|
marantz/onkyo |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
karula ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 849 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 12-September-2013 kl. 09:26 |
Jeg går med tanker om at opgradere mit anlæg med en MARANTZ SR 7007.
I øjeblikket har jeg en Onkyo 609 som faktisk gør det godt efter at jeg har fået den indstillet rigtigt. Onkyon står til 160w output Marantzen til 125w RMS Jeg ved godt at det ikke blot w det kommer an på, har engang hørt en Marantz og syntes dengang at lyden var rigtig god - Så vil det være en god investering ? hører gerne nogle 7007 ejere kommentere. Synes på en måde mine højtalere fortjener en rigtig god forstærker. Redigeret af karula - 12-September-2013 kl. 09:39 |
|
Med venlig hilsen
Karula PDP Pioneer 427xd / Marantz SR 7007/Panasonic BDP 35 / Sat Canal Digial HDPVR 5720-SX / lyd Quadral Cromium style 50- 5.1 |
|
![]() |
|
Rasmus8D ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2011 Status: Offline Point: 1336 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hej Karula
Som du selv er inde på, har watt opgivelserne intet med virkeligheden at gøre... Tallet er opgivet under meget absurde forudsætninger, og oftest kun ved 1 kanal drift. Det tal du ønsker at finde og sammenligne med er 8 ohm, 2 kanaler, osv drift. Rms tallet er tæt på sådanne omstændigheder. Hvis det er traditionelle receivere uden klasse D, så kig på hvor meget strøm de maksimalt kan sluge, det siger også en del om deres formåen. I dette tilfælde er marantzen med garanti langt mere kraftig... En ting er watt, noget andet er kvalitet. Spørger du mig vil jeg til enhvertid gå efter onkyo i det segment, de lyder bare bedre... En 828 forstærker vil være super til formålet... :) |
|
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19852 |
Efter hver sin målemetode. Prøv at sammenlign her, hvor der er målt på begge forstærkere med samme målemetode: http://www.hometheater.com/content/marantz-sr7007-av-receiver-ht-labs-measures http://www.hometheater.com/content/onkyo-tx-nr609-av-receiver-ht-labs-measures Klaus |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19852 |
Og jeg har det lige modsat. Med den bøvl der har været med Onkyo og HDMI ville jeg se efter alternativer og til SR 7007 kan jeg kun sige at den ser utroligt flot ud med sit lille runde display. Klaus |
|
![]() |
|
helljohn ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Juni-2004 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 2048 |
Har en 7007 og er rigtigt glad for den,nem at sætte op,driftsikker,lyder super.Dog hvis du vil som jeg drive 4 ohms fronte så vil jeg anbefale en effekt til det.Marantz siger at den godt kan drive 4 ohms ht til moderate lydstyrker men effekt gav min mere kontrol,
|
|
KMarantz Pm11s3-sa14s1se-Heco zweiklang direct-Marantz tt15s1-Bluesound Node x
|
|
![]() |
|
karula ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 849 |
Har bestilt Marantz SR 7007 - skriver senere når jeg har fået den afprøvet.
|
|
Med venlig hilsen
Karula PDP Pioneer 427xd / Marantz SR 7007/Panasonic BDP 35 / Sat Canal Digial HDPVR 5720-SX / lyd Quadral Cromium style 50- 5.1 |
|
![]() |
|
Har nu prøvet min Maranz, og jeg må sige at jeg er fuldt ud tilfreds, den spiller fantastisk sammen med mine quadral højtalere, kan godt
høre det er en opgradering fra min Onkyo 609 - ikke for at nedgøre onkyoen, den gjorde det også godt, men 7007 har mere magt over tingene, både i musik og film, det eneste problem jeg har er med usb afspilning, når jeg sætter usb,en i skriver den no connection i displayet, med onkyoen var der ingen problemer, undrer mig over hvad problemet kan være, måske en af jer har et svar. |
|
Med venlig hilsen
|
![]() |
|
Rasmus8D ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2011 Status: Offline Point: 1336 |
Nu kan man også sige der er en voldsom forskel i model, på 609 og så 7000 serien fra marantz... Du skal jo op i en 919 eller 1010 for at sammenligne ;)
Men forstår ikke folk stadig snakker om de HDMI problemer onkyo har haft, det jo flere serier siden, og de nye spiller bare hamrende godt, men det gør den marantz sikkert også ;) Tillykke med den ;) |
|
|
|
![]() |
|
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
Du kan prøve forskellige USB-sticks og du kan prøve forskellige filsystemer på dine USB-sticks - der er sikkert nogle begrænsninger på Marantz'en.
|
|
![]() |
|
Sejrsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-April-2005 Status: Offline Point: 813 |
919??? Er det en model du selv har opfundet?
![]() Redigeret af Sejrsen - 28-September-2013 kl. 18:16 |
|
![]() |
|
Hov hva dælen, vi prøver med 929 ;p
|
|
|
|
![]() |
|
Nexeren ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-August-2005 Sted: Nørresundby Status: Offline Point: 605 |
Som Ramsus8D siger så er det ved at være noget tid siden at problemet med HDMI kortet blev rettet på Onkyo modellerne. En forstærker som Onkyo 818 kan fåes til 5000-6000 pt. udenlands og giver meget value for pengene.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |