|
støjniveauet normalt? |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Juleulven ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 28-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 484 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 24-August-2013 kl. 11:30 |
hej eksperter...
jeg har et spørgsmål omkring lydniveauet på mit anlæg. Jeg har en Denon AVR-1911 til denne reciever har jeg tilsluttet 2 x M&K K7 (front højre/venstre) også 3 x K5 som center og baghøjtalere (altså 5.1). subwooferen er M&K K10. Når jeg ser film bd/dvd dts syntes jeg lyden er fantastisk fin og meget tilfreds men når jeg hører musik syntes jeg GODT nok det er lidt ringe. specielt hvis jeg gerne vil have "fuld skrald". et eksempel: hvis jeg tager Animals House of the Rising Sun på min telefon (yousee app) og smider et phonokabel i recieveren og skruer op på 0db på min reciever så måler jeg ca. 68db på min telefon i en afstand af 2 meter. hvis jeg sætter den til "simulation multi channel stereo" får jeg lige 2db ekstra Min pointe er, at starter jeg f.eks en støvsuger eller går ovenpå kan jeg næsten ikke høre musikken ... det er lidt frustrerende ... er det noget opsætning eller er det hardwaren? hvis det er hardwaren er det så højtalerne eller recieveren der ikke har power nok? det skal siges at jeg bor i et rækkehus på 86m2 i 2 plan. grundarealet er vel ca. 45m2, rummet anlægget står i er vel 5½x4m Redigeret af Juleulven - 24-August-2013 kl. 11:31 |
|
![]() |
|
db89 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-December-2008 Sted: Fredericia, DK Status: Offline Point: 1758 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Mon ikke problemet skal findes i at udgangssignalet fra din mobil er for svagt.
|
|
Hold jer fra simplyelectronics.net
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19852 |
Når du nu tager din telefon og sætter til forstærkeren, har telefonen så et signalniveau der modsvarer et signal fra en CD afspiller (2 volt), eller er det meget lavere?
Anyhow, så har du nogle ret små højttalere, der kræver en del "saft" for at spilel højt, qua de små enheder. Enten skal du have en effektforstærker på, der kan få dem til at spille højere, ellers skal du have større højttalere. Klaus |
|
![]() |
|
Juleulven ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 28-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 484 |
meget god pointe :) tak for det DB89
Fik lige startet HTPC/NAS hvor al fruens Itunes musik ligger ... det havde da lidt stor betydning ... Jeg har ikke haft reelt CD/DVD/BD afspiller i mange år så havde lidt glemt det med "output" fra de "smarte" enheder :) tak |
|
![]() |
|
Beanie ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Oktober-2008 Sted: DK Status: Offline Point: 1600 |
Du skal bare skrue helt op på mobilen.
|
|
![]() |
|
godt forsøg men den havde jeg afklaret :) meeen på trods af, at jeg afspiller fra en computer med XBMC via HDMI til Reciever så er jeg ikke imponeret over det maksimale lydniveau. hvordan vil en HDMI udgang fra et Intel Motherboard til input på reciever opfører sig i stereo? kan der være "mindre" lyd end hvis jeg havde en "rigtig" afspiller ? |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19852 |
Slå over på radio og mål efter der.....
Edit: Prøvede lige selv, P3 og noget tilfældigt musik, jeg ramte 68 dB i spidserne ved -27 dB på forstærkeren på 3 meters afstand fra højttalerne. Klaus Redigeret af KlausDM - 24-August-2013 kl. 14:59 |
|
![]() |
|
Tak for input Klaus ...
de små højtalere er lidt nødvendige da jeg har MEGET begrænset plads. se tråd om min hjemmebiograf: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=100130&PN=2&title=juleulvens-setup-version-done-mini-stue men du mener, at en kraftigere reciever eller effektforstærker vil gøre underværker? Kan du sige lidt om hvad man skal kigge efter? Redigeret af Juleulven - 24-August-2013 kl. 16:36 |
|
![]() |
|
Du har da masser af plads til ordentlige højttalere på de hylder, hvor dine MK "gemmer sig".
Er lydniveauet lige så lavt, når du ser film? Har du prøvet at høre radio (et stykke musik på P3)? Hvis du skruer over 0 dB, begynder systemet så at forvrænge? Spiller subben med, når du hører stereo? Prøv at kør en autokalibrering af surrounden igen. Din hardware bør være kraftig nok til at give højere lydtryk, er det ikke det, vil en effektforstærker kunne hjælpe lidt, men ikke meget. Men vær lige sikker på at signalstyrken fra din PC ikke er problemet. Klaus |
|
![]() |
|
angående pladsen er fruen IKKE enig men det er "The neverending battle" :)
Typisk er lydniveauet ved film meget godt og tilstrækkeligt :) vi sidder trods alt kun 2½m væk. jeg har ikke prøvet radio nej, har ikke noget kabelforbindelse og standard signalet er PIV ringe men jeg skal da klart efterprøve det når jeg får samlet et kabel :) Subben spiller med ved Stereo ja jeg kan ikke skrue over 0db så jeg ved ikke om det hjælper Kalibrering får jeg også lige kørt i morgen Datteren ser Ramasjang nu og her måtte hun skrue op på -20db (standard -30) for, at kunne høre lyden godt nok. ... det sker typisk kun ved Stereo |
|
![]() |
|
db89 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-December-2008 Sted: Fredericia, DK Status: Offline Point: 1758 |
Har du kørt auto-setup på din receiver?
Angående 0db begrænsningen så burde den kunne fjernes inde i indstillingerne i receiveren, jeg kan dog ikke huske under nøjagtigt hvilket menupunkt.
|
|
Hold jer fra simplyelectronics.net
|
|
![]() |
|
JeTex ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3805 |
Nu skal en højttaler, med en følsomhed på 88,5 db, have lidt ekstra føde, hvis den skal spille højt. Hvis dette niveau ikke kan opnås, må det være en mangel i det indkomne signals styrke.
|
|
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |