|
Knaldperles hjemmebio - V1 |
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Forfatter | |
Knaldperlen ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 07-Oktober-2013 Status: Offline Point: 46 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 07-Oktober-2013 kl. 18:01 |
Velkommen til Knaldperlens hjemmebio ;)
Et lille rum, som var dårligt udnyttet skulle snart blive lidt sjovere. Derfor gik jeg i gang med mit lille projekt. Væggene er malet efter farven på mine "Coal" Converse-sko (ja, jeg vidste ikke hvad den farve præcist hed, så jeg tog skoen med ind i malerforretningen :P) På bagvæggen hvor fjernsynet står er der en luge ind til skunken, og da jeg mente det ville blive grimt at se på blev en spånplade malet sort, sat på tremmer og derefter skruet i væggen. Så fik jeg en "glat" væg uden lugen. Fjernsynet skal hænges op i et TV beslag på denne. Nede foran skærmen har jeg lagt et godt tykt tæppe, som må kompensere for de manglende Troldtektpladerne i loftet. Troldtektpladerne vejer simpelthen for meget til at de kan skrues fast i det nuværende gipsloft. Lamperne er købt i IKEA og hedde VIKT. Setup mm. Skærm: Sony 40" Full HD LED: KDL40R473ABAE Computer: MacBook Pro 13" Retina 256 GB. Lyd: Sony 2.1 anlæg. 300 watt. Dolby Digital tuned: HT-CT260 Siddepladser: 2 stk. biografstole fra Imperial, København. Med lædernakkestøtte og læderarmlæn. Ryglæn kan nedfældes. Spil: PlayStation 3 Slim-edition. Film: Netflix, TDC Play, Bluray samt DVD. Update - Kabelskinner er nu sat op. - Ny computer indkøbt. To Do-liste - HDMI, coaxialkabler osv. skal kabelføres fra fjernsyn og højtalere til diverse enheder. - Højst sandsynligt skal der købes et 50" LED fjernsyn. Billeder ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Redigeret af Knaldperlen - 05-Januar-2014 kl. 17:17 |
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Der mangler lidt et oversigtsbillede. Det er ret svært at se, hvordan rummet egentlig tager sig ud.
|
|
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7228 |
Det der lige fanger mine øjene er dinne krøllede ledninger til lamperne, Det kan gøres smartere ;-)
Men lad os få et større billede hvor det hele indgår. |
|
![]() |
|
Knaldperlen ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 07-Oktober-2013 Status: Offline Point: 46 |
@Nagash, Jeg får taget et senere! ;)
@Hansie, Ja, de skal lægges i kabelskinner - de er dog ikke sat op endnu, da der skal laves lysdæmping på det ;-) |
|
![]() |
|
Precious ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Februar-2012 Sted: Ikast, Danmark Status: Offline Point: 641 |
Det er for mig svært at kalde en 40" skærm for en hjemme bio, men ellers et fint setup.
|
|
![]() |
|
Ja, det ved jeg godt I tænker. Men når rummet ikke et større end det et, synes jeg det er fint. Det er jo ikke dedikeret til bio, det er et værelse med bio i. Der skal også være plads til andet! ;-)
|
|
![]() |
|
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
Mja - altså det kan jeg på sin vis godt forholde sig til, men omvendt med ref til mit setup, så længe at jeg kan komme hjem fra Kastrup Bio og synes at mit eget billede og lyd ikke står tilbage fra Kastrup Bio´s, så kan mit ikke være så ringe. Bevares billed og lyd er "Større" i Kastrup Bio, men ikke mere korrekt, og ikke mere detaljeret - og mindre klangfuld.
![]() |
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
![]() |
|
Pony65 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-September-2008 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 1845 |
Dejligt du vil dele dit setup med os andre, jeg syntes nu også at billederne er taget lidt for tæt på. Det er svært at se hele opbygning.
Og lige et forslag: Ændre din Overskrift "Min hjemmebio" det kan jo være alles bio. Nu ved jeg ikke om du er Knaldperlen, men du kan kalde den f.eks. "knaldperlens bio" eller "Det en hoar bio"
![]() |
|
![]() |
|
Tak for forslaget Pony65, hermed er overskriften rettet.
Billedet kommer senere, så snart jeg er kommet hjem. Og så snart kabelskinner osv kommer op vil jeg lægge det ind også! ;)
|
|
![]() |
|
Rolf Lemmike ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Maj-2007 Status: Offline Point: 1065 |
Hvis du fører kabelskinner op til lamperne, så overvej at male dem samme farve som væggen.
|
|
![]() |
|
Så er der et billede. Taget fra stolenes side. Som I kan se er kabelskinnen klar, men da der er en afbryder på ledningen skal der en ny ledning op til lampen, så de to lamper kan kabelføres til en lysdæmper og så til et stik. Derfor er den bare midlertidigt sat i stikkontakten ;)
Og nå ja, så tænker jeg at en sort roel ville gøre sig noget bedre. Men nu ser vi om der bliver råd ;) Indtil da må den gamle tjene sit.
Beklager billedkvaliteten - det er taget med min iPhone.
![]() Redigeret af Knaldperlen - 08-Oktober-2013 kl. 17:01 |
|
![]() |
|
Jakobii ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 22-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 63 |
Lækkert set-up! og fin udnyttelse af et mindre rum.
Jeg har ikke selv en tråd, så dette skal ikke tages som udtryk for kritik, men jeg ville nok skrive udstyr op i punktform, med mærke og model. Alternativt skrive det ind i underskrift, som mange brugere har gjort. Redigeret af Jakobii - 08-Oktober-2013 kl. 18:17 |
|
Panasonic TX-P50G30Y - Onkyo TX-SR605 - Kef KHT-3005 - Sony PS3 Slim - Apple Mac mini i5
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |