|
HDMI 2.0 fastlagt. |
Besvar ![]() |
Forfatter | |||||
submaniac ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 13-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 471 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 04-September-2013 kl. 13:26 |
||||
Så kom HDMI 2.0 specs officielt.
HDMI 2.0, which is backwards compatible with earlier versions of the HDMI specifications, significantly increases bandwidth up to 18Gbps and adds key enhancements to support continuing market requirements for enhancing the consumer video and audio experience. New functionality includes:
|
|||||
![]() |
|||||
dpny ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juli-2013 Status: Offline Point: 570 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||
Spændende. Det har jeg ventet på længe. Havde faktisk troet at det ville være kommet allerede sidste år. Er lidt glad for at jeg holdt pinen ud og undlod at købe ny reciever selvom jeg mangler en og der var mange gode tilbud i her i efteråret. Håber virkelig HDMI konsortiet har lært af deres fejl og denne gang har lanceret noget uden alt for mange børnesygdomme.
|
|||||
![]() |
|||||
dpny ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juli-2013 Status: Offline Point: 570 |
||||
Jeg siddet og skimmet nyhederne her til morgen. Flere steder skrives det at der i 2.0 ikke er plads til 4k60p med 10bit farver. Der er ingen der viser regnestykket og jeg kan det ikke selv, så jeg kan ikke gennemskue om det er rigtigt. Hvis det er rigtigt virker det en lille smule ØV-agtigt.
Er der nogen der kan gennemskue det? |
|||||
![]() |
|||||
submaniac ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 13-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 471 |
||||
Ja det er vist bare 8 bit 4:2:0? Der er officiel pressekonference i morgen fra HDMI.org.
|
|||||
![]() |
|||||
||||
OK. Så må vi se hvad de har at sige. Håber at de har været lidt mere fremsynede end det ser ud til lige nu. Det jeg får ud af de nyheder jeg kan læse rund om på www er at 2.0 kun lige præcis er godt nok til de 4k skærme der bliver solgt nu og lidt ind i fremtiden. Større farverum og større farvedybde ser ikke ud til at være noget man har bekymret sig noget videre om. De officielle kilder nævner det i hvert fald ikke med et ord.
|
|||||
![]() |
|||||
||||
De gemmer vel noget til HDMI 3.0 og 8k revolutionen:)
|
|||||
![]() |
|||||
||||
Jeg tænkte nu mere noget i retning af 2.1, 2.2, 2.2a, 2.3, 2.3a, 2,3b, 2.3b1, 2.3c, 2.4, 2.4a, og sidst men ikke mindst 2.4b. Jeg har taget en snak med bankrådgiveren, så jeg hele tiden kan være med på forkant
![]() |
|||||
![]() |
|||||
Keyvan ![]() Bruger ![]() Oprettet: 16-Marts-2011 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 225 |
||||
Jeg håber ikke at det bliver som du beskriver ovenpå, mon ikke de kan finde ud af sende et mere fremtidssikret produkt ud i markedet.
![]() |
|||||
![]() |
|||||
||||
Jeg håber da bestemt også at du har ret. Jeg bad bare mærke i, at der fra de officielle kilder ikke ser ud til at være nævnt noget som helst om hvordan man har tænkt sig at håndtere 4k60p med større farvedybde end 8 bit. Det er lige nu noget sparsomt hvad der kan findes af information, men jeg håber og og tror (naivt måske) stadig på at vil vil se videoformater, til forbrugerbrug, der kan nærme sig den farvedybde, farverum og pixelsopløsning som man kender det fra biograferne. Det ser desværre ikke ud til at 2.0 kan overkomme den opgave når/hvis det kommer.
Nu skal jeg hjertens gerne indrømme at jeg ikke er alt for stærk i teorien om hvor meget videosignaler fylder, men min tanke er også, at man nok ikke kan køre 4k60p fra en HTPC uden at sænke farveopløsningen fra desktoppen. Måske nogen kan kommentere på det? Vi får se hvordan det går og krydser fingre for at det ikke går som det plejer med HDMI ![]() Redigeret af dpny - 07-September-2013 kl. 10:38 |
|||||
![]() |
|||||
Keyvan ![]() Bruger ![]() Oprettet: 16-Marts-2011 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 225 |
||||
Mon ikke de har lært noget af erfaringerne og kendsgerninger som hedder at elektroniksalget er styrtdykket de sidste 6 år, OG den såkaldte finanskrise som er bygget på både boligboblen og aktieboblen kan/må/bør ikke alene tage ansvaret/skylden for denne udvikling.
Hvem gider at udskifte sit anlæg hvert år bare fordi HDMI folkene er for hurtigt til at sende produkter ud på markedet før det er færdigudviklet, og denne fakta gør sig ikke kun gældende for HDMI folkene. Resten af branchen er nok lige så skyldig/uskyldig
![]() |
|||||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |