|
Lofthøjttaler |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
Olet ![]() Bruger ![]() Oprettet: 12-Oktober-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 123 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 01-Oktober-2013 kl. 20:32 |
|
Går med en lille ide, om at bygge min hjemmebio om, med lofthøjttaler ( 5.1 system )
Grunden til dette er at vi ønsker mere plads i stuen, og konen ikke er så glad for store højttaler. Men findes det lofthøjttaler som dur til noget, og hvordan lyder det lige når lyden kommer oppe fra, er det overhovedet muligt at lave god lyd som kommer oppe fra ? Mit nuværende setup er dali helicon og vil ikke gå ned i lydkvalitet. Skal bruge 5 højttaler ,men subwoofer vil fårsat være en gulv model. Forventer at bruge omkring 50000-60000kr på denne ombygning. Prisen er uden sub. Har set på B&W CCM7.3 som kunne være en mulighed, men er helt blank på lofthøjttaler så skal bruge noget hjælp. |
||
![]() |
||
fausing ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-Januar-2012 Sted: Svendborg Status: Offline Point: 1646 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Som front og center anbefales det ikke at bruge loft monterede højtalere. Det giver et forkert lydbillede når dialogen kommer oppe fra loftet. Om man oppe den prisklasse du trods alt bevæger dig i finder undtagelser tør jeg ikke sige 100 % men umiddelbart ville jeg ikke gå efter alle 5 HT i loft. Mvh. Fausing
|
||
![]() |
||
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
|
Det ville jeg nok også fraråde. Men med budgettet, så burde der da også være råd til nogle Beolab højttalere. Dem plejer de fleste høns at kunne lide.
|
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19852 |
|
Beolab og "Mit nuværende setup er dali helicon og vil ikke gå ned i lydkvalitet." harmonerer ikke helt... Klaus |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|
Du bruger indbygningshøjttalere i væggen til fronter og center. Og lofthøjttalere til surroundkanalerne. Der er en tråd om det herinde, kan bare ikke finde den. Det er en meget smuk løsning, hvor jeg også mener der var to subwoofere i loftet
|
||
![]() |
||
Olet ![]() Bruger ![]() Oprettet: 12-Oktober-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 123 |
|
Kan ikke bruge højttaler i væggen, da front og center står foran et stort glasparti.
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|
Ja så har du da en udfordring...
Ville nok vælge et par slanke gulvhøjttalere som fronter |
||
![]() |
||
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7255 |
|
Glasvæg eller loft højttaler Du har en opgave :-)
Hifiklubben har flere fornuftige løsninger som de sikkert kan lave demo på. Har hørt dem og de spiller ok. Men det med centerlyden kom oppe fra var ikke noget for mig. |
||
![]() |
||
sd2100 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 17-Oktober-2008 Status: Offline Point: 309 |
|
Hvad med at placere front og center i et møbel i stil med:
og så selvfølgelig loftshøjttalere til surrounderne.
|
||
![]() |
||
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
|
Hvad snakker du om? De harmonerer da mere, end det gør med lofthøjttalere. Og hvis vi snakker brugt, så kan du sagtens få et sæt Beolab 5 til de 50-60.000. Om du så synes det ene er bedre end det andet, er vist et spørgsmål om smag. Jeg mener personligt, at et sæt Beolab 9 endda sagtens kan følge med Helicon. Og koster omkring 30k brugt. Og så er der også penge til center og surround.
|
||
![]() |
||
|
Højttaler i møbel, er da en mulighed som skal undersøges nærmere. Men det går nok ikke, det giver ikke mere plads, samt et stort møbel foran glas, nok ikke falder i konens smag.
|
||
![]() |
||
sd2100 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 17-Oktober-2008 Status: Offline Point: 309 |
|
Et stort møbel behøver det ikke være:
på et par fødder og så 3 centerhøjttaler (er klar over, at det vil være et kompromis).
Sidste alternativ jeg kan komme på, er hjørne/loftshøjtere fra Conered Audio:
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |