|
Volume skala |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
kedde198 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 16-Oktober-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 18 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 05-September-2013 kl. 14:29 |
Hej.
Jeg har netop købt en Denon AVR-X1000 AV-reciever. Den har en volume skala der går fra - 80 dB til +18 dB. Jeg har forstået det sådan, at 0 dB er = forstærkerens fulde effekt. Så hvis jeg skruer den op på 0 dB, så burde den spille så højt den kan. Men hvad betyder den sidste del af skalaen fra 0 dB til +18 dB så? Det er sikkert et dumt spørgsmål. Men jeg håber, at der er nogen der har lyst til at opklare dette mysterium for mig. :-)
|
|
![]() |
|
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
0 dB er ikke den fulde effekt, det er bare et fikspunkt som man typisk bruger til at indstille sådan at reference-niveau er 0 dB. Der findes ikke et punkt hvor man kan sige at receiveren spiller "så højt den kan", da det afhænger af niveauet og indholdet af det du sender ind i den. Hvis nu niveauet på signalet er lavt, som på mange TV for eksempel, så har du brug for noget ekstra at give af. Derfor går volumenknappen længere op end der normalt vil være brug for.
|
|
![]() |
|
kedde198 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 16-Oktober-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 18 |
Okay. Tak for forklaringen. :)
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19852 |
Og mindst lige så meget af de højttalere der er sluttet til..... Klaus |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |