recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ustabil wifi på een PC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ustabil wifi på een PC

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
mondeo93 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 15-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 174
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mondeo93 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ustabil wifi på een PC
    Sendt: 04-Oktober-2013 kl. 11:29
Hej

Efter vi har fået skiftet den gamle router ud, D-link dir 635 med en ny router Trend net TEW 652 BRP er den ene PC i hustanden HP pavilion dv 6000 med Windows 8 begyndt at kører ustabilt. ca. hver 10 min. ryger den af wifi forbindelsen og den skriver "begrænset adgang og en trekant kommer frem på signalet. Der er fuld signal

Så går jeg ind logger helt af og logger så på wifi igen og så den på. og sådan kan jeg gøre hver gang den hopper af

Alle andre PCér her i hustanden er der intet med, de kører alle stabilt samt TV der også er koblet op på netværket

forbindelsen er fra Waoo 30/30

Kan det være netkortet der skal nulstilles på PCén ? hvis ja hvordan gør jeg så det ?

Hilsen Ulrik

Til top
Mr-Finkel Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 17-September-2013
Sted: Højbjerg
Point: 41
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr-Finkel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2013 kl. 14:13
Hej Ulrik

Der kan være flere forhold som udløser problemet.

Nogle trådløse netkort i bærbare PCèr har en strømbesparende funktion, som for at spare strøm skruer ned for netkortet, dette kan MÅSKE forklare hvorfor det sker efter nogen tid på PCèn. Denne funktion kan du slå fra på din PC. Hvis Win7 så gør du sådan her: 
Åben Netværk og delingscenter, rediger indstillinger for netværkskort, højre klik -egenskaber, konfigurere, strømstyring, fjern flueben i "tillad at pc slukker for denne enhed for at spare strøm". 
Håber det virker :-)

Hvis ikke, så kan det være at du skal skifte kanal på din ruter.

Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Point: 1758
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér db89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2013 kl. 14:21
Nu kører omtalte HP eller andre computere i huset vel ikke med fast IP-adresse? en IP-konflikt kan give den type fejl.
Hold jer fra simplyelectronics.net
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mondeo93 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2013 kl. 13:49
Hej

Så jeg tilbage, det har ikke lykkes at finde strømstyring, men nu har jeg prøvet at fjerne driveren og installere den igen, så må jeg se om det dur. Men hvis det kan have været strømstyringen, der har været sat til at lukke netkortet ned, burde det vel også have været galt med den gamle router ??

Computerne her kører med fast IP adresse, så problemet burde ikke være der

Til top
Mr-Finkel Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 17-September-2013
Sted: Højbjerg
Point: 41
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr-Finkel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2013 kl. 08:30
Hej 

Som tidligere skrevet, så syntes jeg du skal prøve at skifte kanal på din router. En lang række af den elektronik vi omgiver os med udsender støj, som for enkelte PCèr kan være et problem, ligesom andre wifi anlæg i nærheden kan give anledning til problemet, hvis de kører på samme frekvens.  
Et kanal skifte kan i givet fald løse problemet, idet din nye router sikkert kører en anden frekvens end den gamle.
Man kan downloade div programmer der kan hjælpe dig med at finde den bedste wifi kanal, gør det først og prøv så at gå ind på router opsætningen, se din manual og vælg en anden kanal. 
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7132
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2013 kl. 08:59
evt hent programmet inssider    for at se hvor mange trådløse der er i gang og hvilken kanaler de bruger

http://www.metageek.net/
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mondeo93 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2013 kl. 20:26
Jeg hentede Appen Wifi analyzer
Og kunne se at op imod tre andre netværk overlappede vores på kanal 6 så ændrede den 2 kanaler, så nu må vi se om der er mindre støj på den kanal.

Men virker underligt det kun er en computer der har haft udfald, det burde gælde alle computere der er koblet på, men indtil videre har da der ikke været udfald på PCén
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7132
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2013 kl. 20:50
Måske den bare har et ringe wifi kort monteret.

Men det lyder som om du er på rette vej
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu