recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - hjælp XBMC HD homerun
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

hjælp XBMC HD homerun

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
kimc88 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 237
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kimc88 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: hjælp XBMC HD homerun
    Sendt: 15-September-2013 kl. 17:12
hej
nogen der kan hjælpe mig med at få min HD homerun til af virke i XBMC i en Windows 8 pc?
har prøvet med Media Portal og NextPVR men kunne ikke få det til og virke. har Yousee Kabel TV.

har team viewer vis der er en der vil hjælpe mig?
Til top
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Point: 1423
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2013 kl. 20:47
Har du aktiveret XBMC plugin i Medie portal?
Ellers virker det ikke.

Ellers må du skrive, så kan jeg da godt prøve at se på det via Teamviewer. 
Til top
kimc88 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kimc88 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2013 kl. 21:17
har jeg har aktiveret XBMC plugin i Medie portal
Til top
kimc88 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kimc88 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2013 kl. 21:33
har lige fået nogen af kanalerne ind så nu må jeg se om jeg kan få det til at virke med at optage
Til top
kimc88 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kimc88 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2013 kl. 22:30
har et problem at MediaPortal TV-Server Configuration ikke kan finde alle mine kanaler og så finder den en masse jeg ikke har.
men i HDHomeRun Setup kan jeg godt finde dem.
hvad kan jeg gøre nu?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2013 kl. 18:33
Problemet er at de indstillinger der er i Medie Portal til at søge på Yousee ikke er opdateret.
Jeg har selv lavet nogle filer.

Normalt burde det være nok med en fil, men jeg har ikke fået lagt dem samme.

Du kan hente ZIP filen her: http://gupl.dk/701653/
Den indeholder 5 filer. Den placere du i :

C:\ProgramData\Team MediaPortal\MediaPortal TV Server\TuningParameters

Når du har gjort det går du i Medie portal og søger dem alle 5 igennem på begge dine tunere.
Så er jeg næsten 100% sikker på du kan se alle dine kanaler.
Den finder alle også dem der er krypteret. Dem kan du dog let slette i MP ved at gå til Server configurationen vælge "Channels" også i højre nederste hjørne står der "Scramled/encrypted channels" også klikke på delete.

Til top
kimc88 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kimc88 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2013 kl. 22:24
For stadig ikke alle kanaler med mangler stadig hd dr1 og lidt flere.
hvad gør jeg?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2013 kl. 22:37
Kan du ikke installere Teamviewer også sende ID og kode til mig i en privat besked.

Så skal jeg se på det. 
Til top
trikker Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-August-2008
Sted: Denmark
Point: 314
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér trikker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2013 kl. 22:38

Prøv dette:

http://wiki.team-mediaportal.com/1_MEDIAPORTAL_1/141_Configuration/TV-Server_Configuration/02_TV_Servers/9_Advanced_Tuning_Options/3_DVB-C_Tuning_Details

Hent frekvenser fra de kanaler du mangler her:

http://www.dkscan.dk/TV/yousee_hovedstaden.htm

Til top
kimc88 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kimc88 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2013 kl. 21:58
har et problem med at optage den vil godt optage DR1 og tv 2 men ikke dr3 eller k5
hvad gør jeg ?
se en video af det https://www.dropbox.com/sc/n1e6u853xp7yiq2/_-5QRP6y_9
se xbmc.log: http://xbmclogs.com/show.php?id=59164
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu