|
Forstærker "brummer" |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Prospect ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-December-2008 Sted: Ølstykke Status: Offline Point: 783 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 25-August-2013 kl. 22:06 |
Min Rotel 1562 effektforstærker er begyndt at "brumme" meget højt når den ikke får noget signal for forstærkeren, både når der er strøm på forstærkeren eller ej. Det er altså højttalerne der brummer og ikke selve effektforstærkeren.
Jeg har prøvet flere udgange fra forstærkeren med samme resultat. Det lyder som når der er støj på kablet men syntes at have prøvet alt nu....
Støjen forsvandt i starten når der så kom signal til den men nu forbliver den der, dog betydeligt lavere. Er der nogle forslag til hvad jeg kan gøre ? |
|
![]() |
|
DrageMester ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1660 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
I gamle dage kunne det nogen gange gøre en forskel, hvis man vendte strømstikket 180 grader i stikkontakten, og det koster jo ikke noget at prøve.
|
|
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
|
|
![]() |
|
Prospect ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-December-2008 Sted: Ølstykke Status: Offline Point: 783 |
@DragemMester
Tak for input jeg vil da lige prøve.. Selvom jeg har prøvet flere 'stikdåser'. Jeg kan også tilføje at jeg har prøvet flere phono kabler. |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19651 |
Brum i forstærker kan betyde 3 ting:
1. Defekt forstærker. 2. Forkert/ringe signalkabler. 3. Jordsløjfe mellem eneheder. Start med at hive signalkablerne ud af forstærkeren, brummer den stadigt? Kortslut indgangene på forstærkeren (altså der, hvor signalet kommer _til_ forstærkeren, ikke højttalerudgangene), brummer den stadigt? Klaus |
|
![]() |
|
SilverLine ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Oktober-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 713 |
Altså hvis du tager alt fra din effekt undtagen strøm og ht ledninger, så brummer / summer de i højtalerne ?
Det lyder som et dårligt stel plan i forstærkeren. |
|
DIY pre / power amp samt DAC. Dynaudio focus 140 white. Pro-ject RPM 1.3 genie
|
|
![]() |
|
Nej ingen brummen her. Det er kun når noget 'rør' (kabel eller finger) phono indgangen på effekten
|
|
![]() |
|
Har prøvet med 3 sæt kabler nu, uden den mindste effekt. Prøvede at koble så meget fra samme elgruppe som muligt, uden resultat. Virker som phono indgangen der er problemer med. Som også svaret til SilverLine, så er det kun når der er phono kabel tilslutte eller jeg prøver at røre ved indgangen.
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19651 |
En finger på indgangen vil brumme. Det er dig der kommer med 50 Hz brum i din finger.
Sætter du et kabel til og kortslutter det i den anden ende, brummer det så også? Klaus |
|
![]() |
|
Så blev jeg så meget klogere. Tak. Kortslutte, hvordan ?
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Det som det betyder. En direkte forbindelse mellem de 2 ledere.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |