|
Nyt Mediecenter |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Viborg ![]() Bruger ![]() Oprettet: 05-August-2008 Status: Offline Point: 151 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 09-August-2013 kl. 20:10 |
Hey.
Nu hvor mit gamle mediecenter er "forsvundet" er jeg på jagt efter noget nyt. Den gamle var en Asrock ion 330. Den var jeg egentlig godt tilfreds med og den spillede alt hvad der blev smidt efter den. Men vil gerne ha en der er noget mere power og punch i. Jeg har mod på det meste, også at samle selv. Men det er mange år siden jeg har rodet i sådanne ting. Så ved ikke helt hvad jeg skal kikke efter, mht graffik kort, lydkort osv. Må gerne være så kompakt som muligt. Det må selvfølgelig gerne være lidt kræs. Går ud fra at ting som graffik kort har betydning for hvor godt den viser evt blueray materiale? og det samme med lydkort? HD plads betyder ikke alverden, da det hele afspilles fra NAS. Ville det være optimalt med SSD i maskinen. Er der nogle kloge hoveder der har mod på at hjælpe med det ![]() evt lave en list over hvilket hardware jeg kan smide i. Jeg kan lige komme med et udspil, ud fra mine begrænsede evner. Intel I5/I7? SSD HDD Gigabit LAN Brugte en DiNovi mini til den gamle, det vil jeg nok ha igen. plus XBMC app'en 3D er ligegyldigt, for jeg kan ikke se det alligevel ![]() takker på forhånd Danni.
Redigeret af Viborg - 09-August-2013 kl. 20:24 |
|
![]() |
|
Viborg ![]() Bruger ![]() Oprettet: 05-August-2008 Status: Offline Point: 151 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
,
Redigeret af Viborg - 09-August-2013 kl. 22:09 |
|
![]() |
|
Kurt ![]() Bruger ![]() Oprettet: 25-Februar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 222 |
Hej Viborg
Skal også have et nyt, hvor langt er du kommet i dine overvejelser? - jeg har set på dette: /Kurt
|
|
![]() |
|
DiscomanDK ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-Februar-2008 Sted: Skanderborg, DK Status: Offline Point: 1423 |
Har du hørt om Intel NUC?
Det er små færdige løsninger med en i3 processor OK grafik kort også er den 100% lydløs? http://www.edbpriser.dk/barebone-pc/intel-next-unit-of-computing-kit-dc3217by-id-6999724.aspx?q=Nuc Du skal kun tilføje Ram og en SSD harddisk. (det er en speciel model der sættes på bundkortet). Dog kommer der snart udgaver med Intel Hasswell CPU, og et Intel HD 5000 grafik kort. Det er helt klart værd at vente på, så derfor er det mit bedste råd. |
|
![]() |
|
Kurt ![]() Bruger ![]() Oprettet: 25-Februar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 222 |
Hej DiscomanDK
Tak for ideen Intel NUC er en utrolig billig løsning må man sige, men jeg har 2 DVB-C tunere (AnySee), en IR port og et WEB kamera til Skype jeg gerne vil tilslutte via USB - og så vil jeg jo også gerne have X Tbytes med også. Disk kunne man have på en NAS - men jeg synes en NUC er lige lille nok må jeg indrømme. /Kurt |
|
![]() |
|
DiscomanDK ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-Februar-2008 Sted: Skanderborg, DK Status: Offline Point: 1423 |
Hej Kurt..
Nu var mit oprindelige indlæg godt nok også henvendt på trådstarter :) Men jeg syntes stadigvæk du skal overveje det. Personligt er jeg gået væk fra USB tunere og bruger kun en HD Homerun. Nu ved jeg ikke om du skal bruge et kort til at dekode krypteringen på nogle kanaler? Der er jo også USB porte på til IR og WEB cam.. Med denne løsning flytter du maskinrummet, larmen og det trælse væk fra stuen. Jeg har ikke selv en men den får gode anmeldelser, og jeg lure selv på den i øjeblikket. Du skriver den er lige lille nok. Er det den fysiske størrelse du tænker på? Intel Nuc i3 = 1759,- Ram 4 GB = 319,- SSD 30GB = 419,- HD Homerun = 1100,- Synology DS213j = 1376,- Seagate 2 TB = 649,- I alt = 5622,-Denne løsning er da noget mere fremtidssikker syntes jeg. Dog vil jeg understrege at der er kraftige indikationer på at der kommer nye modeller af NUC, så derfor vil jeg i alle tilfælde vente med at købe.
|
|
![]() |
|
Hej DiscomanDK
Point taken det med trådstarteren :-) Jeg venter og ser på ny NUC (hvis jeg da kan vente så længe) - jeg kan godt se at WAF værdien på en NUC er stor!. /Kurt
|
|
![]() |
|
Rasmus8D ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2011 Status: Offline Point: 1336 |
Hvad er det helt præcist HD homerun kan? Kan lige læse mig frem til man bruger den til at optage med? Er det eneste formål eller?
Jeg er selv varm på en NUC løsning nemlig, efter en fulgte med til styring af vores nye storformatprinter i firmaet... Genial lille maskine... |
|
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758
|
|
![]() |
|
Det er bare en en tuner. Fordelen er jo at du kan placere den væk fra dit udstyr syntes jeg. Den skal bare have antenne stik og netværks kabel i. Derudover har den to tunere bygget ind. Man kan jo også bare bruge USB tunere, men syntes det her fungerer bedre for mig.
|
|
![]() |
|
Rasmus8D ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2011 Status: Offline Point: 1336 |
Ryger den så ind i Nuc'en med usb?
|
|
|
|
![]() |
|
Nej.
Hvis du har en HD homerun, så kobler du den på dit lokale netværk derhjemme. Det samme gør du med NUC. Når det så sker, så kan de to ting finde hinanden. F.eks er pointen at de fleste har et teknik skab, hvor deres kabel TV går ind. Derudover er det også et slags krydsfelt for deres hjemmenetværk. Der kan du så placere din NAS og din HD Homerun. Men NUC den kan du have i stuen. Det hele kører over netværket i dit hjem. |
|
![]() |
|
Det lyder godt nok smart, men går ud fra du har sat den til at optage direkte over på en netværksharddisk, da NUC jo er udstyret med en lille SSD :D?
|
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |