recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HJÆLP Slettet hele mit fotoalbum :(
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

HJÆLP Slettet hele mit fotoalbum :(

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
friedel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Oktober-2007
Status: Offline
Point: 1462
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér friedel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: HJÆLP Slettet hele mit fotoalbum :(
    Sendt: 20-September-2013 kl. 10:43
Sad og ryttede op igår og slette nogle tidligere backups af mit Lightroom 4 katalog, det viste sig så at det sidste nye var så gammel at jeg ikke regnede med det var det sidste nye, og slettede det så, dermed slettede jeg alle mine redigerede udgaver af over 2000 billeder :(

Er der nogen som helst chance for at jeg kan få det tilbage? Bruge CleanMyMac2 

Dvs at jeg har en macbook. 

Håber virkelig der er nogen der kan hjælpe mig, da der er flere timers arbejde slettet :(
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2013 kl. 11:08
er ikke helt med? - slettede du albums i lightroom eller sad du i finder og slettede filer og foldere?

Til top
Jabu Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 04-Maj-2005
Point: 35
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jabu Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2013 kl. 11:08
føler med dig, men rigtige mænd tager ikke backup - de græder bare en smule indvendigt..
Til top
Sejrsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2005
Point: 813
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sejrsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2013 kl. 11:14
Oprindeligt skrevet af friedel friedel skrev:

Sad og ryttede op igår og slette nogle tidligere backups af mit Lightroom 4 katalog, det viste sig så at det sidste nye var så gammel at jeg ikke regnede med det var det sidste nye, og slettede det så, dermed slettede jeg alle mine redigerede udgaver af over 2000 billeder :(

Er der nogen som helst chance for at jeg kan få det tilbage? Bruge CleanMyMac2 

Dvs at jeg har en macbook. 

Håber virkelig der er nogen der kan hjælpe mig, da der er flere timers arbejde slettet :(

Lavede samme nummer engang. Dog på pc. Efter at have grædt lidt indvendigt, købte jeg "EASEUS data recovery" og fik ved hjælp af det 99% af billederne igen. Ved ikke om du kan gøre noget tilsvarende.
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Point: 1234
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2013 kl. 11:18
Bare for at gnide salt i såret: Hent dem fra din eksterne/NAS/cloud backup.... Nå - det har du sikkert lært.

Når det er sagt, så lad være med at bruge drevet til noget (hvis du kan) indtil du har fundet en mulighed. Hvis der skrives til disken er der mulighed for at du overskriver dine slettede data.

Som regel slettes data ikke når man sletter noget - de slettes kun fra den "indholdsfortegnelsen" over disken.

Jeg kender desværre ikke rigtigt software til Mac der henter data tilbage. Det findes nok, og andre kan nok hjælpe her.

/ask
Til top
friedel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér friedel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2013 kl. 11:20
Claus, sad i Finder og slettede kataloget :( 

Har en enkelt backup så alt er ikke slettet, men har lavet meget denne sommer som jeg så smart som jeg er ikke har taget backup af endnu :(

Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4945
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2013 kl. 11:22
Først og fremmest må du ikke på nogen måde arbejde videre på din maskine, da det laver nye data som måske overskriver dine gamle date som stadig fysisk er på disken.
Du skal også have en ekstern disk, som du kan genskabe dine ting til, så de ikke også kommer til at overskrive ting som du ønsker at genskabe.

Gå ind hos ibas - de har et værktøj til Mac som kan hente ting frem som ved en fejl er blevet slettet:

Du kan teste værktøjet inden du køber:

Kan købes her:

Redigeret af Cyberguyen - 20-September-2013 kl. 11:23
Til top
sodaha Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 22-November-2004
Point: 397
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sodaha Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2013 kl. 11:25
Panasonic: TX-P42X10Y, DMR-BCT820EG, DMR-EH57, DMR-EH68EC, DMR-E85H, SC-BT200 + SH-FX70, NV-GS50, DMC-LZ7, HX-DC1
Apple: iPod Touch 32gb, iPhone 6 128gb, iPad 2 WiFi 64gb&16gb, ATV 2, MAC Mini (2012)
Til top
pilehave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Marts-2006
Point: 1269
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pilehave Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2013 kl. 12:25
Jeg troede der var en papirkurv i Mac.
Til top
friedel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér friedel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2013 kl. 14:17
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Først og fremmest må du ikke på nogen måde arbejde videre på din maskine, da det laver nye data som måske overskriver dine gamle date som stadig fysisk er på disken.
Du skal også have en ekstern disk, som du kan genskabe dine ting til, så de ikke også kommer til at overskrive ting som du ønsker at genskabe.

Gå ind hos ibas - de har et værktøj til Mac som kan hente ting frem som ved en fejl er blevet slettet:

Du kan teste værktøjet inden du køber:

Kan købes her:

Hej Cyberguyen

Hvordan virker det program? Har lavet en scanning, og så kommer der tonsvis af filer op, men ikke nogen jeg som sådan kender? 

Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rhsin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2013 kl. 15:06
Der findes masser af sd card recovery programmer der kan redde slettede fotos, flere kan også redde billeder på harddisken
Mvh

René
Til top
friedel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér friedel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2013 kl. 15:36
hej rene kan du give et eksempel, for kan tilsyneladende ikke finde ud af at bruge de omtalte programmer længere oppe
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu