recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Stationær på afstand
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Stationær på afstand

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Kolmogorov Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 24-November-2010
Status: Offline
Point: 20
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kolmogorov Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Stationær på afstand
    Sendt: 12-September-2013 kl. 07:52
Hej

Jeg havde lidt svært ved at formulere en kort og rigtig tittel til dette spørgsmål-

Er det muligt at sætte en stationær op, f.eks i kælderen, også have keyboard, mus og skærm stående et andet sted (stuen)?.

Kan det gøres trådløst så det fungere upåklageligt ?

hvis ja, hvad skal der så investeres i?
Two wrongs doesn't make a right, but three rights makes a left.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7132
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2013 kl. 07:56
Det kan du lave.   måske kan afstanden gøre det meget dyrt.
Lange kabler til skærm. måske trådløs hdmi/dvi osv.
Mus/keyboard kan køres over lan kabler. HDMI kan også køres over Lan

Men det bliver langt billigere at købe en ny bærebar

Redigeret af hansie - 12-September-2013 kl. 07:58
Til top
LACH Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 31-Maj-2010
Sted: Vestsjælland
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LACH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2013 kl. 08:34
Til top
LACH Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 31-Maj-2010
Sted: Vestsjælland
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LACH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2013 kl. 08:35
Denne løsning er godt nok ikke trådløs, men kræver kun et cat5 kabel..

http://www.dustinhome.dk/product/5010469114/aten-systemforlngere-usb-vga-rs232-lyd-cat5-150m/

Til top
Steve Jones Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Juli-2010
Point: 1809
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steve Jones Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2013 kl. 09:00
Logitech sælger forskelligt bluetooth-grej.. tjek om afstanden er god nok til dit projekt eller om du skal have fat i nogle IR-extendere..
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Point: 4719
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2013 kl. 10:32
Hej Kolmogorov.

Du skriver ikke noget om hvad din stationære PC i kælderen skal lave?

Et godt program til remote control, desktop sharing og file transfer er Teamviewer.

Den i kælderen styres så fra en PC, Tablet eller Smartphone. Men er ikke hurtigt nok til at spille på:

Hvis du kan bruge programmet, kan det bruges over dit hjemmenetværk, om det er trådløst eller ej.

Det står meget om det på internettet, men det nemmeste er at downloade det til to PC'er og prøve det. Det er meget nemt at bruge.

Hilsen Carsten.

Redigeret af csell - 12-September-2013 kl. 10:46
Til top
DanielPT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 746
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DanielPT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2013 kl. 11:08
Få trukket et langt USB kabel og en USB hub i enden ville jeg nok gøre :)
Min bio: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=117177
Til top
pfugl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Point: 1067
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pfugl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2013 kl. 12:09
Oprindeligt skrevet af DanielPT DanielPT skrev:

Få trukket et langt USB kabel og en USB hub i enden ville jeg nok gøre :)

Og hvordan vil du sætte en vga skærm til en USB hub?
/Peter
Til top
DanielPT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 746
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DanielPT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2013 kl. 12:23
Jeg tænkte han også må trække et HDMI/DVI kabel.
Min bio: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=117177
Til top
Kolmogorov Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 24-November-2010
Point: 20
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kolmogorov Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2013 kl. 09:45
Interessante forslag, men vi er vel enige om at en didikeret trådløs løsning ikke ligger lige omkring hjørnet.

Jeg havde tænkt det som en løsning på ny computer (stationær) i stedet for en bærbar.. vil jo gerne kunnet spille lidt spil :P men skal også bruge det til lidt lightroom osv.

Jeg tænker lidt, at min problemstilling er en generel udfordring for den stationære computer... ledninger :)
Two wrongs doesn't make a right, but three rights makes a left.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juni-2006
Point: 4719
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2013 kl. 11:10

Hej Kolmogorov.

Jeg ville heller sige, at en trådløs løsning 'UDEN EKSTRA FORSINKELSE' ikke ligger lige omkring hjørnet.

Der findes flere muligheder for trådløse tastatur og mus. jeg har f.eks. et meget gammelt infrarødt
Zitech tastatur med joystik, men det vil være for langsomt til spil.

Jeg har tidligere på dette forum læst om et program til PC som sender skærmbilledet via WiFi til en
Appel TV boks som igen kan forbindes med HDMI. Men igen, regn med at det forsinker billedet i forhold til et kabel.

Men har du overvejet at skjule alle kablerne. Evt bag vægge eller i kabelskinner som ser ud som fodpaneler?

Hilsen Carsten.

Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-September-2009
Point: 2409
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2013 kl. 18:08
Oprindeligt skrevet af pfugl pfugl skrev:

Og hvordan vil du sætte en vga skærm til en USB hub?
Måske ikke lige en usb hub, men der findes usb docking stations hvor du plugger din bærbare til et enkelt usb kabel, så er der forbindelse til både skærm, taster, mus, netværk og det løse.. 

http://www.computerworld.com/slideshow/detail/70173#slide1 har en stribe af dem, de kaldes også port replicators. Du slutter dimsen til skærm, taster, mus, højttalere, netkabel, printer osv, og når du så kommer hjem fra arbejde med din bærbare behøver du skrue 117 kabler i måsen på den bærbare for at blive "stationær", du kan nøjes med et enkelt usb kabel fra replicator'en til den bærbare, så kører hele molevitten via det ene kabel. HP's skulle kunne køre HD i 2560 x 1600, men aner ikke om det er med forsinkelse.

Spørgsmålet er så hvor langt et usb kabel der kan bruges, måske dur det i kolmo's tilfælde? 
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu