne er som "højre"-højtaler.
Der kommer fin lyd ud af alle højtalere men lydstyrken i 6000´erne er markant højere end i 8000´erne (inkl sub). Justeres der via balancen til 0/7 er lyden noget højere i 6000´erne når de spiller alene fremfor når jeg gør det omvendte i 8000´erne.
Nogen der har et bud på hvordan jeg kan justere dette ??
På forhånd tak
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19852 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg har læst ovenstående en del gange, men ved ikke helt, hvordan jeg skal forstår det. Når balancen er i 0/7 (tilgiv mig jeg er ikke B&O mand :-) har du så kun lyd i dine 6000'ere og lyden i dem er højere end når du justerer til 7/0 og kun spiller på 8000'erne? Kan du ikke tilpasse lyden, ved at skrue lidt på balancen, så den spiller "lidt til venstre"? Klaus |
|
![]() |
|
JeTex ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3805 |
Højttalere fra forskellige produktserier, har sikkert forskellige data. Så hvis følsomhed osv. ikke er ens, vil der opstå en forskel i lydniveau. Der kan måske også være forskel/defekt i forstærkerens udgangstrin.
|
|
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
|
![]() |
|
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
Så vidt jeg husker, så kan man få justeret på niveauet hos B&O, men jeg har kun hørt om det i relation til brug af Phono-tilslutningen. Prøv at give dem et kald.
|
|
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
|
![]() |
|
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
Hvad er ideen?
Man kører heller ikke med forskellige dæk på højre og venstre hjul. Man monterer sætvis for og bag. Eller har jeg misforstået noget? |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 10 ![]() -- ![]() Oprettet: 03-December-2007 Status: Offline Point: 530 |
. Redigeret af Mejnert - 06-September-2013 kl. 10:16 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |