recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - xbmc remote "Mac mini"
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

xbmc remote "Mac mini"

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Sebski Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 05-September-2013
Status: Offline
Point: 22
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sebski Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: xbmc remote "Mac mini"
    Sendt: 05-September-2013 kl. 10:38
Hej Alle.

Er nu på dette forum, har rodet en del med xbmc har haft apple tv 2, men er for ca en måned siden skiftet til en mac mini.

Alt virker sådan set perfect, bare ikke lige remote delen.

Jeg har prøvet en del forskelligt og læste mig frem til at Flirc dongel skulle kunne klarer det.

Men det virker sku ikke rigtigt, har prøvet 4 forskelligt remotes, de kan sådan set godt mappes med flirc, men når det skal bruges, er der for mange bugs.

Nogen der kan hjælpe i denne retning, lige nu bruger jeg bare en smartphone til at navigerer men vil gerne ha en rigtig remote..

Mvh

Sebastien.
Til top
Brinken Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: Frederikshavn
Point: 99
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brinken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2013 kl. 14:24
Jeg bruger selv HippoRemote. Fin app til IOS, giver mulighed for mange ting
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3850
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2013 kl. 15:40
Remotebuddy og Apple's egen remote (den som ATV også bruger). Så kører den vel som en jailbreaket ATV med xbmc
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Marts-2011
Point: 4475
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2013 kl. 15:57
Jeg bruger også remote buddy. Genialt program som kan bruges til alt fra apples egen remote til logitech.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2013 kl. 16:35
JA forstår da slet ikke noget som helst af hvorfor der skal bruges fysiske IR dongles. Det giver ingen mening (det skal så siges at min gamle sony fjernbetjening faktisk gik ind i mac mini's IR før jeg fik det slået fra - ku fame ikke forstå hvorfor den blev ved med at lave alt muligt lort når jeg var ved at skifte kanal. :D
Men som mange siger - xbmcommander til ios (og der er vist også nogle til android smartphones) eller når man nu alligevel er på MAC så brug plex i stedet og deres iosAPP hvor der også er airplay understøttelse, så du kan sidde på din ifon/ipadde og skyde det direkte over på din mac mini. :D
(forudsat du har 10.8 på mini'en)

Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Marts-2011
Point: 4475
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2013 kl. 16:37
Sorry for off topic, men hvad finder du bedre ved plex ift. Xbmc? Jeg prøvede kort plex for nogle år siden men synes xbmc er overlegent på de fleste punkter. Men måske plex har udviklet sig siden?
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2013 kl. 20:41
Plex er bygget over xbmc som du jo nok ved, men der er sket rigtigt meget. Det er næsten lettere selv at prøve af, men generelt synes jeg bare det er mere "poleret" end xbmc. tingene spiller bedre sammen. i Plex har du mulighed for at have en medieserver der kan ligge på en NAS (helst intel baseret, men med synology er der også en ARM-baseret version) som holder alle mediedata,billeder etc. Dertil har du så nogle klienter. Sidder du med en ipad eller en iphone, så kan du via app'en fjernstyre om den skal afspille på mac eller windows - med andre ord. De har lavet lidt deres egen version af airplay. Man vælger dog inden man afspiller. så det er ikke fuldt ud airplay, men du har mulighed for at styre den også via app'en, da der er indbygget remote med touch eller med knapper. Du kan selvfølgelig også se det på din ipad, hvis det er det.

Men prøv - www.plexapp.com - som sagt - hvis det er et par år siden du har prøvet plex, så burde du nok prøve igen.
Til top
DanielPT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 752
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DanielPT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2013 kl. 09:11
vi bruger yatse på tabletten og s4 og s3 :)
Min bio: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=117177
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu