recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mystisk hjemmesideproblem!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Mystisk hjemmesideproblem!

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Jens0791 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 04-November-2009
Sted: Dnmark
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jens0791 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Mystisk hjemmesideproblem!
    Sendt: 27-September-2013 kl. 08:37
Hej.

Nu tillader jeg mig i overkanten at kalde problemet mystisk. Mit håb er, at det egentlig ikke er så mystisk endda, men at det kun er min indsigt der lader noget tilbage at ønske.

Problemet er, at jeg er IT-ansvarlig på en lille folkeskole. Vi har vores egen hjemmeside, som vi kører ved siden af den traditionelle. Hjemmesiden kører i Office Frontpage 2003, så det er et gammelt system. Imidlertid havde vi i sidste uge et problem med æ'erne og ø'erne på hjemmesiden. Disse var ændret til ? på hjemmesiden på alle computere. Jeg opdaterede hjemmesiden via vore programmer og spørgsmålstegnene forsvandt for os alle - undtagen for en enkel af mine kollegers hjemmecomputer. Det er en stationær computer og hun anvender internet explorer. De øvrige ting der i mellemtiden er lagt ind på skolens hjemmeside, er ikke gået igennem hjemme hos hende heller.

Er der nogen der har et forslag til, hvordan jeg kan hjælpe hende?

På forhånd mange tak. Og god dag.
Mvh. Jens  
Til top
londahl Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-Oktober-2009
Sted: Lolland,Danmark
Point: 139
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér londahl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2013 kl. 09:10
Hej Jens.

Det lyder til at hun har en kopi af hjemmesiden liggende i cache, og derfor ikke henter den nye version.

Du kan på denne side se hvordan du sletter cache på forskelige browsere.

LG 47LM620T, Pioneer VSX-922K, 4x Cerwin-Vega! V-5M, 1x Cerwin-Vega! V-5C, 1x Cerwin-Vega! LW-12X
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jens0791 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2013 kl. 09:26
Hej londahl.

Ja, det lyder ikke usandsynligt. Jeg forelægger muligheden for hende og vender tilbage efter weekenden med en opdatering.

Tak for hjælpen.

Mvh. Jens
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jens0791 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2013 kl. 09:53
På ovennævnte hjemmeside, er jeg nu stødt på et nyt problem.
Når jeg klikker ind på fordien kommer ikonet med en filoverførsel frem, hvor jeg skal vælge om jeg vil åbne, gemme eller annullere.
Navn: analytics.js
Fra: a.sitemeter.com
Filtype: JScript Script File

Har I også et bud på hvad det kan betyde, og hvad jeg kan gøre ved det? Den kommer hver gang siden åbnes også selv om jeg har prøvet alle 3 muligheder. Er godt nok frustreret pt..

Vender tilbage med et svar på det første problem snarest...

Mvh. Jens
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Point: 1234
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2013 kl. 10:44
Ikke for at være bøvlet, men må jeg foreslå at i lægger siden ned og opretter en et "moderne" CMS system? Det kræver en lille smule arbejde nu og her, men det vil spare jer for rigtigt meget bøvl i længden.

Find et system som f.eks wordpress og et tema der passer - så er det bare at "skovle" indhold på siden og i slipper for at det kun er den ene mand med forstand på html/php/? der kan opdatere sidens indhold.

PS.: Skal gerne hjælpe med at installere et CMS på jeres web-hotel hvis i har brug for det.

/ask
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jens0791 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2013 kl. 11:21
Oprindeligt skrevet af jacobask jacobask skrev:

Ikke for at være bøvlet, men må jeg foreslå at i lægger siden ned og opretter en et "moderne" CMS system? Det kræver en lille smule arbejde nu og her, men det vil spare jer for rigtigt meget bøvl i længden.

Find et system som f.eks wordpress og et tema der passer - så er det bare at "skovle" indhold på siden og i slipper for at det kun er den ene mand med forstand på html/php/? der kan opdatere sidens indhold.

PS.: Skal gerne hjælpe med at installere et CMS på jeres web-hotel hvis i har brug for det.

/ask

Hej jacobask.

Har selv overvejet at ændre det. Som udgangspunkt ligger der en god løsning (skoleintra) som fungerer rigtig godt. Problemet er, at jeg har arvet hjemmeside nr. 2, som mange forældre bruger og er glade for, da systemet ikke er så stift. Stod det til mig (og det gør det selvfølgelig langt hen ad vejen) så droppede vi vores egen hjemmeside. Dog lukker skolen til sommer, så jeg synes ikke det kan betale sig at bruge meget krudt på at lave en helt ny side. Må også erkende jeg ikke er på hjemmebane i hjemmesideuniverset, hvilket selvfølgelig spiller ind i mine overvejelser :-/

Så hvis jeg kan holde den flydende til juni uden det store bøvl, ville jeg foretrække det sådan. Skulle vi køre i længere tid, ville det være oplagt at give den en ordentlig tur, da der opstår flere og flere problemer, grundet det forældede system.

Mvh. Jens
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2013 kl. 12:40
Oprindeligt skrevet af Jens0791 Jens0791 skrev:

På ovennævnte hjemmeside, er jeg nu stødt på et nyt problem.
Når jeg klikker ind på fordien kommer ikonet med en filoverførsel frem, hvor jeg skal vælge om jeg vil åbne, gemme eller annullere.
Navn: analytics.js
Fra: a.sitemeter.com
Filtype: JScript Script File

Har I også et bud på hvad det kan betyde, og hvad jeg kan gøre ved det? Den kommer hver gang siden åbnes også selv om jeg har prøvet alle 3 muligheder. Er godt nok frustreret pt..

Vender tilbage med et svar på det første problem snarest...

Mvh. Jens

Det er en tæller, formodentligt til antal af besøgende på hjemmesiden, som ligger i et javascript, som din klient/browser åbenbart ikke kan finde ud af at eksekvere.
Det er oftest rettighederne i klienten, som er skyld i dette. Lige umiddelbart burde det ikke være hjemmesiden/Frontpage. Men jeg må erkende, at jeg kan ikke huske, om der er nogle restriktioner i den forbindelse. Java er dog uanset hvad, altid godt at have et vågent øje på, da det er scripts som afvikles direkte hos klienterne, og kan være virus baseret.

Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jens0791 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2013 kl. 16:15
Hej Kim.

Ja, jeg tænkte at det nok havde noget med sidetælleren at gøre.
Problemet opstod kun i Explorer - dog både på skolen og hjemme, så det er nok flere steder. Jeg fjernede simpelthen bare tælleren nederst på siden, selvom det ikke er den optimale løsning. Kunne ikke umiddelbart lure et alternativ.

Mvh. Jens
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu