|
PCM/Bitstream |
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
JBJ2205 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 13-Marts-2013 Sted: Vejle Danmark Status: Offline Point: 31 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 01-September-2013 kl. 17:08 |
|
Hej alle..
Har lige fået mit nye anlæg sat op, og har dertil købt denon avr-x2000! Nu vil jeg gerne køre DTS HD Master, men så kommer tvivlen.. Skal man køre PCM eller Bitstream fra sin bluray afspiller?? Læser forskellige ting på nettet.. Mit virker med bitstream, men langt de fleste syntes jeg siger pcm?? Får jeg den korrekte lyd?? //Jesper
|
||
![]() |
||
RangerJoe ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 16-Maj-2004 Sted: Nordjylland Status: Offline Point: 145 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Bitsream - Kodet signal der vil blive dekodet i din AVR
PCM - Dekodet signal der ER blevet dekodet i din bluray afspiller. Jeg fortrækker bitstream så det er min AVR som står for dekodningen. |
||
![]() |
||
JBJ2205 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 13-Marts-2013 Sted: Vejle Danmark Status: Offline Point: 31 |
|
Så jeg mister ikke noget ved det er bitstream?? Der står DTS master hd på receiveren, så er det vel det jeg får?? :)
|
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40552 |
|
Det er det signal som afspilleren sender til Reciveren som afkoder det. |
||
Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - JBL Authentics 500.
|
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19852 |
|
Prøv at sæt dig ned og spil samme passage fra en film med henholdsvis PCM og Bitstream. Så finder du ud af, hvad der er bedst på netop dit anlæg. Klaus |
||
![]() |
||
|
Det vil jeg prøve.. Tak for svar! :)
|
||
![]() |
||
Jonas_h ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4475 |
|
Bare husk at sørge for at de to sammenligninger spilles på samme niveau. Når du kører PCM fra afspiller til receiver, har man ofte mulighed for at skrue op og ned på både afspiller og receiver, så det kan resultere i anderledes niveau end bitstream. Når man bitstreamer kan der ikke skrues op og ned på afspilleren.
Jeg vil altid anbefale at bitstreame.
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |