|
Denon AVR-X1000 problem |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
kedde198 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 16-Oktober-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 18 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 26-September-2013 kl. 14:50 |
Hej.
Jeg købte for nylig en Denon AVR-X1000 AV Reciever, som jeg langt hen ad vejen er glad og til freds med. Men nogle gange volder den mig problemer. Under specielle omstændigheder, som f.eks. Når min yousee boks, eller Apple tv skal opdateres med ny software, og i den forbindelse genstartet én eller flere gange i processen, så fryser og ryster billedet, med en mass grønne striber. Herefter er der ikke andet at gøre end, at slukke for strømmen, vente lidt og så tænde igen. Er det mig der gør noget forkert, eller er der noget galt med recieveren? Mvh Christian |
|
![]() |
|
Mr. Anderson ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 13-April-2008 Sted: Esbjerg,Denmark Status: Offline Point: 772 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det sker også for mig. Det er HDMI kontrol der ikke er 100% på plads. Når du opdatere skal du hvis ikke den gør det selv opsætte HDMI kontrol imellem dine enheder igen.
|
|
LG 65B7 - PS4 Pro - Denon X7200WA - B&W 706S2, HTM 72S2, DB4S & CCM663 - Nvidia Shield - Sonos
|
|
![]() |
|
kedde198 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 16-Oktober-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 18 |
Jeg har vist ikke indstillet nogen HDMI kontrol. Under setup står HDMI control til off. Skal jeg slå den til?
|
|
![]() |
|
Tweaky ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-September-2011 Sted: Danmark Status: Offline Point: 630 |
Det er sync problemer mellem afsender (ATV) og modtager (skærm) der skaber problemerne. Mit bud er at du ikke har deaktiveret scaleren i receiveren ?
|
|
![]() |
|
Det kan jeg ikke umiddelbart finde nogen indstilling for?
|
|
![]() |
|
Jeg har talt med hifiklubben. Han mente ikke at der umiddelbart var så meget at gøre ved det. Vi blev enige om, at problemet selvfølgelig heller ikke er så stort, så længe det kan løses ved at tænde og slukke for strømmen, samt når det nu kun er aktuelt, primært ved softwareopdateringer af diverse bokse. Og det sker alligevel ikke så tit.
I mellemtiden har jeg købt en blu-ray afspiller, hvor problemet opstår når jeg indsætter en skive i afspilleren. Altså noget oftere end før. Løsningen er, ind til videre, at jeg enten skal huske at tænde for de forskellige apparater i den rigtige rækkefølge, eller at sørge for at recieveren står på et andet input end blu-ray, når jeg sætter filmen i, hvorefter den selv stiller over. Og så er der ikke noget problem. Opstår fejlen alligevel, har jeg fundet ud af, at det er nok at slukke og tænde fjernsynet på fjernbetjeningen. Det gør det umiddelbart meget nemmere at løse problemet.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |