|
ES8005, langsom wifi? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
AndersDGP ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 09-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 386 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 04-September-2013 kl. 18:13 |
Hej!
Når jeg streamer til mit tv, så synes jeg virkelig forbindelsen er dårlig. Ingen problemer ellers med andre enheder. Er det trådløse bare dårlig i tv'et? Jeg kan se man kan få sådan en Samsung wifi dongle, tror i det vil hjælpe? Tak |
|
![]() |
|
JeTex ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3805 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
En dongle er vel kun nyttig, hvis wifi ikke er preinstalleret. Så umiddelbart vil svaret være nej. Er den trådløse sender ( router ) i nærheden af dit tv?
|
|
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
|
![]() |
|
AndersDGP ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 09-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 386 |
Selvfølgelig bliver den primært brugt, hvis der ikke er wifi i tv'et. Men hvis nu det indbyggede er så dårligt, så kunne det jo være en dongle var bedre. Den er i et andet rum, ca 10 M fra tv'et.
|
|
![]() |
|
JeTex ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3805 |
Måske mere afstanden til routeren der et problem, en extender kan måske afhjælpe dette. Den største forskel på donglen og den indbyggede antenne i tv'et, vil være muligheden at flytte rundt på donglen. Dette kan måske give et kraftigere signal, hvis der er bedre dækning, end hvor tv'ets antenne skal fange signalet.
Jeg ville dog personligt gå efter en extender, som overall vil give et kraftigere signal i stuen. Det bedste er selvfølgelig et kabel, men det giver lidt installations bøvl med kabeltræk osv.
|
|
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
|
![]() |
|
Moef ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 909 |
Jeg læste på et tidspunkt, at andre også havde problemer med wifi hastigheden på ES8005. Jeg har selv samme tv. På en afstand af 10 m., hvor der er lidt mur imellem, der har jeg 10mbit download til tv, på en 50/5mbit forbindelse. Så om afstanden + væg er det som gør hastigheden topper ved 10mbit, det ved jeg ikke.
Jeg har også læst, at Samsung's evolution kit til tv'et forbedre wifi hastigheden meget. Måske noget med quad cpu'en at gøre, som nogen skrev. Selv har jeg dog ikke har de store problemer med wifi hastigheden, som har været helt fin til det jeg laver over nettet. |
|
Core 2 quad Q6600, 4GB DDR2 ram, 2 x Seagate 7200x10 400gb HD, WinXP pro + SP3, win7 64bit
Samsung LE40C755, Sony HX-910/1010/1020, Sony Vegas / DVD Architect, VirtualDub, Womble MPEG wizard |
|
![]() |
|
Måske jeg skulle prøve en extender så. Jeg bruger plex til at streame. Jeg har en stationær som er koblet op trådløs, og der er fuld forbindelse. Det er her en del ting buffer, når jeg streamer til tv'et. Jeg har så en wd
Box hvor der også ligger ting på, men den er tilgengæld koblet direkte i routeren, og der er forbindelsen fin. Men forstår det ikke helt, når min stationær har max båndbredde. |
|
![]() |
|
Moef ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 909 |
Det er også plex jeg bruger, dog via en routed forbindelse med en ven, der har en plex server installeret. Han upload er 5mbit, så det er jo ikke mere en 5 mbit jeg streamer over wifi. Men altså også via Plex app'en. Og det køre 100% smooth og flydende, uden buffering.
|
|
Core 2 quad Q6600, 4GB DDR2 ram, 2 x Seagate 7200x10 400gb HD, WinXP pro + SP3, win7 64bit
Samsung LE40C755, Sony HX-910/1010/1020, Sony Vegas / DVD Architect, VirtualDub, Womble MPEG wizard |
|
![]() |
|
Munkieftw ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 05-Februar-2013 Sted: Amager Status: Offline Point: 217 |
Det må helt sikkert være forbindelsen imellem, altså for langt. Min router hænger næsten på mit ES8005 - og der er ingen problemer med forbindelsen. :)
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |