recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - BeoVox CX 100??
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

BeoVox CX 100??

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
thomasmhyttel Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 06-September-2013
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thomasmhyttel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: BeoVox CX 100??
    Sendt: 15-September-2013 kl. 21:35
Hej,

jeg tænker at bruge et par gamle BeoVox CX 100 sammen med min nye rotel RA-11... 
jeg har dog lige fundet ud af at mine gamle BeoVox CX 100 har huller i skumringene! :(


hvor meget vil det betyde for lyden? hvor køber man nye skumringe til disse højtalere?

....Desuden kan jeg ikke finde ledningerne til højtalerne - er der nogen herinde som ved hvilke ledninger jeg skal bruge?


mange takf for hjælpen!


Redigeret af thomasmhyttel - 15-September-2013 kl. 21:55
Til top
michael79 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér michael79 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2013 kl. 22:26
stik som denne du skal bruge kabel som du nu vil brug
Til top
Mentalisac Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 03-Februar-2012
Status: Offline
Point: 209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mentalisac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2013 kl. 22:41
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2013 kl. 23:04
basrep.dk
Til top
clausols1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-September-2007
Sted: Hedehusene
Status: Offline
Point: 785
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér clausols1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2013 kl. 23:48
Ellen eBay, jeg gav 75 kr. for for et reperationssæt til cx50 incl. forsendelse.

Redigeret af clausols1 - 15-September-2013 kl. 23:50
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3835
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2013 kl. 07:59
Stikket er et ganske alm. 2 pol DIN stik som kan købes i samtlige radio/TV forretninger.
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2013 kl. 08:52
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
thomasmhyttel Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 06-September-2013
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thomasmhyttel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2013 kl. 09:20
ok mange tak for hjælp!
hvad gør hullerne i skumringene for lyden?

og kan det egentlig betale sig at skifte enhederne? er det overhovedet gode højtalere? ;) - det bliver jo 840 i alt, tror vel sagtens man kan finde højtalerne på DBA til den pris


Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19239
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2013 kl. 09:27
Jeg vil enhver tid foretrække sådan et sæt her, frem for aldrende b&o
http://www.dba.dk/hoejttaler-dls-r50-black/id-1003066943/

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
LarsGeisler Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 398
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LarsGeisler Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2013 kl. 10:56
Hullerne bevirker at højttaleren ikke virker. Kantophænget styrer membranen og svingspolen, så svingspolen ikke skraber mod magneten - så det vil sikkert lyde grimt og du kan beskadige højttaleren yderligere.
Så en reparation er uomgængelig.
Til top
clausols1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-September-2007
Sted: Hedehusene
Status: Offline
Point: 785
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér clausols1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2013 kl. 11:24
Det var good hifi (ebay linket fra Torben) jeg handlede med, ingen problemer i den handel, modtog reparationskit, inkl. pensel og lim og link til video med instruktion.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19239
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2013 kl. 14:08
Oprindeligt skrevet af LarsGeisler LarsGeisler skrev:

Hullerne bevirker at højttaleren ikke virker. Kantophænget styrer membranen og svingspolen, så svingspolen ikke skraber mod magneten - så det vil sikkert lyde grimt og du kan beskadige højttaleren yderligere.
Så en reparation er uomgængelig.


Spyderen har mest at sige i forhold til at styre svingspolen, sådan en bør der også være på en lille enhed som den viste. Huller i skummet kan derimod være med til at derkommer luft ud den vej og dermed "kortslutter" lyden.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu