recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nat Geo HD. TXT Subtitles..
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nat Geo HD. TXT Subtitles..

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1423
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Nat Geo HD. TXT Subtitles..
    Sendt: 05-Oktober-2013 kl. 18:14
Hejsa.

Da Yousee meldte ud at de fremover udelukkende ville sende Nat Geo i HD var det en glædelig nyhed for os med fuldpakken.
Dog er det for mig blevet lidt af et mareridt.
Førhen var underteksterne hardcoded ind i filmen, men af en eller anden uforklarlig grund bruger de Text TV undertekster på Nat Geo HD kanalen.

Det betyder at min WD TV live ikke kan vise undertekster. På Mit HTPC har jeg prøvet Mediaportal og den viser ej heller tekster. I XBMC kan jeg få den til det, hvis jeg trykker på V og går til side 199 og trykker pil op. Desværre er underteksterne så ude af sync, hvilket er et kendt problem ifølge XBMC forummet.

Så, hvad gør i andre med TXT undertekster? Jeg har set VLC kan afspille det, men det er sgu lidt ubekvemt at starte det op, hver eneste gang jeg skal se noget optaget på min yndlingskanal Nat Geo (Nu HD).

Derudover vil jeg høre om man kan få SD versionen ind igen, eller om den er totalt udgået? 
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2013 kl. 18:29

SD udgaven er heldigvis væk for altid. Ligesom SD udgaver af mange andre kanaler.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Point: 1423
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2013 kl. 18:35
Okay.

Jeg syntes ikke det er positivt, når de levere sådan et HD signal. 
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2013 kl. 18:46

Det er ikke den eneste kanal som sendes uden Hardmatting af Subs. De sendes på en separat stream som normal tekst, og via TTV, som ikke er så god som stream teksten.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5362
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2013 kl. 19:23
Oprindeligt skrevet af DiscomanDK DiscomanDK skrev:

På Mit HTPC har jeg prøvet Mediaportal og den viser ej heller tekster. 

....
Så, hvad gør i andre med TXT undertekster?
Nu har jeg ikke pågældende kanal mere, men jeg bruger DVBViewer på HTPC.

Højreklikker på billede og vælger den DVB eller TTV undertekst der måtte være (der kan evt. være flere sprog)
DVB undertekster kan slåes til automatisk i opsætning.

Mvh. JørgenT
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu