recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt bundkort
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nyt bundkort

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Steen F. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Maj-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 566
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen F. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Nyt bundkort
    Sendt: 26-September-2013 kl. 20:41
Jeg skal bruge et nyt bundkort til en i5-2500K cpu (socket 1155) til max 850 kr (gerne lidt mindre).

Kravene er USB 3, SATA600, HDMI, ATX format samt onboard grafik (DVI).

Jeg har kigget lidt på Asus Z77-A til 672 kr. som bl.a. skulle have kvalitets-kondensatorer.
http://www.asus.com/dk/Motherboards/Z87K/

Andre bud?
LG B9 55" OLED, Panasonic DMR-BCT950, Fastspeed fiber 1000/1000 Mbit, NAD C320, NAD C521, B&W 603 S2, Sonos ZP90, Samsung Galaxy S23 Tidal
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10479
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2013 kl. 21:49
Der er også disse tre ASRock modeller: http://www.edbpriser.dk/hardware/bundkort.aspx?form-faktor=%5BATX%5D&processor-socket=%5B%22LGA1155+Socket%22%5D&producent=%5BAsRock%5D&pris=(125-690)&lagring=%5B%22Serial+ATA-600%22%5D&usb-3-0-og-firewire=%5B%22USB+3.0%22%5D

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2013 kl. 21:47
Steen - bare så du er klar over der ikke er noget der hedder "onboard" grafik mere? - Onboard i dag betyder indbygget i selve CPU'en, så alle kort har i dag en skærmport hvad enten det er dvi, hdmi eller displayport.

Men jeg har faktisk et bundkort liggende som er ubrugt - så vidt jeg husker er det et Asus p8p67 pro b3 hvis det har interesse. Pakken har været åbnet og ligner hell da den er forsøgt lukket med brun tape, men kortet har aldrig været brugt og jeg forbarmede mig da det lå alene på et demolager. - troede jeg skulle bygge en maskine op - men vælger selv at gå ITX vejen i stedet med en haswell. hvis du er klar på et par hundrede, så kan vi sikkert finde ud af et eller andet. - du kan eventuelt sende mig en pb. det kan godt være jeg skulle en tur til kolding næste weekend. Der er noget familie der mener jeg aldrig er på besøg :)
Til top
Steen F. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Maj-2005
Sted: Kolding
Point: 566
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen F. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2013 kl. 19:12
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

Steen - bare så du er klar over der ikke er noget der hedder "onboard" grafik mere? - Onboard i dag betyder indbygget i selve CPU'en, så alle kort har i dag en skærmport hvad enten det er dvi, hdmi eller displayport.

Men jeg har faktisk et bundkort liggende som er ubrugt - så vidt jeg husker er det et Asus p8p67 pro b3 hvis det har interesse. Pakken har været åbnet og ligner hell da den er forsøgt lukket med brun tape, men kortet har aldrig været brugt og jeg forbarmede mig da det lå alene på et demolager. - troede jeg skulle bygge en maskine op - men vælger selv at gå ITX vejen i stedet med en haswell. hvis du er klar på et par hundrede, så kan vi sikkert finde ud af et eller andet. - du kan eventuelt sende mig en pb. det kan godt være jeg skulle en tur til kolding næste weekend. Der er noget familie der mener jeg aldrig er på besøg :)

Hej Claus.
Du har selvfølgelig ret i det med onboard grafik. Det var i gamle dage. Men jeg skal bruge enten DVI eller VGA port på bundkortet (eller en adapter). Men jeg kan ikke se hvad dit P8P67 Pro har?
LG B9 55" OLED, Panasonic DMR-BCT950, Fastspeed fiber 1000/1000 Mbit, NAD C320, NAD C521, B&W 603 S2, Sonos ZP90, Samsung Galaxy S23 Tidal
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2013 kl. 19:58
ja det havde jeg jo totalt glemt alt om - P67 chipsættet var vist det sidste de lavede uden grafikudgange på bundkortet (dGU nødvendig) - så hjælper det ikke noget du køber kortet.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu