recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - B&W 800 vs. Procella AT system
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

B&W 800 vs. Procella AT system

Besvar Besvar Side  123 10>
Afstemningsspørgsmål: Skal jeg vælge et traditionel surround system eller en AT løsning?
Svarmulighed Stemmer Afstemningsresultat
20 [40.00%]
30 [60.00%]
Du har ikke adgang til at deltage i denne afstemning

Forfatter
Besked
Iron Man Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Brugeranmelder

Oprettet: 11-September-2007
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 1451
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Iron Man Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: B&W 800 vs. Procella AT system
    Sendt: 16-August-2013 kl. 21:57
Jeg smider også lige denne afstemning på recordere Smile

Kæresten og jeg er ved, at bygge hus og i denne forbindelse vil jeg anvende et af husets værelser til, at lave et lytterum. Rummet er 3*5 meter indvendigt og der er 2,4 meter til loftet.

Stuen bliver ikke velegnet til lyd, men det er planen, at jeg på sigt får et større rum i forbindelse med noget garage, men den tid sover nu.

Jeg har i flere år haft et B&W 800 serie system som jeg har været rigtig glad for. Det blev solgt i foråret og jeg købte et sæt nye B&W 802 Diamond. Jeg mangler nu de øvrige højttalere.

Mine tanker går nu på, om jeg i stedet for skal lave en lokale med AT-lærred og nogle rigtige "biografhøjttalere". Jeg er 100 % filmmand og jeg ser nogle klare fordele ved AT systemet. Jeg har hørt et setup med Procella og det er godkendt.

Det er en svær beslutningén, men den skal tages nu her i forbindelse med byggeriet

B&W 800 serie:

• Jeg ejer allerede et sæt B&W 802 Diamond
  • Lydmæssigt får man den mere ekstraordinære gengivelse. Centerhøjttaleren kan stå frit på den tilhørende B&W stander og kan gengive stemmerne ekstraordinært store, åbne og uden kompression.
    Fronthøjttalerne præsenterer musikken i filmen nøjagtigt ligesom var det musikken fra en cd i et godt stereosetup. Der er ikke noget, som når fx Supermans "theme song" bliver leveret så det giver gysehud på armene. Ikke fordi det er højt og voldsomt, men forbi at det bliver præsenteret stort, luftigt, deltajeret men også autoritært.
  • Kan spille ekstremt højt
  • Mindre lærred (16:9: 92")
  • Ingen matchende baghøjttalere
  • Mangler plads til, at kunne udfolde sig 100 %.
  • Looks (ja det tæller også lidt)

Procella AT-løsning system:

• Større lærred (16:9: 122")
  • Clean look
  • Super god integration mellem billede og lyd
  • Kan spille vantittigt højt uden at lyde stresset
  • Perfekt klangmatch mellem alle højtallere (samme model vælges som L, C, R og Rear)
  • Baffle wall giver en fantastisk sammenhæng mellem højttalerne i fronten og samtidigt fjernes påvirkningen fra væggen.

Find selv på flere argumenter

Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Marts-2011
Point: 4475
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2013 kl. 22:16
Min stemme går uden tvivl til AT-systemet. Efter min mening får man aldrig samme oplevelse når man kan se store højttalere stående foran lærredet (og 92" er alt for småt!).

En fordel du glemmer ved Procella er, at de har kontrolleret spredning så det er lettere at få dem til at lyde godt i rummet. B&W'erne er kendt for en håbløs off-axis response og det kan være svært at få til at fungere i et rum der kun er 3m bredt.

Kan se du sætter meget pris på B&W og deres "store" lyd. Du burde tage et kig på JBL. De har den speed og dynamik fra Procellaerne men lyder (efter min mening) meget større. JBL'erne har også en evne til at gøre alt lidt mere underholdende at lytte på - nogle vil kalde det farvet, men jeg kan godt lide den farvning :)

Disse koster lige over 20k stk: http://www.jblsynthesis.com/Products/Details/106
Til top
mkirkelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Point: 2358
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mkirkelund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2013 kl. 22:31
Havde det være en stue havde jeg helt sikkert beholdt B&W 800-serien, men til et dedikeret rum, hvor valget af højtalere begrænser skærmstørrelse SÅ meget, vil jeg helst sikkert gå efter Procella eller lign. system som giver dig mulighed for AT-lærred.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Point: 23900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2013 kl. 22:38
Jeg tænker lidt på, at der må være en årsag til, at du købte dine B&W 802, og her formentlig lyden. For mig (som ikke kun er filmmand), så er B&W 802 noget af det ypperste jeg har hørt, og for den sags skyld, noget af det mest fleksible (både til film og musik).

Jeg erkender ærligt, at jeg ikke kender Procella, for de ligger uden for mit interesseområde, men hvad nu hvis dine interesser skifter lidt til i større omfang også at omfatte musik - den øvelse har jeg selv været på.

Selv har jeg det sådan, at jeg meget gerne vil se det udstyr som bringer mig så meget glæde og så mange oplevelser både i billede og lyd, og bare glæde mig over, at jeg er så priviligeret at jeg har det. Men som sagt, jeg er heller ikke alene dedikeret kun til film. Der er jo flere her, som har bygget utvivlsomt glimrende hjemmebioer, så de ved hvad de taler om, men om I på sigt taler om det samme, det kan jeg blive i tvivl om netop fordi du valgte B&W - de bedste.

Jeg ved ikke om du kan bruge mit vrøvleri til noget, men det er i det mindste skrevet i en god mening Smile

Redigeret af Hother - 16-August-2013 kl. 22:40
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Sploink Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2007
Sted: Vestegnen
Point: 3215
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sploink Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2013 kl. 22:39
Til det rum. Helt klart Procella setuppet. 
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2013 kl. 22:47
Er det da en dødssynd at ha AT lærred OG B&W 802 Diamond? Jeg stemmer for at beholde de bedste højttalere ;-)
Til top
dpny Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juli-2013
Point: 570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dpny Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2013 kl. 22:52
Hvis det absolut skal være enten BW eller procella så bør du få et sæt procella hjem og -selv- sammenligne direkte hvilke du synes om.  Uden i øvrigt af have hørt Procella har jeg ærligt talt lidt svært ved at tro at de er et match mod dine BW i generel lydkvalitet. Jeg har også svært ved et tro at BWerne ikke skulle kunne spille mindst lige så højt eller i det hele taget højt nok. Jeg kan i hvert fald ikke komme i tanke om nogle relevante argumenter for det modsatte (så længe det er den store center der tales om).
At BW-sættet så nok ikke er den allersmarteste løsning i forhold til hjemmebio har du vist selv regnet ud, og jeg vil da meget gerne medgive at det bare er federe med en AT løsning hvor lærredet er stort nok. Jeg har selv hørt BWsættet nogle gange og IMO er det "pisse fedt", men det virker som en underlig halv løsning med højttalere placeret sådan som man er tvunget til uden AT.

Redigeret af dpny - 16-August-2013 kl. 22:57
Til top
Guld medlem
Guld medlem
Brugeranmelder

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Iron Man Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2013 kl. 22:54
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jeg tænker lidt på, at der må være en årsag til, at du købte dine B&W 802, og her formentlig lyden.
Helt klart lyden, men i hjemmebio henseende, så er højttalerne jo kun et delelement. Havde jeg ikke været så glad for de B&W'ere, så var valget også nemmere Smile

Jeg tror aldrig, at jeg kommer til, at lytte musik, så den del bekymrer mig ikke særlig meget Smile 802'erne kan desværre ikke placeres fornuftigt i vores stue, ellers var det en mulighed.
Til top
Guld medlem
Guld medlem
Brugeranmelder

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Iron Man Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2013 kl. 22:58
Oprindeligt skrevet af dpny dpny skrev:

Hvis det absolut skal være enten BW eller procella så bør du få et sæt procella hjem og -selv- sammenligne hvilke du synes om.  Uden i øvrigt af have hørt Procella har jeg ærligt talt lidt svært ved at tro at de er et match mod dine BW i generel lydkvalitet.

Spørgsmålet handler nok mest om det samlede koncept om, at få et større AT lærred kontra et mere "traditionelt" setup, ikke så meget B&W'erne direkte mod de Procella. Det kunne også sagtens være en anden højttaler end Procella til det AT system.

Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19852
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2013 kl. 23:07
Lærredet om på den lange væg og så B&W ved siden af (og under). Jeg ville bekymre mig om det akustiske transparente lærred vil blafre, når du spiller højt. Blafrer det ikke, er det voldsomt tyndt vævet, hvor meget går det ud over billedet?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2013 kl. 23:12
Oprindeligt skrevet af Iron Man Iron Man skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jeg tænker lidt på, at der må være en årsag til, at du købte dine B&W 802, og her formentlig lyden.
Helt klart lyden, men i hjemmebio henseende, så er højttalerne jo kun et delelement. Havde jeg ikke været så glad for de B&W'ere, så var valget også nemmere Smile

Jeg tror aldrig, at jeg kommer til, at lytte musik, så den del bekymrer mig ikke særlig meget Smile 802'erne kan desværre ikke placeres fornuftigt i vores stue, ellers var det en mulighed.

Okay pøj pøj med detTongue
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-August-2007
Point: 2943
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kenzo85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2013 kl. 23:12
AT SYSTEM, men må man komme med forslag til ændring af øvrige kombonenter?

Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top

Besvar Besvar Side  123 10>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu