|
BeoVox CX 100?? |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
thomasmhyttel ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 06-September-2013 Sted: Danmark Status: Offline Point: 13 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 15-September-2013 kl. 21:35 |
Hej,
jeg tænker at bruge et par gamle BeoVox CX 100 sammen med min nye rotel RA-11... jeg har dog lige fundet ud af at mine gamle BeoVox CX 100 har huller i skumringene! :( ![]() hvor meget vil det betyde for lyden? hvor køber man nye skumringe til disse højtalere? ....Desuden kan jeg ikke finde ledningerne til højtalerne - er der nogen herinde som ved hvilke ledninger jeg skal bruge? ![]() mange takf for hjælpen!
Redigeret af thomasmhyttel - 15-September-2013 kl. 21:55 |
|
![]() |
|
michael79 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-Februar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 258 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() stik som denne du skal bruge kabel som du nu vil brug
|
|
![]() |
|
Mentalisac ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-Februar-2012 Status: Offline Point: 209 |
Skift enheden ?
|
|
![]() |
|
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
basrep.dk
|
|
![]() |
|
clausols1 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-September-2007 Sted: Hedehusene Status: Offline Point: 791 |
Ellen eBay, jeg gav 75 kr. for for et reperationssæt til cx50 incl. forsendelse.
Redigeret af clausols1 - 15-September-2013 kl. 23:50 |
|
![]() |
|
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3849 |
Stikket er et ganske alm. 2 pol DIN stik som kan købes i samtlige radio/TV forretninger.
|
|
![]() |
|
![]() |
|
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
Her er et par links til reparation af CX100:
http://www.ebay.com/itm/Repair-kit-for-Beovox-C75-and-CX100-4-pcs-/220314708546 http://www.simplyspeakers.com/bang-olufsen-speaker-foam-edge-repair-kit-fsk-4.html |
|
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
|
![]() |
|
thomasmhyttel ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 06-September-2013 Sted: Danmark Status: Offline Point: 13 |
ok mange tak for hjælp!
hvad gør hullerne i skumringene for lyden? og kan det egentlig betale sig at skifte enhederne? er det overhovedet gode højtalere? ;) - det bliver jo 840 i alt, tror vel sagtens man kan finde højtalerne på DBA til den pris |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19673 |
Jeg vil enhver tid foretrække sådan et sæt her, frem for aldrende b&o
http://www.dba.dk/hoejttaler-dls-r50-black/id-1003066943/ Klaus |
|
![]() |
|
LarsGeisler ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 398 |
Hullerne bevirker at højttaleren ikke virker. Kantophænget styrer membranen og svingspolen, så svingspolen ikke skraber mod magneten - så det vil sikkert lyde grimt og du kan beskadige højttaleren yderligere.
Så en reparation er uomgængelig. |
|
![]() |
|
clausols1 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-September-2007 Sted: Hedehusene Status: Offline Point: 791 |
Det var good hifi (ebay linket fra Torben) jeg handlede med, ingen problemer i den handel, modtog reparationskit, inkl. pensel og lim og link til video med instruktion.
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19673 |
Spyderen har mest at sige i forhold til at styre svingspolen, sådan en bør der også være på en lille enhed som den viste. Huller i skummet kan derimod være med til at derkommer luft ud den vej og dermed "kortslutter" lyden. Klaus |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |