|
Mediecenter hakker |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
HH2 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 24-December-2009 Status: Offline Point: 190 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 10-September-2013 kl. 17:14 |
Hej
Håber nogle kan hjælpe Jeg har et mediecenter jeg ser alt mig TV over. siden jeg har genskal som den var da jeg fik den og clonede over på en ny SSD HD har jeg haft problemer. Jeg satte også ekstra ram i ved samme leglighed Mit hardware er følgende Mediecenter: Acer revo 100 ram: 4Gb TV tuner: Hd homerun ( gammel model ) Rouder: Icotera IGW 2000 Fra Profiber (kablet) Hvis jeg ser noget der er optager er det ikke nogle problemer Jeg har set på netværker og kan godt hente med 100mbit over netværket Når jeg ser TV bruger jeg kun 25% at netværket CPU bruger også kun mellem 25% og 70% og det gælder også når det hakker Hvis jeg prøver fra min bærbar hører tv fint så det kan ikke være signalet der er noget galt med. Jeg ved ikke om det kan være køling af CPU der er probelmer. Jeg har haft køleren pillet af da jeg skiftede Hd. Men har kommet nyt pasta på inden jeg satte køleren på igen Nogle der har nogle forslag til hvad det kan være?
|
|
Tilsalg på DBA
http://www.dba.dk/brugerens-annoncer/brugerid-426537/ |
|
![]() |
|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Glemte lige
Jeg kører Windows 7 |
|
Tilsalg på DBA
|
![]() |
|
DiscomanDK ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-Februar-2008 Sted: Skanderborg, DK Status: Offline Point: 1423 |
Hej..
Det er et mærkeligt problem du oplever. Hvilket software bruger du? |
|
![]() |
|
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
Hvordan hakker det? Det er ikke bare frekvensen den er gal med ift. indholdet du afspiller?
|
|
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
|
![]() |
|
Jeg bruger WMC
Den fryser og kører i nogle hag. der er gå en time uden problemer og andre gange med 2 min mellemrum Det kan også være et hag der vare op til 1 min inden afspiller igen Hvis jeg ser samme kanal på min bærbar er der ikke noget problem
|
|
Tilsalg på DBA
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
Du skal reinstallere. Det går sjæjdent godt ar klone til uens hardware, medmindre man har købt SW som f.eks. Acronis der kan det der
|
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
Det lyder også som en rigtig ominstallation i mine øjne. Selvom maskinen faktisk er lige på grænsen til ikke at kunne trække LiveTV på visse kanaler. (geforce 9400 er ikke helt optimalt længere) Transportstreams er lidt mere grafikhungrende end program streams og i dag vises blandt andet 3+, kanal5 i 1080i, så hvis den skal forsøge at matche din skærmfrekvens, kunne jeg forestille mig den er tæt på at kløjs lidt i det. - Det kunne være en af årsagerne. Og så synes jeg i øvrigt at videoapplikationer ikke altid er så glade for disk cloininger (ved ikke hvorfor, men synes ofte det er der det kan ses, det kan måske have noget forskelle i memory buffering at gøre, især hvis den også skal ned på disk, men umiddelbart burde der ikke være nogle problemer.)
|
|
![]() |
|
Så er der nok ikke anden vej end at formater den.
Der er jo ikke nogle Win CD med, men kun det der ligger på HD Der er en masse jeg ikke har brug for Kan man få fat i en CD så man kan installer en ren Win7 og stadigbruge den licens der var med computeren Selv om grafikkortet er lige i underkanten har den kørt i ca 3 år uden problemer. Det eneste der har været problem med var da jeg brugte ONTV til EPG. Der kunde det godt tage tid at hente EGP når jeg trykkede på knappen. Tak for hjælpen ind til vidre
|
|
Tilsalg på DBA
|
![]() |
|
kenp ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 561 |
Hvis du har klonet det hele over, så har du jo også det skjulte drev fra Acer med over og dermed mulighed for at reinstallering.
Jeg har lige gjort det med min (har også revo 100), men har brændt skiverne ud, hvis du ikke har fået flyttet dem med over... (Er det besværligt at opgradere ram og hvilket skal man bruge? Og hvordan med harddisk....) Min kører på standard driveene, og den køre alle hd kanaler... Bortset fra dem som der er indstråling på.. Fr,enlig fra LTE?.. |
|
![]() |
|
Nu når jeg skal til at formater ville jeg gerne installere en windows uden de ekstra programmer der ligger i den windows der ligger på HD.
Derfor vil jeg gerne have en CD og installere fra. Det var lidt bøvlet at at isætte mere ram og HD i
man skal have CPU blæserne af og hele bundkortet ud Ram'et sidder på bagsiden og der sidder skruerne også til HD Jeg er rat sikke på det er disse ram der passe i http://www.edbpriser.dk/ram/kingston-1-x-2-gb-id-782614.aspx Husk at have lidt køle pasta hjemme når du skal sætte CPU køleren på igen |
|
Tilsalg på DBA
|
![]() |
|
Guyver ![]() Bruger ![]() Oprettet: 27-Februar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 240 |
Du skal brænde iso'en til cd/dvd og benytte din Windows key for at registrere din Windows, ellers virker installationen kun i 30 dage. Lige over download linksne, er der et link til Microsoft technet hvor man kan søge på sin Windows version og verificere at den downloadede iso fil er i orden. Såvidt jeg husker, så sammenligner man Secure Hash Sum (SHA1), for at se om filen er 100% identisk med den Windows installation man selv har. Jeg kan desværre ikke huske hvordan. Jeg brugte en del tid på at finde ud af det dengang, så god fornøjelse. Havde bare gemt linket, hvis jeg fik brug for en ny skive igen en dag. Bemærk, der er ikke tale om pirat versioner. Det er rigtige Windows installations filer som kun virker, hvis man selv har købt en key eller anvender den der fulgte med ens desktop/laptop! Foretrækker også selv rene installationer uden bloatware. Redigeret af Guyver - 14-September-2013 kl. 23:15 |
|
![]() |
|
Det ser lovende ud
Men alle Win 7 home versioner findes ikke på dansk Kan man installere en engelsk og lave den om til Dansk?
|
|
Tilsalg på DBA
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |