|
Stofa WebTV via Apple TV? |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Henrik Nygaard ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 01-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 424 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 01-Oktober-2013 kl. 13:34 |
Hej,
Er der nogen der ved, om det kan lade sig gøre? Eller om det evt. er andre media streamere (evt. med indbygget DVB-C tuner) det kan lade sig gøre igennem?
|
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hej Henrik
Altså Stofa har jo webTV apps til både ipad og iphone, så det burde da være ganske simpel airplay hvis det er. |
|
![]() |
|
Henrik Nygaard ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 01-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 424 |
Jeg er ikke særlig godt inde i Apple produkternes interne muligheder, men det lyder da interessant! :)
Jeg har en iPad mini (som det eneste Apple produkt, hehe), så det virker da oplagt, hvis det vil fungere. Er der evt. nogen der kan bekræfte det? Jeg har allerede søgt en del, uden have stødt på noget om denne løsning.
Redigeret af Henrik Nygaard - 01-Oktober-2013 kl. 14:05 |
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
gå i app store og søg på stofa og hent deres app. så kan du jo prøve det af - det er gratis at hente og kræver blot du er på din stofa forbindelse, så vidt jeg er orienteret.
|
|
![]() |
|
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12404 |
Indtil jeg blev tvunget til at skifte til YouSee, i dag, har jeg brugt rigtig meget Stofa Web TV på min iPad Mini. Det virker skide godt, og er rigtig rart at have, til når man ikke lige kan tænde for projektoren
![]() Der er også AirPlay, og det fungerer fint, selvom kvaliteten nok ikke lige vil være fantastisk. Men hvis man kun har grundpakke i sit abonnement, så er der jo et væld af kanaler ekstra på Web TV. |
|
![]() |
|
Appen virker ganske fint, og både opløsningen og bitraten ser ud til at være acceptabel
![]() Så vidt jeg kan læse mig til, så kræver det ikke understøttelse af Airplay i selve appen - Det er simpelthen bare konstant mirroring af iPadens skærm der deles til ATV enheden? Problemet jeg skal have løst er, at jeg ikke har DVB-C tuner i mit TV, og slet ikke ser nok fjernsyn til at jeg vil give ~1000kr. for en fornuftig set top box. Både funktionaliteten og billed/lydkvaliteten på de billige bokse giver mig simpelthen dårlige nerver! ![]() Derfor virkede det som en fornuftig løsning, hvis jeg nu bare kunne få acceptabel streaming kvalitet via ATV, og så ellers de andre funktioner og muligheder oven i hatten. Jeg har desuden en PS3 (og forudbestilling på en PS4). Men jeg har ikke fundet en løsning hertil, hvor jeg kan streame direkte fra Stofa eller gennem en anden enhed. Alt der tilbydes, er rettet mod streaming fra lokalt placerede filer, eller de mange tjeneser i skyen så som Netflix og Youtube.
Redigeret af Henrik Nygaard - 01-Oktober-2013 kl. 15:27 |
|
![]() |
|
Ingen der har prøvet det i praksis, eller har mulighed for det?
Det ville være super fedt at vide om det kan levere acceptabel kvalitet INDEN jeg ræser ud og køber en
![]() |
|
![]() |
|
Rasmus8D ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2011 Status: Offline Point: 1336 |
Ingen af delene virker mere, hverken AirPlay eller mirroring.
Stofa fjernede det for nogle opdateringer siden, de må ikke pga rettigheder, og det er ikke på beddingen at det bliver tilladt forløbigt. Ærgeligt for det var en god løsning... |
|
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758
|
|
![]() |
|
så er der kun tilbage at sætte en lille nuc/mac mini til tv'et og køre webtv den vej igennem.
|
|
![]() |
|
Ærgerligt. Det var ellers en oplagt løsning.
Så må alternativet blive et lagt HDMI kabel over til PC'en..
![]() |
|
![]() |
|
eller overvej at købe en af de små Android dongles med quadcore. der er jo mulighed for at installere fra google play og dermed netflix. - proshop er begyndt at importere mk802'erne så kan du bare stikke den i din hdmi port - der er en masse sjove videoer på nettet omkring at man eksempelvis kan åbne den nye version 4 og flytte antennen over på den anden side af kabinettet og dermed få en rocksolid trådløs netværksforbindelse. Det har været deres pain i længere tid.
|
|
![]() |
|
PS - den dongle kan jo også tage STOFA's webtv app til android.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |