|
film fra pc til ipad 2 |
Besvar |
Forfatter | ||
forzajuve
Guld medlem Oprettet: 17-Juni-2007 Sted: Jyllinge Status: Offline Point: 6461 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 22-August-2013 kl. 20:34 |
|
datteren skal et smut til mallorca, og ville ligge nogle film fra computeren over på ipaden..
hvilken metode er den lettesste og bedste anno august 2013 - bruger pt handbrake men tager en 3-4 timer pr film... av av av nogen der har nogle input.. det er lidt blandet iso,img,avi,mkv
|
||
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
|
||
Beanie
Guld medlem Oprettet: 21-Oktober-2008 Sted: DK Status: Offline Point: 1597 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Køb eller lej via iTunes. Det er det letteste.
|
||
kim.t
Guld medlem Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3840 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Til børnenes film bruger jeg også Handbrake, men jeg kopiere altid filmen over på HDD via MakeMKV først. Det tager normalt 15min. At køre en film igennem Handbrake tager så yderligere et sted mellem 15-60 min på min i5.
|
||
|
||
forzajuve
Funktioner
Tak(0)
|
|
Okay. Jamen lader til at man må bide i det sure æble.
Havde overvejet en seagate wireless plus 1 tb og bare lagt et hav af film på den når de var konverteret. Ved dog ikke hvad den kan tage af filer. Men har hørt en masse masse godt om den |
||
|
||
Brixen
Guld medlem Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6661 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det tager et øjeblik med en Quad core i7.
|
||
Venlig hilsen
KB |
||
kim.t
Guld medlem Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3840 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Har lige købt en. Umiddelbart kalder den jo bare standard afspiller på iPad'en. Dvs. film skal ligge i M4V (de formater som kan afspilles direkte fra iTunes). Jeg ved ikke hvordan man skal afspille andre formater - altså hvis du har en App på iPad som f.eks kan afspille MKV. For det er vel ikke igennem SeagateMedia App'en ?!
|
||
|
||
forzajuve
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jo troede det var igennem seagate media appen.
Men det kan den måske ikke ? |
||
|
||
kim.t
Funktioner
Tak(0)
|
|
Nej Seagate app'en kan kun klare alt ved iPad'en kan selv. Men har lige fundet ud af hvad man skal: Hent OPlayer app'en. Forbind iPad'en til Seagate'en via wifi. Start OPlayer og tryk på "Internetbrowser". Så indtaster man enten 172.25.0.1 eller skriver seagatewireless.com - så får man webbrowseren for Seagate'en. Her vælger man sine MKV/AVI fil eller hvad man nu har og starter afspilningen Se Youtube : http://www.youtube.com/watch?v=SEGSro2EqVo
Redigeret af kim.t - 22-August-2013 kl. 22:26 |
||
|
||
Brixen
Guld medlem Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6661 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
I Handbrake, prøv med ffmpeg mp4 i stedet for H.264 mp4. Jeg har læst at det skulle være 4 gange så hurtigt, men også dårligere. Men måske er det godt nok til iPad. |
||
Venlig hilsen
KB |
||
Deaster
Bruger Oprettet: 29-Maj-2006 Status: Offline Point: 150 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hent/køb AV Player HD i Itunes, det æder stort alle de formater du kan komme i tanke om. Overfør så filerne til programmet enten via Itunes eller direkte via dit netværk fra pc. Jeg bruger den på en Ipad 4, ved ikke helt om der er nogen problemer i at bruge det på en Ipad 2 cpu mæssigt. Kunne personligt aldrig finde på at bruge tid på at omkonvertere diverse film.
Ellers er VLC vist også kommet i en fornuftig version til IOS.
|
||
Potter
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3353 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
3-4 timer fra en DVD? hvor gammel er din maskine?
Min Maskine bruger omkring ca. 20min på at konverter en DVD film
Jeg er køre med preset: High Profile - MP4 - RF 19.25 - 2 lydspor, et stereo og et DD.5.1 samt en tekst (Burn in)
Framerate står altid til: Same as Souce
Så kan filen/filmen afspilles både på en iPad/iPhone, og på AppleTV med DD5.1
|
||
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
||
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |