|
Macbook Air eller ny iPad? |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6683 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 30-September-2013 kl. 19:03 |
Hvordan er en Macbook Air egentlig som sofasurfer?
Er den kold nok? Jeg bruger den første iPad som sofasurfer, men den kan ikke opdateres til hverken iOS 6 eller 7, så jeg havde planlagt at købe en ny, når iPad 5 kom. Men hvis nu en Macbook Air er bedre, så er den jo oplagt. Det er jo et fuldt Mac OS X, så den er ikke begrænset som iPad er. Og min iPad vejer 970 g med etui, så vægten er jeg vant til. Prisen er ikke et issue. |
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3842 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det kommer ko an på om du også pruger et hav af Apps på iPad'en - den får du jo ikke på en Air ![]() Eller hvis du bare vil tjekket hvad der står på banken (efter du nu har brugt alle pengene) og bander over at du skal hive dit NemID frem - eller skal på eBoks
Redigeret af kim.t - 30-September-2013 kl. 19:09 |
|
![]() |
|
![]() |
|
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
Afhængigt af brugen. Så længe du bare surfer, iskold og iøvrigt lydløs. Hvis du ser video eller spiller, så får du varmet lårene.
|
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6683 |
Kim t: Jeg har lige tjekket apps. Det eneste jeg kommer til at mangle er iBooks, men så vidt jeg husker fra præsentationen af Mavericks, så bliver iBooks en del af Mavericks.
Otto: jeg kommer ikke til at lave tunge ting på den i sofaen. Da jeg købte iPad havde jeg ingen smartphone. Siden har jeg fået iPhone, og den overlapper noget, det jeg kan på iPad. Så en Macbook Air virker som det næste jeg skal have. |
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
Beanie ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Oktober-2008 Sted: DK Status: Offline Point: 1597 |
EBoks ligger som App. Ingen ko der. Selv skat kommer du ind på med Tast-selv-kode.
|
|
![]() |
|
Det er ikke EBoks, men iBooks jeg mener. Jeg læser og køber mange bøger i iBooks. Det bliver godt, når iBooks kommer til Mac OS X 10.9 Mavericks. Redigeret af Brixen - 30-September-2013 kl. 20:42 |
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
torpedo ![]() Bruger ![]() Oprettet: 12-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 183 |
MacBook Air har ikke Retina display hvilket er en fordel når du læser mange bøger.
Anvender selv både iPad og MacBook Pro 13,3" med Retina. MacBook 95% af tiden, da jeg finder tilslutningsmuligheder, keyboard og OSX mere fleksibelt og produktivt. Lidt tungere end MacBook Air, men tilgengæld mere power fuld og med bedre display. Ved godt det ikke var hvad du havde i tankerne, men du burde overveje en MacBook Pro 13,3" med Retina display. |
|
![]() |
|
JanV. ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 12-August-2013 Status: Offline Point: 44 |
Hvis du er tilfreds med iPad nu, så køb en ny. Synes det er voldsomt at give så mange penge ekstra for en "sofasurfer". Jeg har begge dele og bruger mest min iPad i sofaen.
|
|
![]() |
|
Du har ret. Jeg havde ikke tænkt på Macbook Pro Retina. Der må snart komme nye modeller med Haswell processor og HD 5000 grafik, som der er på Air nu. edit: stavefejl
Redigeret af Brixen - 01-Oktober-2013 kl. 13:22 |
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
newbie31 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 03-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 60 |
Jeg ville købe macbook air eller retina fremfor ipad. Synes Mac OS er helt genialt og intuitivt med fler fingerfunktioner på muse pladen. Den er sindsyg lækker i brug. Solgte selv min Ipad da jeg ikke fik den brugt. Spil er dog billigere til Ipad hvis du bruger det meget.
Kristian |
|
![]() |
|
htpcdude ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 06-September-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 300 |
Vil anbefale en iPad.
Og hvorfor så det? Jeg har selv iPad 3, macbook air 13", imac 27" og et atv3. Macbook air er ikke velegnet til sofabrug. Det er upraktisk med skærm, der skal slås op og klappes i. Så passer vinklen ikke, så skal man lige bruge den ene hånd til kaffen..... besværligt. Jeg sætter mig ind til imac'en når jeg skal arbejde, rode med billeder, musik.... Og min macbook....... Den overtager min kæreste lige om lidt. Jeg fandt ud af at jeg kun lukker den op en gang hver anden uge. Paden ligger til gengæld i hånden hver dag, og er oftes med på farten. Jeg går ligesom dig og venter på den næste annoncering, så ryger der sikkert en ny ipad ned i kurven. Jeg læser også en del og her foretrækker jeg min Kindle Paperwhite, det er bedre når jeg læser i daglys og udendørs. Og den nye udgave er på vej til min postkasse.... |
|
![]() |
|
@htpcdude: Det bliver den nye iPad, tror jeg.
Jeg har samme forbrug som dig - iMac 27" til DTP og billeder, og iPad til sofabrug. Du har sikkert ret i at en Macbook Air altid vil være klodset i forhold til iPad. Jeg læser også i sengen, og der er iPad god. |
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |