recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt grafikkort
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nyt grafikkort

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
TommyF Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-December-2003
Sted: Brøndby
Status: Offline
Point: 625
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TommyF Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Nyt grafikkort
    Sendt: 17-August-2013 kl. 20:48
Overvejer at opgraderer i stedet for at købe en ny maskine...

Asus P5KR   PCI Express x16...

Hvad kan man smide i den i dag der er kan arbejde, mener mit gamle kort er et Gforce54xx noget, ca 3 år gammelt..

Tommy
Til top
Roland Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Maj-2009
Sted: Kbh's Vestegn
Point: 1220
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Roland Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2013 kl. 13:56
Vil nok være godt, hvis du skrev lidt flere specs om din nuværende Pc. (CPU, ram, harddisk og OS)
Ligeså hvor meget vil(kan) du spendere ? Også hvad du bruger den til - gaming, billed redigering, surf eller måske 3D rendering?
Der er jo utroligt mange forskellige grafikkort, som hver har deres force i forskellige områder.

Redigeret af Roland - 18-August-2013 kl. 14:15
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks
Til top
TommyF Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TommyF Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2013 kl. 14:35
Jamen prisen så lav som mulig, bruger kun maskinen til FlightSimulator og Photoshop i den retning.
Laver ikke mere 3D ala 3dmax, men bruger kun Google sketchUp, den er ikke krævende,,,
Men mine fly simulator må gerne køre perfekt, MS sim, kører fint nu, men kunne godt tænke mig en sim der er pænere grafisk. Mener det er et Gforce 8800Gt der er i nu, så et godt brugt kort inden for 1500.
Det skal bare kunne køre i det lidt ældre P5kr board..
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Point: 4719
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2013 kl. 15:07

Hej TommyF.

Hvis du skifter Grafikkort skal det sikkert bruge mere strøm. Kan du ikke oplyse hvor stor strømforsyning din PC har og om den har specielle PCIe stik? måske et 6 pol og eller et 8 pol?

Der er måske også begrænsninger til pladsen. Må det fylde 2 slot eller kun 1?

Hilsen Carsten.

Til top
Steve Jones Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Juli-2010
Point: 1809
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steve Jones Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2013 kl. 16:04
Han behøver ikke købe et af de vildeste kort som kræver ekstra strøm - et moderne gfx som kun behøver strøm fra soklen burde være nok til trådstarters forbrug - after all, 8000 serien fra nvidia er vel fra 2006-2007??

Problemet med at opgradere hardwaren på en så gammel PC er at man overhovedet ikke får brugt GPU kræfterne ordenligt nok. 

Jeg ville tage et af de mindre AMD Radeon 7000-serie eller et nvidia GT600..
Til top
TommyF Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TommyF Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2013 kl. 19:53
Hi hi hi,,, det er for morsomt,, jeg var selv PC haj i mine unge dage, dvs udskift hver 7 måned :-)

Derfor sjovt at se denne besked,,, ' en som gammel PC' Cool

Jeg syntes stadig den er ret ny,, ååhh ja som tiden dog går...

Nå, måske skulle jeg købe en ny PC i stedet når pengene er der :-)
Til top
TommyF Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TommyF Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2013 kl. 19:56
Måske en brugt I5, og så et bedre grafikkort hvis det ikke er i forvejen..
Naaeejjj,, nøjes med et nyt grafikkort....

Redigeret af TommyF - 18-August-2013 kl. 20:52
Til top
TommyF Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TommyF Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2013 kl. 20:58
Oprindeligt skrevet af Steve Jones Steve Jones skrev:

Han behøver ikke købe et af de vildeste kort som kræver ekstra strøm - et moderne gfx som kun behøver strøm fra soklen burde være nok til trådstarters forbrug - after all, 8000 serien fra nvidia er vel fra 2006-2007??

Problemet med at opgradere hardwaren på en så gammel PC er at man overhovedet ikke får brugt GPU kræfterne ordenligt nok. 

Jeg ville tage et af de mindre AMD Radeon 7000-serie eller et nvidia GT600..

8800gt der sidder i nu kræver også seperat strømstik kan jeg huske,,, det er monteret.

Mobo kan køre crossfire eks: 2x Ati crossfire card, men det er ikke sikkert min PSU kan, men et kan den helt sikkert...
Til top
azrael Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Maj-2006
Sted: Tilst
Point: 1695
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér azrael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2013 kl. 11:24
Alt efter hvilken PSU du har ville jeg kigge på dette grafikkort.
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
Til top
Steve Jones Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Juli-2010
Point: 1809
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steve Jones Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2013 kl. 15:12
Oprindeligt skrevet af TommyF TommyF skrev:

Hi hi hi,,, det er for morsomt,, jeg var selv PC haj i mine unge dage, dvs udskift hver 7 måned :-)

Derfor sjovt at se denne besked,,, ' en som gammel PC' Cool

Jeg syntes stadig den er ret ny,, ååhh ja som tiden dog går...

Nå, måske skulle jeg købe en ny PC i stedet når pengene er der :-)

Beklager hvis du føler dig truffet - men 7 år er lang tid indenfor PC-verdenen.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Point: 4719
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2013 kl. 15:20
Hej TommyF.

Jeg har klippet og klistret 2 af dine citater:

'så et godt brugt kort inden for 1500.'

'måske skulle jeg købe en ny PC i stedet når pengene er der'

Jeg mener at du for 1500 kr kan få et kun lidt brugt halv vildt grafikkort sammen med en anden strømforsyning. Det kommer bare an på hvor du køber det.

Jeg ved ikke om du ønsker et brugt grafikkort der kun skal holde kort tid eller om du ønsker et du kan tage med over i din næste maskine?

I mellemtiden fandt jeg en sjov beregner:

Hilsen Carsten.

Til top
TommyF Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TommyF Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2013 kl. 21:21
Først, tak for alle svarene...

Som jeg kan forstå, kan det ikke betale sig at købe et highend kort til min dual Core2 da den ikke kan levere data nok til kortet.. ok, fair nok...

Hvilken kort anbefales til en DuoCore 2  3,0Ghz  Viw 7 64Bit....  som passer til CPU'en,, kan fint se ideen ikke at købe større end jeg kan udnytte....
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu