|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
schumi_dk ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 15-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 24 |
![]() Sendt: 07-September-2006 kl. 20:09 |
Hej Mit Sharp 32" lcd er blevet meget mørk i skærmen, der er osse kommer nogle sorte skygger rundt omkring, nogen der ved hvad der er galt ? det er ca 2 år gammelt |
|
![]() |
|
Carser ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 11-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4805 |
![]() |
Hej, Hvis ikke det skyldes meget snavs på skærmen eller kulde eller noget andet udefra og indstillingerne heller ikke kan gøre det lyst nok er det nok baggrundsbelysningens rør, der her og der er ved at være udslidte. Se/læs evt. her http://www.flatpanels.dk/hvordan.php CCFL på illustrationen øverst er et flere gange foldet rør, i et TV på 32" kan der sidde nogle stykker, der nok snarere er lige. Det er lidt forskelligt. Ca. 2 år er jo ikke så farlig lang tid, men der er forskel på, hvorlænge disse og andre typer af lysstofrør holder. Jeg købte en lille USB lampe med rør til min laptop (en lampe med svanehals til at oplyse tastaturet), og på ½ år svandt lyset til under halv styrke, efter knapt et år gik den stort set helt ud og jeg fik pengene tilbage. Visse billige sparepærer (der i realiteten også er små lysstofrør) har heller ikke overhovedet holdt den lovede tid. Jeg tror, at der bliver sparet på fosforbelægningens tykkelse og kvalitet, men er ikke ekspert. Dit TV må nok en tur til rep. |
|
M.v.h. Carser
Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn. ![]() |
|
![]() |
|
johnjkj ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 07-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 575 |
![]() |
Det kan også være snavs der er kommet ind på den indvendige side af panelet. Det har man hørt om før. I så fald skal det "renses" på et værksted.
|
|
![]() |
|
rasmuslarsen ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-September-2005 Status: Offline Point: 259 |
![]() |
Jeg ved at nogle producenter, f.eks. Marantz, har haft dette problem. I nogle tilfælde har der været tale om støv der er suget ind gennem nedkølingssystemet, og det betragtes således som en defekt. Jeg vil anbefale dig at kontakte Sharp og høre nærmere. |
|
www.Flatpanels.dk - Guide til fladskærme
|
|
![]() |
|
schumi_dk ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 15-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 24 |
![]() |
Hej igen Tv'et er til rep pt. men jeg tænker mere over om de over hovedet kan lave det ?? jeg har læst noget om støv i panelet hvor de ikke kan lave det ? |
|
![]() |
|
Carser ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 11-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4805 |
![]() |
Hej igen. Tja, der er to muligheder! Eller tre, for måske vil de om nødvendigt skifte panelet helt ud, men det koster nok med arbejdsløn lige så meget som et nyt TV og så vil du jo nok høre fra dem først. Men spørg hellere værkstedet, indhent evt. et tilbud. Vi kan bare krydse vores fingre for, at de kan lave eller rense det uden at det bliver uforholdsmæssigt dyrt. Eller har du stadig garanti på det? |
|
M.v.h. Carser
Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn. ![]() |
|
![]() |
|
![]() |
Hej Carser ja det er med garanti endnu |
|
![]() |
|
![]() |
Kan man godt skifte panel i et 2 år gammel lcd tv ?? gamle paneler er vel ikke noget de går og gemmer på ?
|
|
![]() |
|
zaboom ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 29-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 354 |
![]() |
Ja, man kan godt skifte det. Men jeg har selv haft et Sharp 32" lcd, der til sidst (efter 2½ md.) blev opgivet af Sharp (i Sverige). Samme problem som du. Se evt. min tråd på HIFI4ALL's hjemmeside her Har siden haft 1 stk. Loewe Xelos A32, der desværre også afgik ved døden, med samme symptomer. Og dette tv indeholdt... ...et Sharp panel. De skulle ellers have fået rettet fejlene i de nyere modeller. REDIGERET: Så lige at dit tv var 2 år - "nyere" Redigeret af zaboom - 11-Oktober-2006 kl. 14:16 |
|
...længe efter glæden over den billige pris, huskes den dårlige kvalitet!
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |