recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Byg selv lærred
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Byg selv lærred

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jacobthor91 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-September-2012
Sted: ikast, danmark
Status: Offline
Point: 673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobthor91 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Byg selv lærred
    Sendt: 10-Oktober-2013 kl. 17:01
Hej alle jer kloge hoveder, jeg står nu med alt klart og har prøvet mit rullelærred med motor, men nu vil jeg gerne det monstrum til livs og i stedet lave et fastramme lærred ud af mit motor lærred, altså jeg vil pille dugen ud af motoren og lave en ramme og isætte lærredet i rammen, men hvordan jeg lige skal gribe det an ved jeg ikke helt.

Følgende problemstillinger:

Opstramning af lærredet på rammen, hvordan ?
Størrelsen (bredde og højde til 16:9 formatet) vil gerne lave en ramme på 110 tommer.
Materialer?

Håber nogle af jer har svar der kan hjælpe mig på vej.

Hilsen Jacob
DALI Concept CT centerhøjttaler, DALI Concept 8 front, Dali Concept 2 front high, Dali Concept 6 surround, Dali Concept 1 surround back, 2 Dali Concept sub 12, Marantz sr7007, In-focus in78 projektor
Til top
larsen_mgeic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-Juli-2009
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1315
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér larsen_mgeic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2013 kl. 11:51
Hvorfor i alverden vil du ødelægge den gamle? Er motoren gået, eller er den så billigt at det ikke kan svare sig med andet?

I forhold til fremgangsmåde ligger der formentlig et hav af løsningsmuligheder på diverse DIY forums online. Jeg har dog selv forsøgt mig tidligere ud i en løsning med DIY lærred, og jeg kan give lidt input omkring mine erfaringer.

Jeg lavede en ramme af lægter i den ønskede størrelse som jeg afstivede med passende afstand i langsiden. Ud over dette monterede jeg så lærrede vha. en klampepistol hvor jeg startede for oven og arbejdede mig ned. Nu var det lærrede jeg brugte ikke specielt strækbart, så jeg er ikke helt sikker på jeg kan se hvor du møder problemet? Efterfølgende købte jeg så nogle rektangulære lister som dækkede over klamperne. Jeg monterede med klamper på "forsiden" af ramme da jeg ikke havde succes med at folde det omkring kanten. Derfor listen rundt for at dække. Det hele blev så malet sort (kanten af lægterne samt listerne). Det virkede i det store hele relativt succesfuldt, MEN skulle jeg lave det i dag ville jeg gøre det anderledes.

Bruge en plade i passende størrelse i 10-12mm eksempelvis. købe spraylim og så lime dugen direkte på. Lave en fin liste på forsiden ale det tidligere forslag og så bang færdig. Hvis du vil montere direkte på væggen kan du jo så skrue hele vejen langs kanterne, der hvor listen kommer til at sidde på fronten. Jeg er klar over at vægten bliver større, men så slipper du for problemer med at duge sidder lige, og strukket rigtig osv.. sådan som jeg ser det i hvert fald :)
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu