recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - EPG i DVBViewer?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

EPG i DVBViewer?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Kolvig Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-Januar-2004
Status: Offline
Point: 296
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kolvig Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: EPG i DVBViewer?
    Sendt: 10-September-2013 kl. 13:31
Hej folkens...

I min ny installation af den nyeste DVBViewer 5.2.7, der får jeg kun 3-4 dages EPG data og da jeg benytter EPG data til at optage fra, er det ret irriterende at den ikke kører med en uges interval, som den tidligere har gjort?

Jeg har selvfølgelig forsøgt at finde et sted i DVBViewer's indstillinger, hvor jeg kunne indstille på EPG intervallet, men det er ikke lykkedes mig at finde det?

Det kan være at det har noget med at jeg nu kører på Stofa's kabel TV?

Mvh.

Redigeret af Kolvig - 10-September-2013 kl. 13:35
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2013 kl. 13:46
Du skal finde ud af om Stofa har mere end 3-4 dages EPG, og hvis ja, på hvilken frekvens. Har du det, så laver du en timer der hver dag laver en Tune Only på en kanal der ligger på den frekvens. Sådan er det i hvert fald med Sattelit. Hvis det ikke er muligt skal du i gang med en af eksterne løsninger der findes, som skraber EPG fra forskellige kilder
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
digitalt.tv Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-November-2005
Point: 720
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér digitalt.tv Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2013 kl. 13:58
Stofa leverer kun 3-4 dage. Du kan kigge på XEPG og import af EPG informationer. Jeg benytter selv TimeForTV Pro som jeg importerer i DVBViewer Recording Service via XEPG. 
Jeg har skrevet en guide af lidt ældre dato, så ved ikke om den er helt up to date 
Til top
Kolvig Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kolvig Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2013 kl. 18:32
I skal have mange tak for jeres input....

Digitalt.TV, har lige kort været inde og kigge på TimeForTV og kan se at EPG dataen kan kører over 14 dage.... Er det specielt for TimeForTV?... Eller findes der andre udbydere (helst gratis) der kan gøre dette?

Kan se i din guide at Recording Service er indblandet. Kan det lade sig gøre at sætte ekstern EPG data op, uden at benytte sig af recording service?

Mvh.
Til top
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Point: 2127
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen6400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2013 kl. 19:54
Oprindeligt skrevet af Kolvig Kolvig skrev:

... Eller findes der andre udbydere (helst gratis) der kan gøre dette?

Windows Media Center har også en epg på 14 dage og den følger gratis med, jeg ved dog ikke om den kan køre med DVBViewer.
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
Apple TV 4K 1. gen, Nvidia Shield TV, Norlys, IPhone 13, Huawei Watch GT3 Pro
Til top
Kolvig Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kolvig Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2013 kl. 20:07
Det kunne være interessant - det prøver jeg lige og undersøge nærmere

Mvh.
Til top
digitalt.tv Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-November-2005
Point: 720
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér digitalt.tv Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2013 kl. 20:23
Oprindeligt skrevet af Kolvig Kolvig skrev:

I skal have mange tak for jeres input....

Digitalt.TV, har lige kort været inde og kigge på TimeForTV og kan se at EPG dataen kan kører over 14 dage.... Er det specielt for TimeForTV?... Eller findes der andre udbydere (helst gratis) der kan gøre dette?

Kan se i din guide at Recording Service er indblandet. Kan det lade sig gøre at sætte ekstern EPG data op, uden at benytte sig af recording service?

Mvh.

Jeg har ikke prøvet, men ud fra beskrivelsen af XEPG, så burde du kunne

In general Xepg automatically detects if the import should go to the DVBViewer or the Recording Service.
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2013 kl. 01:39

Kolvig: Du er nød til at hoppe på Recording Service, og det er fuldstændigt problemfrit, også hvis det kører på kun en maskine, hvor DVBViewer kører. Det tager ca. 5 min. at installere, og det er klippestabilt. For DVBViewer bliver det bare en tuner, svarende til den tuner den benytter nu, men vi IP

Fremtidige versioner af DVBViewer vil sandsynligvis kun kunne køre med Recording Service
Til Steen: Windows Media Center kan ikke fungere med DVBViewer
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Point: 2127
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen6400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2013 kl. 06:21
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Til Steen: Windows Media Center kan ikke fungere med DVBViewer
Det havde ellers været smart.
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
Apple TV 4K 1. gen, Nvidia Shield TV, Norlys, IPhone 13, Huawei Watch GT3 Pro
Til top
rasmuzzen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Januar-2007
Point: 913
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rasmuzzen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2013 kl. 21:58
Intet mediecenter har vel epg på mere end udbyderen tilbyder, viasat et par timer, c+ lang tid frem, stofa et par dage. Ja alt peger altid imod dem der lever af det. Og det anviste ontv virker faktisk. Det tager dog noget tid at parre med XEPG. Man kan bande langt og længe over at dvbviewer ikke understøtter xlm tv som standart. Men de gode folk bag dvbviewer er ikke gode til at efterligne hvad de andre gør. Men de vinder på stabilitet. Er lidt bekymret over at tv servicen skal over på en anden programmørs hønder fremover.
Sendt fra min Commodore64,SONY 55W805BBN + 40D4550 + Hauppauge HVR4000 DVB-S2+T, Hauppauge NOVA-HD-DVB-S2 + en sørens masse diskplads.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu