|
Trådløst netkort til stationær ? Hvilket? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
JayQ ![]() Bruger ![]() Oprettet: 12-Marts-2012 Status: Offline Point: 237 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 02-September-2013 kl. 21:53 |
Jeg har utrolig langsom forbindelse på min stationære pc. Den har indbygget trådløs netkort , men det går alt for langsomt. Selv en 4 år gammel bærbar trækker hurtigere net , når den står samme sted. Så tænker at jeg skal købe mig et nyt netkort til den ?
Jeg har ca. 10 m fra en Apple Airport Extreme som både understøtter 2.4 gz og 5gz. Jeg har 1 ledig pci Express x1 port ledig. Tror jeg det hedder ? Den er magen til de 2 små hvide på øverste billede her : http://www.behardware.com/articles/500-4/i925x-i915p-g-lga775-3-6-ghz-ddr2-and-pci-express.html :) Hvad skal jeg vælge ? :) |
|
![]() |
|
Roland ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Maj-2009 Sted: Kbh's Vestegn Status: Offline Point: 1220 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvis det ikke er et "must" med trådløs, så vil jeg klart anbefale en kablet forbindelse. Her får du helt sikkert en hurtigere og mere stabil forbindelse.
Redigeret af Roland - 03-September-2013 kl. 04:51 |
|
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks |
|
![]() |
|
Det er et must desværre. Ellers var det helt sikkert blevet med et kabel :)
|
|
![]() |
|
pdrhan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 07-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1343 |
Har du ikke en ledig USb port? Jeg har gode erfaringer med Sandberg USB wifi dongle
|
|
SamsungLED 55uh8200|Samsung SMT-H3126R|iPhone 6+
----------------- Kastrup/Amager |
|
![]() |
|
Jo , det har jeg . Men tvivler på at sådan en lille usb dims som du linker til, er lige så god som en til PCI porten .. Har i forvejen en til USB . Den ændre ikke ret meget på hastigheden..
|
|
![]() |
|
pdrhan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 07-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1343 |
Ok.det virkede perfekt på en gammel thinkpad
jeg havde det fordoblede næsten hastigheden |
|
SamsungLED 55uh8200|Samsung SMT-H3126R|iPhone 6+
----------------- Kastrup/Amager |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19569 |
At flytte antennen væk fra metalkassen den gemmer sig bag? Hvor mange "bjælker" har du i signalstyrke? Hvad hastighed fortæller computeren at den forbinder med? WiFi i en stationær computer er ikke altid lige godt, idet antennen oftest sidder lavt placeret og i nærheden af en masse metal. Et nyt netkort vil måske flytte antennen lidt ud fra kassen, men om det hjælper er ikke let at sige. Klaus |
|
![]() |
|
Typisk har jeg mellem 3-5 ud af 5 ..
Har overvejet den her .. http://www.sikkenemt.dk/index.php/hardware/netvrksprodukter/trdlsnetkortpci/tp-link-450mbps-dual-band-wireless-n-pci.html |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |