|
Aaargh! Trukket forkert kabel |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
sorenn ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 12-September-2013 Status: Offline Point: 2 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 12-September-2013 kl. 21:49 |
|
Er ved at afslutte en større renovering af huset og opdater nu, at de netværkskabler jeg har trukket er bløde og derfor ikke egnet til afslutning i en vægdåse!
Dette er kablet der er trukket: http://www.av-cables.dk/CAT-6-FTP-Loes/cat-6-ftp-netvaerkskabel-bloed-100-meter.html Jeg kan godt afslutte den ene ende af kablet med et modularstik, men det er ikke en option i vågdåserne - findes der nogle konnektorer til blødt kabel? What to do?
|
||
![]() |
||
SilverLine ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Oktober-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 713 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Det er da netop "blødt " kabel der skal bruges. Du skal købe nogle fuga dataudtag og nogen kat 6 konnektore. Så er du kørende med dataudtag i væggen.
Her http://www.elvvs.dk/p/lexcom-250-konnektor-utp-cat-6-13918/ Og her http://www.wattoo.dk/elartikler/datamateriel/dataudtag Redigeret af SilverLine - 12-September-2013 kl. 22:06 |
||
DIY pre / power amp samt DAC. Dynaudio focus 140 white. Pro-ject RPM 1.3 genie
|
||
![]() |
||
0leDK ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1213 |
|
blød til spyd stik, 250'eren klipper bare lederene, så trådstarter har nu ret. Kan du ikke trække nyt ved hjælp af det gamle?
|
||
![]() |
||
niepe ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1120 |
|
Disse virker perfekt her i huset. Også med en blød ledning. ![]() |
||
![]() |
||
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5340 |
|
Måske denne: kan hjælpe dig, hvis den passer i dine vægdåser? Ellers sammen med: Mvh. JørgenT
|
||
![]() |
||
Hans j ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Marts-2007 Status: Offline Point: 4207 |
|
Hvad med at fortinne enderne? |
||
![]() |
||
brisk ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 05-December-2009 Status: Offline Point: 169 |
|
den fremgangsmåde har jeg også brugt ved en installation, hvor de havde trukket blødt kabel i hele huset.
Men hvis det er et eller to udtag, så kan du til nød lægge lederne i en løkke tilbage ind igen. |
||
![]() |
||
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7188 |
|
Har fået lavet samme fejl.
Men endte med at lodde med med en fin loddespids. |
||
![]() |
||
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5340 |
|
Tin er blødt, så over tid er der risiko for dårlig forbindelse pga. knivkontakter mister trykket når tin "flader ud". ![]() Alternativt kan der loddes et lille stykke stift tråd i enden, men det er et kæmpe arbejde. ![]() Så nok hellere trække nye kabler. Mvh. JørgenT
|
||
![]() |
||
|
Mener du, at du loddede trådene fast på stikket? Mvh. JørgenT
|
||
![]() |
||
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7188 |
|
Ja jeg loddede kablet fast i klemmerne.
|
||
![]() |
||
sorenn ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 12-September-2013 Status: Offline Point: 2 |
|
Tak for alle jeres svar.
Jeg vil i første omgang gå efter en hun/hun løsning med denne type som JøregnT beskriver: https://www.elextra.dk/main.aspx?page=article&artno=H29301 Er der nogen som har set noget lignende der passer til 1 moduls dåser? Alternativt må jeg fortinne enderne, selvom det nok kommer til at tage en del tid.
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |