recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - router til ekstern antenne
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

router til ekstern antenne

Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
svsommer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 1151
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér svsommer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: router til ekstern antenne
    Sendt: 07-September-2013 kl. 14:17
Hej
jeg har lovet en ven med at lave et trådløst net der skal kunne gå igennem to murstens væger og række 35 meter.
der skal så bruges en router og en repeater hvor der kan tilsluttes ekstern antenner så hvad skal man gå efter?
mvh
Mvh
Svsommer
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér svsommer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2013 kl. 12:57
Mvh
Svsommer
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Point: 4825
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2013 kl. 14:00

Hej.

Jeg må indrømme at jeg trækker på smile båndet når jeg ser den såkaldte 20 db antenne du linker til på eBay.

Du skriver ikke noget om hvad det er han skal bruge 35 meter væk eller om hvilke forbindelser han har. Men hvis han har USB i begge ender er 2 af disse det rigtige:

Jeg har selv prøvet i at sidde på et internet der var forbundet via en UBIQUITI Airgrid M5 HP High Power 5Ghz til en transmitter mast der var 2 km væk. 

Det var helt uden problemer. Jeg kan kraftigt anbefale udstyr fra UBIQUITI.

Her er et link til UBIQUITI Nanostation Loco M2 802.11g/n a 45€ + 14€ i forsendelse. Du skal bruge 2.

Hilsen Carsten.

Redigeret af csell - 08-September-2013 kl. 14:03
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér svsommer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2013 kl. 14:34
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Hej.

Jeg må indrømme at jeg trækker på smile båndet når jeg ser den såkaldte 20 db antenne du linker til på eBay.

Du skriver ikke noget om hvad det er han skal bruge 35 meter væk eller om hvilke forbindelser han har. Men hvis han har USB i begge ender er 2 af disse det rigtige:

Jeg har selv prøvet i at sidde på et internet der var forbundet via en UBIQUITI Airgrid M5 HP High Power 5Ghz til en transmitter mast der var 2 km væk. 

Det var helt uden problemer. Jeg kan kraftigt anbefale udstyr fra UBIQUITI.

Her er et link til UBIQUITI Nanostation Loco M2 802.11g/n a 45€ + 14€ i forsendelse. Du skal bruge 2.

Hilsen Carsten.

ja ok han skal bruge en bærbar som skal kobles trådløst op til forbindelsen og han har en 40/5 forbindelse som han gerne vil udnytte der også.
den antenne du linker til er vist nok lige i overkanten
er der told ved køb fra letland?

Redigeret af svsommer - 08-September-2013 kl. 14:36
Mvh
Svsommer
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2013 kl. 15:17

Hej.

Når jeg læser at du søger 'et trådløst net der skal kunne gå igennem to murstens væger og række 35 meter' tænker jeg på om det er to forskellige bygninger med 35 meter i mellem?

Selve UBIQUITI Nanostation Loco M2 er velegnet til både indendørs eller udendørs montering da den får strøm fra en lille PoE boks via datakablet. Her er et link til en Quick Start Guide:

Problemet med sådanne forbindelser er ikke så meget at booste transmitter power, men at forøge modtager delens følsomhed tilsvarende. Det nytter ikke noget hvis forbindelsen i den ene retning er god, hvis den ikke virker i den anden retning. Det kan man løse ved at bruge to ens enheder i begge ender.

En ALFA AWUS036NH Wireless kan sagtens sættes til USB porten på en bærbar, men den forstærker ikke rigtigt det modtagne signal.

Så 2 UBIQUITI Nanostation Loco M2 er måske bedre, særligt hvis man kan montere den ene eller begge på et rør eller bare på den anden side af vægen?

På Post.dk læser jeg at:

'Når du køber en vare i et EU-land, skal du som hovedregel hverken betale moms, told og importgebyr'

Og Letland blev medlem af EU i 2004.

Så jeg vil ikke tro at man skal betale Told ved køb i Letland.

Hilsen Carsten.

Redigeret af csell - 08-September-2013 kl. 15:22
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér svsommer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2013 kl. 15:27
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Hej.

Når jeg læser at du søger 'et trådløst net der skal kunne gå igennem to murstens væger og række 35 meter' tænker jeg på om det er to forskellige bygninger med 35 meter i mellem?

Selve UBIQUITI Nanostation Loco M2 er velegnet til både indendørs eller udendørs montering da den får strøm fra en lille PoE boks via datakablet. Her er et link til en Quick Start Guide:

Problemet med sådanne forbindelser er ikke så meget at booste transmitter power, men at forøge modtager delens følsomhed tilsvarende. Det nytter ikke noget hvis forbindelsen i den ene retning er god, hvis den ikke virker i den anden retning. Det kan man løse ved at bruge to ens enheder i begge ender.

En ALFA AWUS036NH Wireless kan sagtens sættes til USB porten på en bærbar, men den forstærker ikke rigtigt det modtagne signal.

Så 2 UBIQUITI Nanostation Loco M2 er måske bedre, særligt hvis man kan montere den ene eller begge på et rør eller bare på den anden side af vægen?

På Post.dk læser jeg at:

'Når du køber en vare i et EU-land, skal du som hovedregel hverken betale moms, told og importgebyr'

Og Letland blev medlem af EU i 2004.

Så jeg vil ikke tro at man skal betale Told ved køb i Letland.

Hilsen Carsten.

jo det er to forskellige bygninger og den bærbare skal kunne bevæges frit uden kabler
og i den anden bygning skal router tilsluttes med kabel fra internets udbyders router
Mvh
Svsommer
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2013 kl. 16:16

Hej.

Jeg har selv brugt UBIQUITI udstyr i to forskellige situationer.

Den ene har jeg skrevet om. Internettet kom til den 'store' antenne og gik ind i huset via datakablet
til en PoE strømforsynings boks og derfra via et nyt datakabel ind i en lokal TP-Link WiFi router.

Men jeg har også en anden Nanostation 5 loco som jeg efter behov slutter til en udgang på routeren for
at kunne gå på internettet fra min bærebare som har et dual band netkort, Både 2,4 GHz og 5 GHz.

Begge mine enheder er 5GHz. Den M2 jeg linkede til er 2,4 Ghz. Det så jeg som en fordel i, hvis signalet skulle kunne trænge gennem vægge. Men m2 loco har kun en gain på 8 dBi mod min m5 loco's 13 dBi. Og du skal være opmærksom på at de normale enheder har separate sende og modtage antenner, mens loco modellerne deler.  

Fra:

Jeg er ikke i tvivl om at en UBIQUITI Nanostation M2 eller M5 i fuld størelse eller i Loco ( mini ) vil
være det rigtige i det hus med routeren. Man trækker et datakabel fra en af routerens udgange og over til PoE strømforsyningen. Denne skal så have en 220 volt ledning. Og et andet datakabel der forhåbentlig går ud til selve enheden. Er der mulighed for at montere den så at dens signal stråler og dækker hele det andet hus?

I det andet hus med den bærebare er der flere muligheder.

Man kunne prøve med dens indbyggede WiFi?

Man kan prøve med en af UBIQUITI's egne USB dongler?

Eller man kan montere en Wifi router, som så sættes efter en UBIQUITI af samme slags som i den anden ende?
Det vil have den fordel at man kan montere UBIQUITI'en udvendig og WiFi routeren indvendig på den anden side af vægen.

Men ellers tror jeg at UBIQUITI har deres egne access points, jeg kender dem bare ikke.

Her er et link over alle UBIQUITI enheder på eBay.de

Her ser jeg at forhandleren i Letland har mange forskellige enheder, måske kan han rådgive om det er bedst til lige din situation?

Hilsen Carsten.

Her er et link til eBay i USA hvor der er nogle UBIQUITI USB stiks:

Redigeret af csell - 08-September-2013 kl. 16:28
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér svsommer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2013 kl. 18:21
Hej Carsten
jamen skal jeg så ikke bruge sådan et sæt
eller skal det være locom5?
hvad er forskellen på 2,4 og 5GHZ?
skal nok lige sige at der er nogle buske som signalet skal passere. 
Mvh
Svsommer
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2013 kl. 20:00

Hej.

5 GHz er den dobbelte frekvens af 2,4 GHz og stiller højere krav til line of sight.

UBIQUITI's m5 beam er ifølge databladet smallere end deres m2 og rækker derfor længere ( har større gain )

De kan bruges op til nogle få kilometer og du skal kun bruge dem til 35 meter.

Jeg ved ikke hvor de skal bruges, om det er ude på landet med langt til nærmeste nabo eller i et industrikvarter med mange ande WiFi?

På 2,4 GHz båndet er der kun 3 helt adskilte kanaler kanal 1,6 og 11. Der er mange flere på 5 GHz båndet, så det vil være nemmere at finde en kanal man kan have helt for sig selv.

Men hvis man bor langt væk fra alle andre WiFi kan man bruge kanal 11 til UBIQUITI forbindelsen. Kanal 1 til den bygning med flest WiFi. Og så til sidst prøve sig frem om man igen skal brug Kanal 1 til den anden bygning eller måske Kanal 6.

Må jeg spørge om du ville sætte en TV antenne op bag nogle buske, nej vel. Så skal du heller ikke gøre det med UBIQUITI forbindelsen.

Min 5GHz antenne sidder på det gamle TV antenne rør. De mindre NANO Station er også nemme at montere på et antenne rør/mast.

Så jeg vil anbefale at montere den ene elle begge så højt at forbindelse går over buskene.

Alternativt hvis den ene bygning er lang. Kan man måske flytte den ene UBIQUITI til et andet sted i bygningen og så gå videre herfra med et kabel.

Du så vel ikke nogle vægbeslag på ebay du kunne bruge?

Her er et link til et forum for UBIQUITI brugere:  

Hilsen Carsten.

Redigeret af csell - 09-September-2013 kl. 20:01
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2013 kl. 20:09
Overvej i det mindste hvor mange andre du forstyrrer med dit "super" netværk. Strålen vil forstyrre alle netværk undervejs til gene for deres ejere. Hvis det er "åbent landskab" er der kon loven der er problemet (du må max sende med 100 mW eirp) men har du en by mellem yderpunkterne giver det nok lidt utilfredse naboer. Bare et lille hik inden du køber dig fattig i udstyr :-)

Mvh BS
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2013 kl. 21:16
Hej Bschmidt.

Man kan heldigvis gå ind i setup på UBIQUITI enhederne og skrue ned, så at man har et fornuftigt signal ifølge de farvede lysdioder. Det er bedre at have mulighed for at kunne skrue ned, end ikke at kunne skrue op. 

De største fordele ved UBIQUITI er at man har selve enheden udendørs og en PoE strømforsyning indendørs samt at der er en rimelig forstærkning i den indbyggede antenne. Det har ikke været nødvendig at booste sende effekten helt vildt, da man har en god gain i modtager antennen. 

Hilsen Carsten.

Redigeret af csell - 09-September-2013 kl. 21:18
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2013 kl. 21:22
Jeg ville bare nævne det. I min optik er det bedre at holde så lav sendestyrke som muligt og så retningsbestemme som i er inde på :-) bare husk naboen. Du nævner selv 2 km og der kan opstå ind til flere sure naboer på den afstand. 35m som OP er inde på er mere overkommeligt og der er sikkert ingen netværk imellem.
Mvh BS
Til top

Besvar Besvar Side  123 4>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu