|
Hjælp til det "rigtige" setup |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
JTP1987 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 07-Februar-2009 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 145 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 05-September-2013 kl. 23:16 |
Jeg har i lang tid villet opgradere mit nuværende setup til et mere brugbart/økonomisk setup.
Setuppet er pt. som følgende: WHS 2011 server, med 6 TB HDD og ellers low-power i5 osv.. 2 x Ipads 2 x iPhone 4s 1 x Windows Bærbar (Win7) 1 x Macbook PRO 1 x Apple TV 2 (XBMC) På serveren ligger lidt dokumenter, film, musik og billeder.. Film og musik bruger vi egentlig ikke fra serveren længere, da spotify, netflix, youtube osv. er blevet en god del af det. Billeder og dokumenter ligger der, så vi alle kan tilgå dem fra alle devices. Syntes måske bare det var meget at have en server til at køre 24/7 for det, trods den kun bruger 35w.. Med hensyn til billederne kiggede jeg lidt på at købe en stor iCloud konto hvor alle hvores enheder kunne gemme billederne.. Men hvordan er det med flere enheder og en iCloud konto mht. billeder?? Hvordan har i andre struktureret jeres medie netværk?? Er der evt. noget software til serveren som i kan anbefale? Kunne være fedt hvis man kunne få de 2 x iPhones til at synkronisere billeder med serveren...
|
|
![]() |
|
londahl ![]() Bruger ![]() Oprettet: 20-Oktober-2009 Sted: Lolland,Danmark Status: Offline Point: 139 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Måske en stor dropbox konto er at foretrække?
Går ikke ud fra det er samme appleid i bruger på alle enhederne og så kan jeg forestille mig at iCloud bliver problematisk. Dropbox kan på iOS enheder sættes til automatisk at synkronisere billeder efterhånden som de bliver taget (eller når enheden har wifi) og samme konto kan bruges på tværs af flere enheder og er ikke knyttet til et bestemt appleid.
|
|
![]() |
|
JTP1987 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 07-Februar-2009 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 145 |
Den har også være oppe, men her skal vi så igen have flere kontoer, da billederne ellers kommer til at ligge hulter til bulter...
Man kan jo ikke, ihvertfald sidst jeg kiggede, sige at iPhone 1 skal ligge billederne i den mappe og iPhone 2 i den mappe...
|
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
njaaa - man kan vel have hver sin dropbox konto og så bare share folderne man lægger billederne i - så har alle adgang til billederne på en gang. men man kunne også bruge en lidt mere "privat" udgave nemlig owncloud så storage fra ios enhederne kommer på ens egen server. - og så give hver bruger sin egen konto og igen dele folderne mellem sig så alle har adgang til dem.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |