recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Erfaring med stereoforstærker i sourroudopsæt
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Erfaring med stereoforstærker i sourroudopsæt

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
plix Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 112
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér plix Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Erfaring med stereoforstærker i sourroudopsæt
    Sendt: 13-September-2013 kl. 20:07
Hejsa.
Vil bare dele mine erfaringer med køb af stereoforstærker til mit surroundanlæg. Havde længe været misfornøjet med stereogengivelsen, så jeg var på udkik efter en stereoforstærker. Fik et godt tilbud af Otto på Creek'en, så det var med en vis spænding den blev koplet på anlægget.
Fyttikatta, hvor det bare spiller. Er nu klar over, at jeg skal genhøre al min musik igen. Soundstage og detaljer som før ikke var der, er nu tilstede i fuldt mon.
Er du i tvivl om at dedikerede stereofortærkere vil give en bedere stereogengivelse end en surroundfortærker, så løb & køb. Du vil ikke fortryde.
Marantz NR1508
Oppo BDP-1
Lumin T2
Pro-Ject CD Box DS2T
Dynaudio Contour 30
A.C. Ryan Mini 2 HD
Panasonic TX-L55WT50
Revel: F12 Front, M12 Surround
C12 Center, B120 Sub
Accuphase e-360 m/Dac 40
Til top
plix Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér plix Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2013 kl. 20:16
Surround: Marantz SR7007
Ny forstærker: Creek EVO 5330
Marantz NR1508
Oppo BDP-1
Lumin T2
Pro-Ject CD Box DS2T
Dynaudio Contour 30
A.C. Ryan Mini 2 HD
Panasonic TX-L55WT50
C12 Center, B120 Sub
Accuphase e-360 m/Dac 40
Til top
Rasmus8D Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-November-2011
Point: 1336
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2013 kl. 20:34
Der er ingen tvivl om dedikeret stereo forstærkere gør det eminent - det noget helt andet end surrounder. Men må indrømme at Arcam/primare og de andre større hifi mærker kan altså også noget i stereo, men de har jo heller ikke alt muligt elektronisk gejl... ;)

Men ja, det er bare unikt og ha en ren stereo på ;)
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758
Til top
KennyIver Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 31-Maj-2011
Sted: Herning
Point: 1073
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KennyIver Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2013 kl. 20:51
spændene læsning! Jeg tror det skal prøvesSmile
Setup:
Panasonic,Anthem,HK,DLS,Velodyne
Til top
helljohn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Juni-2004
Sted: Aalborg
Point: 2048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér helljohn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2013 kl. 11:41
Har samme reciever som dig og har også valgt en 2 kanals løsning til musik Smile og ja selv om Marantz er ok i stereo så er en "rigtig forstærker" et kæmpe løft.
KMarantz Pm11s3-sa14s1se-Heco zweiklang direct-Marantz tt15s1-Bluesound Node x
Til top
plix Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér plix Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2013 kl. 14:29
Oprindeligt skrevet af helljohn helljohn skrev:

Har samme reciever som dig og har også valgt en 2 kanals løsning til musik Smile og ja selv om Marantz er ok i stereo så er en "rigtig forstærker" et kæmpe løft.

@helljohn.
Ser du har samme receiver som mig. Har lige et spørgsmål: Under Amp Assign i indstillinger, hvad for et Assign mode bruger du der, Main Only eller Bi-amp?
Hører ikke forskel på de to indstilliner.

Marantz NR1508
Oppo BDP-1
Lumin T2
Pro-Ject CD Box DS2T
Dynaudio Contour 30
A.C. Ryan Mini 2 HD
Panasonic TX-L55WT50
C12 Center, B120 Sub
Accuphase e-360 m/Dac 40
Til top
helljohn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Juni-2004
Sted: Aalborg
Point: 2048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér helljohn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2013 kl. 15:12
Da jeg ikke bi amper bruger jeg main only-bi amp bruger du hvis du vil bruge de 2 extra kanaler til at bi ampe dine fronte det kræver et bi amp ht kabel som du forbinder i front og side surround udgange på reciever mener jeg.Sådan er det på andre recievere jeg har haft.Bruger ikke mine front out da de jo er fra min effekt som er sat til via pre out
KMarantz Pm11s3-sa14s1se-Heco zweiklang direct-Marantz tt15s1-Bluesound Node x
Til top
plix Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér plix Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2013 kl. 16:00
Tak for svar. Skifter til Main only.
Marantz NR1508
Oppo BDP-1
Lumin T2
Pro-Ject CD Box DS2T
Dynaudio Contour 30
A.C. Ryan Mini 2 HD
Panasonic TX-L55WT50
C12 Center, B120 Sub
Accuphase e-360 m/Dac 40
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2013 kl. 16:12
Bi-amp kan du slet ikke bruge, når dine fronter er slået til din stereoforstærker. Den får jo lyden fra dine pre-outs. Nu kender jeg ikke 7007'eren, men på de fleste forstærkere betyder det, at du ofrer de to surround back på at lave to ekstra front kanaler. Så du bruger front kanaler i dine højtalers bas-indgange, og så surround back kanalerne til dine højttaleres mellemtone og diskant indgange.

Redigeret af Nagash - 14-September-2013 kl. 16:13
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu