|
Meget sløv wifi signal |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
mondeo93 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 15-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 174 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 17-Oktober-2013 kl. 11:06 |
|
Hej
Søger et godt råd, der kan løse mit wifi problem Forbindelsen er fra Waoo 50/50 Energi fyn Fra Waoo´s modem (der hvor lyslederen går ind udefra) går netkablet til switcen, derfra en udgang til modemmet (Tew 652 BRP) og en udgang fra switcen til skifteboksen fra waoo. Har lige kørt en test. Kabler jeg PCén direkte fra routeren er den 57/57 Men med wifi er den 20/20 modemmet står ca 1.5 meter fra PCen og der er fuld signal, testen er lavet kun med PC´en tændt Nogle gode bud på ændringer i evt. opsætning ? Hilsen Ulrik |
||
![]() |
||
ClausJ ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 559 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Hvilken type wi-fi kører du ? b,g,n ?
|
||
Sony Bravia KD-55X8505B, Samsung 3126, Pioneer VSX-922, Pioneer BDP-150, Mission 733, Mission 732, Jamo Center 100, B&W AS2 Sub
|
||
![]() |
||
rasputin ![]() Bruger ![]() Oprettet: 06-Februar-2004 Status: Offline Point: 109 |
|
Har du tjekket om andre bruger samme channel som dig, evt lav den om til et af ydre nr. 1- 2 eller 8-9
|
||
![]() |
||
Beanie ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Oktober-2008 Sted: DK Status: Offline Point: 1600 |
|
Hvilken PC? Og hvilket Wifi-kort B,G,N, AC?
|
||
![]() |
||
huntiedk ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2006 Sted: København Ø, DK Status: Offline Point: 725 |
|
Jeg ville starte med at tjekke hvilken hastighed, din WIFI-forbindelse kører med. På windows skal man åbne netværks- og delingscenteret. Ud for det aktive wifi-netværk er der i højre side et link til netværkets status. Klik på det, og der åbner et lille vindue, hvor den trådløse hastighed vises (lige over detaljer-knappen).
Tallet der vises er den "rå" linjehastighed. Med speedtest opnår man typisk max. det halve i reel hastighed. Hvis tallet ligger på 54 eller under, kører dit netværk højst sandsynligt 802.11g - enten pga. router eller netkort. Du skal op på 802.11n for at få højere hastighed, og det kræver, at begge "ender" undersøtter det, og det er slået til. Det kan kræve lidt detektivarbejde at finde de rette indstillinger. Og som andre spørger: Hvad er det for en PC (og/eller hvilket netkort)? |
||
Øst, vest, ::1 bedst
|
||
![]() |
||
mondeo93 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 15-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 174 |
|
Pcén er en HP pavillion dv6000 ca 5 år gammel. bundkort kender jeg ikke
men kan lige vende tilbage når jeg har fundet ud af det Jeg har ændret roteren med 2 kanaler da jeg via en app kunne se de 5 netværk der gik ind på den og tog så den kanal der var mindst overlappet af de andre wifi netværk |
||
![]() |
||
Th@mas ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-August-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 83 |
|
Hej!
Jeg har samme problem med mit WAOO HP PC stationær (ca 1 år gammel)og D-link DIR 655 802.11n. Kablet direkte fra D-link til PC omkring 55/55, men hvis jeg tager kablet ud og bruger Wi-Fi mellem D-link og PC er den omkring 25/25 Nu står PC og D-link ved siden af hinanden så jeg kabler dem bare, men alt det andet grej på WiFI er ½ hastighed. Mvh. Thomas |
||
Mvh.
Th@mas TX-P42S10E TX-P50ST60 LG HR550c |
||
![]() |
||
|
Rettelse Routeren står 1.5 meter fra PC og ikke modem som jeg skrev.
Så fik jeg ikke skrevet navnet på routeren det er en Trendnet |
||
![]() |
||
|
om Netværkskortet står der. Broadcom 802.11 g Network adapter 3
og Realtek PCIe FE Family controller 2 |
||
![]() |
||
ClausJ ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 559 |
|
Den maksimale teoretiske hastighed på 802.11g forbindelse er 54 Mb/sek, men i virkeligheden er den noget lavere. Din PC med Core2Duo processor og minimal RAM er nok nærmere flaskehalsen her, og iøvrigt er en reel 20 Mbit forbindelse, som du kan måle, vel egentlig udmærket ?
|
||
Sony Bravia KD-55X8505B, Samsung 3126, Pioneer VSX-922, Pioneer BDP-150, Mission 733, Mission 732, Jamo Center 100, B&W AS2 Sub
|
||
![]() |
||
Zulu ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 775 |
|
20 Mbit/s effektivt er ganske normalt for en (teoretisk) 54 Mbit/s 802.11g-forbindelse. |
||
![]() |
||
huntiedk ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2006 Sted: København Ø, DK Status: Offline Point: 725 |
|
Som du selv skriver (og det også er noteret i specifikationerne for din PC) følger dens trådløse netkort standarderne 802.11 a,b,g, så du kommer ikke højere op i hastighed end de ca. 20Mbit/s med den PC, med mindre du opgraderer den, fx. ved køb af en WIFI USB-dongle. Du er stødt på performancegrænsen for den trådløse standard, som er indbygget i PC'en.
|
||
Øst, vest, ::1 bedst
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |