|
Hvilke højttalerledninger vil I anbefale? |
Besvar | Side 123 12> |
Forfatter | |
henrik-d
Bruger Oprettet: 02-September-2008 Status: Offline Point: 225 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 09-Oktober-2013 kl. 21:30 |
Hej,
jeg vil kort og godt spørge hvilke højttalerledninger jeg skal købe til mine Dali Lektor 2. Smertegrænsen økonomisk er 100/m. På forhånd tak for råd og hjælp. Mvh Henrik
|
|
Gonardo
Bruger Oprettet: 15-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 248 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det billigste 2,5 kvadrat, og max 6 meter til hver højtaler
|
|
henrik-d
Funktioner
Tak(0)
|
Har du et mærke, som du vil anbefale? De tilsluttes AVR 1912 DENON RECEIVER
|
|
Sejrsen
Guld medlem Oprettet: 27-April-2005 Status: Offline Point: 813 |
Funktioner
Tak(0)
|
Tror din receiver er pænt ligeglad med hvilket kabel du slutter tul den. Tag du bare i Harald Nyborg, der får du en helt rulle for en hund.
Redigeret af Sejrsen - 09-Oktober-2013 kl. 22:31 |
|
Gonardo
Bruger Oprettet: 15-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 248 |
Funktioner
Tak(0)
|
Købte engang en rulle hvid 2,5 kvadrat med 20M fra Hama i Bauhaus til omkring 160,-
Der også nogle som har gode erfaringer med det fra Jem&Fix og Harald GodtNok
|
|
henrik-d
Funktioner
Tak(0)
|
Mener I virkelig dette helt seriøst eller tager i gas på mig? Er mit udstyr virkekelig så dårligt at kablet ingen betydning har? :-)
|
|
bird
Super bruger Oprettet: 16-December-2004 Status: Offline Point: 296 |
Funktioner
Tak(0)
|
De er skam seriøse nok. Jeg bruger selv solid core installationskabel.
|
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19444 |
Funktioner
Tak(0)
|
Nej,det er ganske fint konsumerudstyr du har. Men 800 kroner givet ud til 2x4 meter højttalerkabel er bedre brugt andet steds. Hvis du bor et sted i nærheden af mig, så tag ud og lån noget af det dyre kabel (en del butikker har små kufferter med kabel, så du kan prøve de dyre kabler) og kom forbi efter 2 stykker af det billige 2,5 mm2 jeg har på hylden. Så sætter vi os ned en eftermiddag, hvor jeg bytter kabler rundt og du lytter efter hvilket der lyder bedst, uden at vide om det er et af de dyre eller de billige. Klaus |
|
Hother
Platin medlem hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23899 |
Funktioner
Tak(0)
|
Problemet er nok, at de af os der mener noget andet end det store "Grå" flertal, ikke mere kommer vores opfattelser. Men det er specielt i stereo jeg fornemmer/hører forskellen. Ved surround er det for mig nærmest ligegyldigt hvilket kabel jeg anvender. Dog vil jeg sige, at jeg har haft noget med 7-8 forskellige kabler til lytte"test" hos mig, alle på nær et af kablerne kunne jeg ikke høre forskel på - et kunne jeg altså. Og det sidstnævnte sidder så i mit front-setup af højtalerne. Må dog også erkende, at til mine surround back HT har jeg Harald Nyborgs det bedste - her kan jeg nemlig ikke udlede nogen forskel på det testede kabler. Dans Radio og TV skriver noget ret fornuftigt: Der er mange meninger, når vi snakker om signal-kabler til HiFi. Nogle mener at det er fuldstændig lige meget om kablet koster 10 kr. eller 10.000 kr. mens andre er af den opfattelse, at kabler har stor indflydelse på den samlede lyd. Hos Dans TV & HiFi er vi ikke tvivl om, at på et bedre HiFi anlæg, så har kablet betydning for lyden, ligesom det rigtige kabel kan være med til at sætte prikken over det berømte i. Hvis du vil prøve dig frem, så se om du kan låne nogle kabler med hjem og tag den derfra. Kan du ikke høre forskel, jamen så er det jo bare det
Redigeret af Hother - 10-Oktober-2013 kl. 06:42 |
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
henrik-d
Funktioner
Tak(0)
|
OK, jeg forstår udmærket pointen. Jeg har derfor nu bestilt et økonomisk kabel med gode anmeldelser og i Hifi-klubben QED Original Højttalerkabel - QEDORIGSC, 39 kr pr m, så håber jeg at det er godt nok. Hej til alle og tak for jeresssvar og venlighed.
Vh Henrik |
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19444 |
Funktioner
Tak(0)
|
Mit tilbud er stadigt åbent, kom forbi og lån et par stumper....
Klaus |
|
henrik-d
Funktioner
Tak(0)
|
Tak for tilbudet Klaus.
|
|
Besvar | Side 123 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |