|
Printning af DVD/CD Skiver |
Besvar |
Forfatter | |
Bent M
Super bruger Oprettet: 07-Februar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 496 |
Emne: Printning af DVD/CD Skiver Sendt: 13-September-2004 kl. 21:53 |
Så kom min ny Canon i965 i hus, nu skal jeg så have fundet nogle DVD/Cd skiver (printbare) og det er jo ikke det store problem, men kan man også købe nogle hvor overfladen er sådan at man kan printe helt ind til hullet i skiven ? og evt hvor ?
|
|
Mvh
Bent M Sony RDR HX1010 |
|
MichaelS
-- Tidl. redaktør recordere.dk Oprettet: 11-Marts-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2062 |
Sendt: 14-September-2004 kl. 00:44 |
Jo, Verbatim har full face skiver. Mediecentralen har den. Se deres side med DVD-R 4 og 5 nederst. (Verbatim DVD-R 4x, Datalifeplus, Azo, printable, 10 stk Jewelcase) Der findes også andre, men dem leder jeg også efter Hilsen Michael Sørensen |
|
mvh MichaelS
|
|
Bent M
Super bruger Oprettet: 07-Februar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 496 |
Sendt: 14-September-2004 kl. 16:18 |
Hej Michael. Takker for info. jeg har iøvrigt lavet min første DVD skive med print direkte på skiven, det er bare super godt, bedre end jeg havde turdet håbe på, mon man kan få Cd skiver i Fulle Face også? |
|
Mvh
Bent M Sony RDR HX1010 |
|
Kjeldbjerg
Super bruger Oprettet: 11-Februar-2004 Sted: Middelfart, DK Status: Offline Point: 257 |
Sendt: 14-September-2004 kl. 17:17 |
Lidt off-topic, men når du printer direkte på skiven , så tag og brug Colour Fix Spray bagefter, så får du nogle rigtig flotte skiver, og du får det optimale ud af din nye printer
|
|
Bent M
Sendt: 14-September-2004 kl. 17:30 |
Hej Kjeldberg. takker og bukker, jeg vil bestille det og prøve, jeg skal lige se om Nierle har de skiver jeg vil have, det er nok for dyrt at bestille det allene af hensyn til porto osv.. |
|
Mvh
Bent M Sony RDR HX1010 |
|
MichaelS
-- Tidl. redaktør recordere.dk Oprettet: 11-Marts-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2062 |
Sendt: 14-September-2004 kl. 18:23 |
Hej Bent DigiDisk har Hi-Space CD'er med Total surface altså printbar helt ind til hullet. Men det er en engross virksomhed som ikke sælger detail, men du kan da ringe og snakke med Henrik Holst og han kender en forhandler nær dig. Han har også DVD'er med full surface (printbar indtil 1 mm fra hullet) og jeg sidder lige og kiker på en med silver overflade, hvor jeg har printet på. Ret flot! Men ikke specielt egnet til mit "CD-Prøvebillede". Hi-Space DVD'en er nok den pæneste jeg endnu har printet på Jeg har engang fået oplyst at Colour Fixet skal sprøtes på udendørs pga lugtgener, hvad siger du til det Kleldberg? Hilsen Michael Sørensen |
|
mvh MichaelS
|
|
laursen
Redaktionen recordere.dk teamet Oprettet: 02-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4055 |
Sendt: 14-September-2004 kl. 18:52 |
Blot en lille advarsel med print på skiverne med blæk. Sørg for ikke at skrive ud over kanten af den skriv-bare overflade. Jeg skrev på et tidspunkt en DVD ud over overfladen og fik åbenbart ikke fjernet det overskydende blæk 'godt nok' (duppede med papir på den våde blæk for at suge det op). Resultatet var et ødelagt DVD drev (da noget af blækket formentlig havde forvildet sig om på den anden side af mediet - og havde brændt sig fast på laser-hovedet af drevet). Så mit råd: Vær forsigtig med at skrive til kanten (selv på full-face medier)! Måske Kjeldbergs råd med Colour fix spray hjælper på at holde blækket på den rigtige side?!? /Lars Redigeret af laursen |
|
MichaelS
Sendt: 14-September-2004 kl. 22:04 |
Colour Fix er en slags hårlak man sprøjter ovenpå den færdig printede DVD, så det hjælper ikke mod løssluppen blæk. Men Canons labelprogram kan kun printe ud til 118 mm (skiven er 120 mm), så der er 2 mm kant. Og blækket er næsten tørt før skiven når ud af printeren. Men det vil være fornuftigt at holde CD/DVD bakken ren. Hilsen Michael Sørensen |
|
mvh MichaelS
|
|
Kjeldbjerg
Super bruger Oprettet: 11-Februar-2004 Sted: Middelfart, DK Status: Offline Point: 257 |
Sendt: 15-September-2004 kl. 14:03 |
Jeg har et ekstra værelse, der kun bliver brugt til opbevaring, der sprøjter jeg altid inde. Men det er ganske rigtigt at man godt kan lugte sprayen, når man går derind. Så har man et værksted eller lignende, vil det nok være en god ide at sprøjte der.
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |