recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Android udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - micro usb til hdmi
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

micro usb til hdmi

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Treated Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2010
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 1639
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Treated Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: micro usb til hdmi
    Sendt: 18-August-2013 kl. 17:12
Har lige brug for lidt viden herinde.

Jeg vil godt have sådan et kabel fra min tlf til fladskærmen, altså micro usb til hdmi kabel.

Men hvad kan jeg egentlig med kablet, kan man se hvad man fortager sig på sin tlf, eller spille på den måde, eller bruge den som en slags stor skærm når man surfer rundt osv??

Nu ville jeg godt have set noget som blev streamet fra nettet, men ville godt have smidt det op på fladskærmen, så tænkte jeg at det kunne man da fikse sådan :-)

Jeg har en sgs4 samt samsung ps50c6505 fjernsyn

ideer og tilføjelser er velkommen
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2013 kl. 17:24
 
 Fra HDMI udgang på enheden og til HDMI på TVet, så vil du få Display der.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Treated Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2010
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 1639
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Treated Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2013 kl. 17:52
Nu er der jo ikke hdmi udgang på tlf. Men derimod micro usb udgang. Derfor jeg lige ville høre
Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1596
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Beanie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2013 kl. 18:43
http://list.qoo10.sg/item/MICRO-USB-TO-HDMI-MHL-ADAPTER-CABLE/406507316

Til top
Treated Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2010
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 1639
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Treated Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2013 kl. 20:39
Kan man ikke få et kabel i 5 meters længde?
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19237
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2013 kl. 21:40
Kabel - er det ikke sådan lidt gammeldags?
Jeg købte mig en Apple tv og sender via det trådløse netværk i stedet til mit tussegamle tv.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Treated Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2010
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 1639
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Treated Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2013 kl. 00:53
Hvordan kan du sende et signal fra en hjemmeside som streamer fodbold f.eks og så over til appletv med en sgs4 tlf??
Til top
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1371
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér filmfreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2013 kl. 11:07
Oprindeligt skrevet af Treated Treated skrev:

Kan man ikke få et kabel i 5 meters længde?
 
Du kan også anskaffe dig micro USB til HDMI adapter som f.eks. denne:
 
 
og så købe et 5 meter HDMI kabel .
Til top
Treated Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2010
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 1639
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Treated Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2013 kl. 19:08
hvad er forskellen på dem som har en usb indgang, er det udelukkende til at lade tlf også eller hvad?? for det findes jo også et direkte kabel fra tlf til fjernsyn.
Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2013 kl. 08:25
Oprindeligt skrevet af Treated Treated skrev:

hvad er forskellen på dem som har en usb indgang, er det udelukkende til at lade tlf også eller hvad?? for det findes jo også et direkte kabel fra tlf til fjernsyn.
Der skal være MHL standart også for at der kan komme et HDMI signal ud af det. Bruger (har testet) det på min SGS3
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?

En musikelsker har et anlæg for at hører på sin musik.
En audiofil har musik for at hører på sit anlæg.
Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2013 kl. 08:27
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:


Jeg købte mig en Apple tv og sender via det trådløse netværk i stedet til mit tussegamle tv.


Klaus
Du må da gerne fortælle hvad for en app du bruger og gerne på hvilken telefon. Jeg har prøvet to uden at få det til at virke med ATV3.
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?

En musikelsker har et anlæg for at hører på sin musik.
En audiofil har musik for at hører på sit anlæg.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19237
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2013 kl. 10:49
Oprindeligt skrevet af FLarsen FLarsen skrev:

Du må da gerne fortælle hvad for en app du bruger og gerne på hvilken telefon. Jeg har prøvet to uden at få det til at virke med ATV3.


App?
Hvis det er DR, går jeg ind på DR's hjemmeside og finder det jeg vil se og sender det videre. Det er mest vores ipads vi bruger til det.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu