recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mediecenter hakker
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Mediecenter hakker

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
HH2 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 24-December-2009
Status: Offline
Point: 190
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HH2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Mediecenter hakker
    Sendt: 10-September-2013 kl. 17:14
Hej

Håber nogle kan hjælpe

Jeg har et mediecenter jeg ser alt mig TV over. siden jeg har genskal som den var da jeg fik den og clonede over på en ny SSD HD har jeg haft problemer. Jeg satte også ekstra ram i ved samme leglighed

Mit hardware er følgende
Mediecenter: Acer revo 100
ram: 4Gb
TV tuner: Hd homerun ( gammel model )
Rouder: Icotera IGW 2000 Fra Profiber (kablet)

Hvis jeg ser noget der er optager er det ikke nogle problemer
Jeg har set på netværker og kan godt hente med 100mbit over netværket
Når jeg ser TV bruger jeg kun 25% at netværket
CPU bruger også kun mellem 25% og 70% og det gælder også når det hakker
Hvis jeg prøver fra min bærbar hører tv fint så det kan ikke være signalet der er noget galt med.

Jeg ved ikke om det kan være køling af CPU der er probelmer.
Jeg har haft køleren pillet af da jeg skiftede Hd.
Men har kommet nyt pasta på inden jeg satte køleren på igen

Nogle der har nogle forslag til hvad det kan være?
Tilsalg på DBA
http://www.dba.dk/brugerens-annoncer/brugerid-426537/
Til top
HH2 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HH2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2013 kl. 17:14
Glemte lige

Jeg kører Windows 7
Tilsalg på DBA
Til top
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Point: 1423
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2013 kl. 18:02
Hej..

Det er et mærkeligt problem du oplever.
Hvilket software bruger du? 

Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2013 kl. 18:54
Hvordan hakker det? Det er ikke bare frekvensen den er gal med ift. indholdet du afspiller?
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
HH2 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HH2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2013 kl. 20:20
Jeg bruger WMC

Den fryser og kører i nogle hag.
der er gå en time uden problemer og andre gange med 2 min mellemrum
Det kan også være et hag der vare op til 1 min inden afspiller igen

Hvis jeg ser samme kanal på min bærbar er der ikke noget problem
Tilsalg på DBA
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2013 kl. 01:09
Du skal reinstallere. Det går sjæjdent godt ar klone til uens hardware, medmindre man har købt SW som f.eks. Acronis der kan det der
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2013 kl. 12:48
Det lyder også som en rigtig ominstallation i mine øjne. Selvom maskinen faktisk er lige på grænsen til ikke at kunne trække LiveTV på visse kanaler. (geforce 9400 er ikke helt optimalt længere) Transportstreams er lidt mere grafikhungrende end program streams og i dag vises blandt andet 3+, kanal5 i 1080i, så hvis den skal forsøge at matche din skærmfrekvens, kunne jeg forestille mig den er tæt på at kløjs lidt i det. - Det kunne være en af årsagerne. Og så synes jeg i øvrigt at videoapplikationer  ikke altid er så glade for disk cloininger (ved ikke hvorfor, men synes ofte det er der det kan ses, det kan måske have noget forskelle i memory buffering at gøre, især hvis den også skal ned på disk, men umiddelbart burde der ikke være nogle problemer.)

Til top
HH2 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HH2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2013 kl. 18:58
Så er der nok ikke anden vej end at formater den.

Der er jo ikke nogle Win CD med, men kun det der ligger på HD
Der er en masse jeg ikke har brug for
Kan man få fat i en CD så man kan installer en ren Win7 og stadigbruge den licens der var med computeren

Selv om grafikkortet er lige i underkanten har den kørt i ca 3 år uden problemer.
Det eneste der har været problem med var da jeg brugte ONTV til EPG. Der kunde det godt tage tid at hente EGP når jeg trykkede på knappen.

Tak for hjælpen ind til vidre
Tilsalg på DBA
Til top
kenp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Oktober-2006
Point: 561
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2013 kl. 21:56
Hvis du har klonet det hele over, så har du jo også det skjulte drev fra Acer med over og dermed mulighed for at reinstallering.

Jeg har lige gjort det med min (har også revo 100), men har brændt skiverne ud, hvis du ikke har fået flyttet dem med over...

(Er det besværligt at opgradere ram og hvilket skal man bruge? Og hvordan med harddisk....)

Min kører på standard driveene, og den køre alle hd kanaler... Bortset fra dem som der er indstråling på.. Fr,enlig fra LTE?..
Til top
HH2 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HH2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2013 kl. 21:03
Nu når jeg skal til at formater ville jeg gerne installere en windows uden de ekstra programmer der ligger i den windows der ligger på HD.
Derfor vil jeg gerne have en CD og installere fra.

Det var lidt bøvlet at at isætte mere ram og HD i
man skal have CPU blæserne af og hele bundkortet ud
Ram'et sidder på bagsiden og der sidder skruerne også til HD
Jeg er rat sikke på det er disse ram der passe i
http://www.edbpriser.dk/ram/kingston-1-x-2-gb-id-782614.aspx
Husk at have lidt køle pasta hjemme når du skal sætte CPU køleren på igen
Tilsalg på DBA
Til top
Guyver Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-Februar-2010
Sted: Danmark
Point: 240
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guyver Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2013 kl. 23:14
Oprindeligt skrevet af HH2 HH2 skrev:

Nu når jeg skal til at formater ville jeg gerne installere en windows uden de ekstra programmer der ligger i den windows der ligger på HD.
Derfor vil jeg gerne have en CD og installere fra.
Du kan prøve at se om du kan finde din Windows 7 version her: http://www.heidoc.net/joomla/technology-science/microsoft/14-windows-7-direct-download-links

Du skal brænde iso'en til cd/dvd og benytte din Windows key for at registrere din Windows, ellers virker installationen kun i 30 dage. Lige over download linksne, er der et link til Microsoft technet hvor man kan søge på sin Windows version og verificere at den downloadede iso fil er i orden. Såvidt jeg husker, så sammenligner man Secure Hash Sum (SHA1), for at se om filen er 100% identisk med den Windows installation man selv har. Jeg kan desværre ikke huske hvordan. Jeg brugte en del tid på at finde ud af det dengang, så god fornøjelse. Havde bare gemt linket, hvis jeg fik brug for en ny skive igen en dag.

Bemærk, der er ikke tale om pirat versioner. Det er rigtige Windows installations filer som kun virker, hvis man selv har købt en key eller anvender den der fulgte med ens desktop/laptop!

Foretrækker også selv rene installationer uden bloatware.

Redigeret af Guyver - 14-September-2013 kl. 23:15
Til top
HH2 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HH2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2013 kl. 07:50
Det ser lovende ud
Men alle Win 7 home versioner findes ikke på dansk
Kan man installere  en engelsk og lave den om til Dansk?
Tilsalg på DBA
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu