|
HJÆLP Slettet hele mit fotoalbum :( |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
friedel ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Oktober-2007 Status: Offline Point: 1462 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 20-September-2013 kl. 10:43 |
Sad og ryttede op igår og slette nogle tidligere backups af mit Lightroom 4 katalog, det viste sig så at det sidste nye var så gammel at jeg ikke regnede med det var det sidste nye, og slettede det så, dermed slettede jeg alle mine redigerede udgaver af over 2000 billeder :(
Er der nogen som helst chance for at jeg kan få det tilbage? Bruge CleanMyMac2 Dvs at jeg har en macbook. Håber virkelig der er nogen der kan hjælpe mig, da der er flere timers arbejde slettet :(
|
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
er ikke helt med? - slettede du albums i lightroom eller sad du i finder og slettede filer og foldere?
|
|
![]() |
|
Jabu ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 04-Maj-2005 Status: Offline Point: 35 |
føler med dig, men rigtige mænd tager ikke backup - de græder bare en smule indvendigt..
|
|
![]() |
|
Sejrsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-April-2005 Status: Offline Point: 813 |
Lavede samme nummer engang. Dog på pc. Efter at have grædt lidt indvendigt, købte jeg "EASEUS data recovery" og fik ved hjælp af det 99% af billederne igen. Ved ikke om du kan gøre noget tilsvarende. |
|
![]() |
|
jacobask ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Februar-2011 Sted: DK, Langå Status: Offline Point: 1234 |
Bare for at gnide salt i såret: Hent dem fra din eksterne/NAS/cloud backup.... Nå - det har du sikkert lært.
Når det er sagt, så lad være med at bruge drevet til noget (hvis du kan) indtil du har fundet en mulighed. Hvis der skrives til disken er der mulighed for at du overskriver dine slettede data. Som regel slettes data ikke når man sletter noget - de slettes kun fra den "indholdsfortegnelsen" over disken. Jeg kender desværre ikke rigtigt software til Mac der henter data tilbage. Det findes nok, og andre kan nok hjælpe her. /ask |
|
![]() |
|
friedel ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Oktober-2007 Status: Offline Point: 1462 |
Claus, sad i Finder og slettede kataloget :(
Har en enkelt backup så alt er ikke slettet, men har lavet meget denne sommer som jeg så smart som jeg er ikke har taget backup af endnu :( |
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4945 |
Først og fremmest må du ikke på nogen måde arbejde videre på din maskine, da det laver nye data som måske overskriver dine gamle date som stadig fysisk er på disken.
Du skal også have en ekstern disk, som du kan genskabe dine ting til, så de ikke også kommer til at overskrive ting som du ønsker at genskabe. Gå ind hos ibas - de har et værktøj til Mac som kan hente ting frem som ved en fejl er blevet slettet: Du kan teste værktøjet inden du køber: Kan købes her: Redigeret af Cyberguyen - 20-September-2013 kl. 11:23 |
|
![]() |
|
sodaha ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 22-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 397 |
Panasonic: TX-P42X10Y, DMR-BCT820EG, DMR-EH57, DMR-EH68EC, DMR-E85H, SC-BT200 + SH-FX70, NV-GS50, DMC-LZ7, HX-DC1
Apple: iPod Touch 32gb, iPhone 6 128gb, iPad 2 WiFi 64gb&16gb, ATV 2, MAC Mini (2012) |
|
![]() |
|
pilehave ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1269 |
Jeg troede der var en papirkurv i Mac.
|
|
![]() |
|
Hej Cyberguyen Hvordan virker det program? Har lavet en scanning, og så kommer der tonsvis af filer op, men ikke nogen jeg som sådan kender? |
|
![]() |
|
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
Der findes masser af sd card recovery programmer der kan redde slettede fotos, flere kan også redde billeder på harddisken
|
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
hej rene kan du give et eksempel, for kan tilsyneladende ikke finde ud af at bruge de omtalte programmer længere oppe
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |