|
[LUKKET] Handshake problemer Onkyo og projektor |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
hunterSEG ![]() Bruger ![]() Oprettet: 03-November-2011 Sted: Denmark Status: Offline Point: 193 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 19-August-2013 kl. 21:21 |
Edit: Har lukket tråden, da "problemet" nok ikke kan løses. Da det er mit setup der skaber "problemet". Dog vil jeg sætte en kontakt mellem splitterne og stikkontakten, så jeg hurtigt og nemt kan nulstille dem, og derved afhjælpe "problemet". håber I kan hjælpe mig med af finde en løsning. Først mit setup Følgende tre enheder er gennem tre aktive HDMI splittere forbundet til mit Tv og A/V receiver. - PS3 - Computer - HUMAX Boxer godkendt set-top boks TV Panasonic PX80 A/V receiver Onkyo TX-SR 308 fra 2010 (købt brugt for ca. et halvt år siden) bliver kun brugt i forbindelse med projektoren. Projektor BenQ W1070 som er forbundet til A/V receiver gennem et 15m HDMI kabel af rimelig kvalitet. Problem (som kun opstår når jeg bruger projektoren) En del gange når jeg starter systemet op, så kommer der ikke billede og lyd. Onkyo receiveren blinker med "HDMI" symbol på displayet, og projektor billedet står og blinker. Slukker jeg for projektoren, så kommer der lyd og Onkyo'en finder signalet. Plejer at løse problemet ved at slukke på stikkontakten til start enhederne, receiveren og HDMI splitterne (de er på samme kontakt). På TV'et er der aldrig problemer. Kan godt have problemet selv om tv'et er tændt, og bruger det samme signal, og det virker som det skal. edit: Har prøvet med signal direkte fra PS3 til projektor samt fra PS3 gennem HDMI splitter til projektor. Ingen problemer Mine forslag til problemet 1. HDMI kablet mellem projektor og receiver er for langt, så der opstår et handshake problem/ikke slipper et kraftigt nok signal igennem, som på en eller anden måde gør at receiveren ikke opfører sig korrekt. 2. Har læst på nettet at Onkyo kan have problemer med HDMI delen. Har læst et LANGT forum om nogen der har skiftet en masse Kondensatorer i deres Onkyo 606 og 706 for at løse et handshake problem. 3. Der er problemer med mine HDMI splittere. 4. Problemer med projektoren. Mine løsningsforslag Tror problemet er enten at HDMI kablet er for langt eller at Onkyo HDMI-kortet er "dårligt". Vil dog helst ikke begynde at skille min receiver og skifte dele ud, hvis det ikke vil hjælpe. Vil derimod heller ikke ud og bruge flere hundrede kroner på en HDMI booster, hvis det ikke hjælper noget. Er rimelig sikker på der ikke er problemer med HDMI splitterne og projektoren. Mens jeg sidder her og skriver får jeg den smarte ide, at jeg jo kunne kontakte en dansk Onkyo reparatør, og høre hvad de har og sige, samt se om jeg kan låne en booster et sted i Viborg, hvor jeg bor. Link til diverse HDMI splitter http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=635923 Omtalte forum http://www.avsforum.com/t/1246078/how-to-diy-tx-sr576-tx-sr606-etc-hdmi-daughterboard-repair-for-dummies På forhånd tak En frustreret ejer, som bare vil have at tingene virker.
Redigeret af hunterSEG - 21-August-2013 kl. 21:12 |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40554 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvordan er det med signal direkte til projector.? Det lyder som om at det ikke er prøvet.
|
|
Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - JBL Authentics 500.
|
|
![]() |
|
hunterSEG ![]() Bruger ![]() Oprettet: 03-November-2011 Sted: Denmark Status: Offline Point: 193 |
Har nu afprøvet med signal direkte til projektor. Båden gennem HDMI splitter og direkte fra PS3.
Begge muligheder giver ikke nogle problemer.
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40554 |
Så må problemet ligge i Reciveren.
|
|
Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - JBL Authentics 500.
|
|
![]() |
|
Ja, hælder også mest til receiveren.
Kan godt være jeg skulle tage låget af en af dagene, og se på det HDMI-kort, for at se om det minder lidt om de kort jeg har set på nettet omkring 606 0g 706 m.fl. |
|
![]() |
|
Keyvan ![]() Bruger ![]() Oprettet: 16-Marts-2011 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 225 |
Handshake problemet som du beskriver ovenpå findes ved alle mærker, så det er ikke kun din Onkyo der har problemet. Jeg har ikke haft handshake problemer ved min Onkyo, men dermed ikke sagt at det ikke findes ved andre receivere fra Onkyo.
Spørgsmål: Jeg undrer mig bare hvordan du i alverden kan se på et andet HDMI-kort fra billeder på nettet at det er det samme som der sidder på din? Du må meget gerne forklare det. |
|
![]() |
|
Dichael ![]() Bruger ![]() Oprettet: 16-Juli-2013 Status: Offline Point: 197 |
Der er generelt store problemer med HDMI-kortene på Onkyo recievere.
Jeg har haft en 606 og en 1007, der begge døde....der er masser af info på nettet.
Det blev jeg træt af og har nu skiftet til andet fabrikat.
Hvis du går på e-Bay og søger på Onkyo AV-recievere, er der under alle recieverne en masse HDMI-kort til salg. På andre mærker, er der ingen HDMI-kort til salg.
I min optik har Onkyo helt klart et issue.
Mvh. Michael
|
|
![]() |
|
Tak for svar.
lukker tråden, da jeg nok aldrig får løst "problemet". Efter at have haft en god snak med min lokale Hi-Fi mand, så skyldes "problemet" nok min opsætning. Da HDMI sender signaler begge veje, kan der opstå signal forvirring i enheder. Efter at have testet i et par dage. Er jeg nået frem til at forvirringen opstår i mine HDMI splittere, når de er i forbindelse med receiveren. Hermed ikke sagt at det er Onkyo'en eller splitterne der er fejl på, men nærmere at der opstår en signal konflikt, som gør at splitterne ikke kan finde ud af det. Kan løse "problemet" ved at slukke og tænde splitterne, men da splitterne er gemt væk bag en reol, er de umulige at nå til daglig, så min løsning bliver at sætte en kontakt, som er nem at komme til, mellem splitterne og stikkontakten. #Keyvan Er nu også 100% sikker på at HDMI kortet i min 308 er forskellig for de andre billeder og kort, jeg har set på nettet. Dog er jeg rimelig sikker på at det ligner en del, og at pricippet i kortene ikke har ændret sig meget. Så de omtalte løsningsforslag jeg kan finde på nettet, kan måske tilpasses min. Men det vil jeg ikke rode mig ud i nu. Tror som Dichael at Onkyo helt sikkert tidligere i 606 og 07 dagene har haft en del problemer med deres HDMI-kort. Så tænkte at de måske ikke havde lært lektien i 08 serien. Som sagt så lukker jeg tråden nu. Tak til alle. |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
En forenkling af opsætningen vil sikkert løse problemet. Jeg har aldrig haft handshake problemer, men har også kun et apparat pr HDMI indgang
|
|
![]() |
|
Thomas K ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 26-Januar-2010 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 461 |
Hvorfor splitter du signalet inden din receiver, og ikke efter? Jeg har et noget lignende setup, men har sat splitteren på udgangen af min receiver, og jeg har absolut ingen problemer.
Det eneste minus er, at jeg er nød til at tænde min receiver når jeg skal bruge mediecenteret, eller min Wii. Hvis det er din SetTop box du bruger mest, kan du jo sætter passthrough på den indgang den er sat til
|
|
---------------------
Thomas K |
|
![]() |
|
En forenkling af opsætningen ville løse problemet, men fjerne den fleksibilitet som jeg er ude efter.
Har splitter på inden receiveren. Da jeg har TV og projekter i hver deres rum, og gerne vil have mulighed for at se tv i det ene rum og spille PS3/bruge PC i det andet. Det kan jeg ikke hvis jeg tilslutter mine tre start enheder til receiveren og først deler signalet efter, da receiveren kun har en udgang. Receiveren giver også kun billed og lyd til projektor rummet. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |