|
Projektor og lærred på budget? |
Besvar | Side 123> |
Forfatter | |
friedel
Guld medlem Oprettet: 01-Oktober-2007 Status: Offline Point: 1462 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 24-August-2013 kl. 16:09 |
Hej folkens, om ikke mange dage får jeg min børneopsparing og så skal jeg nok ud og have mig en projektor :D Så jeg kan få fuldendt noget hjemmebio :D
3d siger mig ingenting, så indtil videre er det ikke så vigtig en faktor, til gengæld skal den være full-hd. Jeg havde ikke tænkt mig at skulle bruge mere end 6000kr på projektor, og 1-2k på lærred, vil gerne have min. 90% og så skal det være et rullelærred, om det skal være med motor ved jeg ikke helt endnu :D Jeg er ikke bleg for at købe brugt, men pæren skal self ikke have for mange timer på bagen :D Indtil videre har jeg ikke kigget så meget på mulighederne, så derfor vil jeg gerne høre hvad i synes, og hvad i har af forskellige argumenter både for og imod :D |
|
friedel
Funktioner
Tak(0)
|
Hmm ingen ud af 40 der kunne hjælpe mig? :D
|
|
Naiera
Platin medlem Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12328 |
Funktioner
Tak(0)
|
Du får ikke et rullelærred med motor til 1-2k. I hvert fald ikke et med en acceptabel dug OG mekanik der rent faktisk virker.
|
|
friedel
Funktioner
Tak(0)
|
Fandt nogen hos Elgiganten, er de helt hen i vejret? Er ikke så kræsen, men behøver selvfølgelig ikke være det værste lort :-)
|
|
MarkR
Bruger Oprettet: 13-November-2009 Status: Offline Point: 149 |
Funktioner
Tak(0)
|
BenQ W1070 og et elite-lærred.. Du mener vel 90" og ik 90%?
|
|
Bruger udmeldt 43
-- Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hmnn børneopsparing, det var de penge jeg vred ud af budgettet da hus, bil og børn kostede mest. Og børneopsparingen var en hjælp til at give mine børn en god start i livet med en uddannelse, hmnn...
|
|
mkirkelund
Guld medlem Oprettet: 18-Januar-2008 Sted: 2635 Ishøj Status: Offline Point: 2358 |
Funktioner
Tak(0)
|
Kampus @ så springer vi lige ud af 1800-tallet og tilbage på topic.
|
|
friedel
Funktioner
Tak(0)
|
Hehe kampus, hver sine prioritering :-) skal til at flytte sammen med kæresten og har en fin opsparing så der er styr på så ser min børneopsparing som en lille gave til mig selv :)
Mener self 90" Der er en på dba der sælger en epson tw5900 til 5800kr pæren har gået 9 timer og projekterne er omkring 1 år gammel er det bedre at hoppe på den? :-) Mht lærred kommer jeg lige med link når jeg kommer hjem fra job :) |
|
Precious
Guld medlem Oprettet: 24-Februar-2012 Sted: Ikast, Danmark Status: Offline Point: 641 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det lyder underligt at han har en projektor som er 1 år gammel og som har kørt 9 timer. Jeg ved ikke om det er muligt at nulstille sådan en pære tæller.
Personligt vil jeg hellere spytte lidt mere i kassen og købe: Så får du en god projektor og til rimelige penge. Jeg købte et lærred ale denne stil: Det er et budget lærred men som er "ok" kvalitet (hvis man ikke ved hvad man kigger efter) De 2 ting til sammen og du er stadig på ca. 10.000
|
|
friedel
Funktioner
Tak(0)
|
Ja undrede mig også lidt over det, men er der nogen måde man kan tjekke det?
Jeg tror ikke jeg vil over de 6000kr den er svær nok i forvejen at forklare/overtale for kæresten :) Havde selv kigget på disse 2: http://www.hifiklubben.dk/produkter/fladskarm/projektor/benq_w1070-_video-projektor.htm http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/projektor-og-projektorlarred/MOUNTCS90E/motoriseret-90-projektorlarred Hvis jeg så vil have 18" mere så kan jeg få det for en 500 lap mere, alt efter størrelse på stuen. Med de to sæt holder jeg mig på 8000kr hvilket jeg tror blir maks brugt eller ej. Hvad synes folk om det? Har førhen haft sanyo plv-z4 som jeg var rigtig glad for, og denne benQ kan vel kun være bedre? :) |
|
Precious
Guld medlem Oprettet: 24-Februar-2012 Sted: Ikast, Danmark Status: Offline Point: 641 |
Funktioner
Tak(0)
|
Husk at få checket dig selv for regnbue effekter.
W1070 er en DLP projektor, og nogle folk ser regnbue effekter overalt. Hvis du kan se dem, kan du ikke holde den type projektor ud. Med hensyn til lærred - så har jeg lidt den ide: jo større jo bedre. De ekstra 500 kr ville jeg ofre :) Hvad er din side afstand fra lærredet?
|
|
friedel
Funktioner
Tak(0)
|
Okay, regner med at tage ind i HFK og prøve den, så ser jeg det vel der? :D
Gir dig ret, men skal først finde en lejlighed, så kan ikke sige noget om pladsen endnu :D
|
|
Besvar | Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |